Sari la conținut

O plimbare prin Dobrogea pana la Mangalia

Pentru ca ieri a fost duminica si nu vroiam sa stam acasa, am organizat o excursie pana la Mangalia. Nu am mers pe drumul obisnuit, am zis sa vizitam si noi ceva nou si am luat-o prin sud pe ruta: Bucuresti – Calarasi – Ostrov – Ion Corvin – Adamclisi – Cobadin – Pecineaga – Mangalia Nu ne-a parut rau ca am ales acest drum, e un drum foarte frumos cu peisaje incantatoare.

Prima oprire am facut-o imediat dupa ce am trecut de Calarasi unde Dana a vazut o broasca testoasa in mijlocul drumului. Ne-am oprit sa-i facem niste poze si sa o scoatem de pe drum, sa nu cumva sa o calce cineva.

broasca

Cand George l-a luat in mana, broscoiul s-a ascuns in carapacea sa. Se pare ca nici el nu-l place pe George :P

broasca1

Nu am mai mers mult si am vazut tot felul de pasari frumoase prin zona, ne-am oprit iar sa mai facem niste poze. Pana sa le imortalizez eu… pasarile au fugit asa ca am reusit sa mai pozez doar o barza :)

barza

barza1

barza2

Zona e minunata, cred ca o sa mai venim aici la pescuit. Nu e departe de Bucuresti, vreo 100km iar locuri de pescuit sunt o gramada. Asa cum imi plac mie, cu copaci, cu verdeata, foarte frumos.

Am trecut Dunarea cu bacul, la Chiciu – Ostrov. Bacul pleaca la fiecare 15 minute, deci nu am avut mult de asteptat. Trecerea costa 25 lei.

bac

bac1

Ajunsi pe partea cealalta a Dunarii peisajele nu s-au oprit din a ne uimi. Zona este foarte frumoasa si merita vizitata.

ostrov

ostrov1

In cele din urma ajungem la primul obiectiv ce-l aveam in program

Manastirea Sfantul Andrei

Manastirea se afla intr-o zona foarte frumoasa, inconjurata de verdeata, o curatenie exemplara in zona… si are o parte intr-o pestera.

manastirea-sfantul-andrei-01

manastirea-sfantul-andrei-08

manastirea-sfantul-andrei-09

manastirea-sfantul-andrei-10

In continuare ne indreptam spre Adamclisi unde vroiam sa vedem monumentul Tropaeum Traiani.

Monumentul de la Adamclisi

Intrarea la monument este 7 lei, dar noi am convins-o pe doamna de acolo ca suntem un grup organizat, deh, eram 3 si eram organizati. Asa ca, am platit 3 lei de persoana. Pentru George nu am mai platit, ca el era handicapat, avea un picior rupt :)

monumentul-de-la-adamclisi

monumentul-de-la-adamclisi-01

monumentul-de-la-adamclisi-02

dana

george

Aici Dana tot auzea in boscheti soparle. Pana nu mi-a scos una sa-i fac poze nu m-am lasat :P

soparla

Dupa ce ne-am luat ramas bun si de la Adamclisi, ne-am continuat calatoria spre Mangalia, unde trebuia sa ne intalnim cu 3 colegi de birou :P

Peisajele asa cum am zis mai sus au fost minunate. O insiruire de dealuri printre care drumul nostru serpuia.

peisaj-dobrogea

Era sa calc niste gaste la iesirea dintr-o curba, dar… le-am iertat :)

ratuste

Spre Pecineaga am nimerit un drum de exceptie, fara asfalt… s-a terminat dintr-o data :)

drum-pecineaga

Iar pe drum din pacate nu am gasit nici o benzinarie :P

george-la-pecineaga

Ajunsi la Mangalia, dupa ce ne-am intalnit cu colegii ne-am dus la o cherhana foarte misto unde am mancat pe saturate.

George s-a intrecut chiar si pe el si a lasat gol platoul de mai jos.

mancare-george

La mare am vazut asa multe ciori de ma gandeam la un moment dat ca sunt in Giulesti :P

ciori

Dar sa nu zic nimic de ele, Danei ii plac, “sunt niste pasari simpatice” ;)

Tot la cherhana am vazut un porumbel foarte ciufulit

porumbel

si un iepure foarte gras pe care nu vi-l arat. Era prea gras :)

In cele din urma am ajuns si in portul turistic din Mangalia, sa vedem marea, asa cum isi dorea Dana. Aici am vazut niste lebede si brusc ne-a apucat foamea din nou :D Au scapat pana la urma, nu le-am mancat.

lebade

Aici m-am jucat putin si cu masinuta mea, dar tre sa recunosc ca eram putin stresat. Prietenul lu’ Sami (ala mic si negru) a vrut la un moment data sa-mi manance masinuta :((

masinuta-si-sami

Ia priviti-l si pe micul ticalos, ala de vroia sa-mi manance masina :P

ticalosu

Ah… am uitat sa va arat marea :)

marea-la-mangalia

si bineinteles pun si o poza cu mine, la insistenta rugaminte a fanelor ;)

eu

Gata, hai ca oricum am scris prea mult si probabil v-am plictisit.

Nu in ultimul rand trebuie sa retineti ca Dobrogea e frumoasa, merita vizitata si mai ales merita mers la pescuit in zona Dunarii ;)

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
16 comentarii
  1. Andreea C. 24 May 2010 @ 16:09

Da, foarte frumoasa zona si ai ce fotografia… Mai aveai pe acolo de vizitat si Cetatea Histria si de asemenea, foarte frumos: acvariul de la Tulcea, deschis anul trecut. Am reusit sa fac si eu cateva fotografii din interior si nu am platit taxa de fotografiere pentru ca aveam rude pe acolo, am fost privilegiata daca se poate spune asa. Desi, nu e mult si merita pentru cateva poze bune. >:) Si in Constanta este foarte frumoasa zona veche! Cand ma gandesc cate obiective sunt! Am avut norocul sa am rude atat in zona de munte, cat si pe litoral, iar in vizitele pe la verisori la Adamclisi, Cobadin, Eforie, Constanta si mai stiu eu pe unde, am avut ocazia sa studiez toata istoria zonei si trebuie sa recunosc ca e foarte frumoasa: cum a aparut crestinismul, primele cetati, etc. Este cea mai veche parte a civilizatiei noastre, locul unde a luat nastere si fara de care romanii nu ar fi existat azi (sau cel putin, nu in formula actuala de daci si romani, plus influenta slava care de altfel tot prin Dobrogea si partea de S a ajuns la noi in tara).
    Frumoase fotografii, mi.au placut toate. Mi.am amintit cu drag de vara trecuta cand ma plimbam pe acolo cu aparatul in mana, in cautare de articole noi pentru fotoblog.
    Spor in continuare la postat si asteptam fotografii noi, cel putin la fel de reusite daca nu chiar mai frumoase!

2. SuZy 24 May 2010 @ 16:16

Foarte frumos! Avem o tara atat de frumosa, pacat ca este locuita [uneori] sau lasata in paragina. Pozele in schimb, te fac sa vrei sa ajungi in acele locuri. Sper sa si reusesc :D

3. criserb 24 May 2010 @ 16:17

O sa urmeze si Tulcea, Delta, etc. Dar pentru o zi eu cred ca am facut destule :P Ne-am intors la 12 noaptea in Bucuresti, sigur nu mai aveam timp pentru alceva.

4. Andreea C. 24 May 2010 @ 16:24

@criserb: Asa este, putin timp si super multe de fazut. Asteptam si fotografiile din Tulcea si Delta atunci. Aveam si eu cateva articole in arhiva pe LS, frumoasa si zona aceea. :)

5. A.Dragos 24 May 2010 @ 17:17

Frumoasa calatoria si zona unde ati fost, felicitari ! :) Tare tare simpatica broscuta aceea.

6. Ghiocel07 24 May 2010 @ 23:12

Frumoasa excursie. Sunt si la noi locuri care merita vazute. Din Bucuresti aveti multe oportunitati, nu neaparat Valea Prahovei si alte zone super aglomerate.

7. sip 25 May 2010 @ 09:38

De ce era trista Dana, sau suparata ?:(

8. Costi 25 May 2010 @ 11:05

Super, probabil ne-am intalnit pe drum.
    Noi am facut drumul in sens invers: Constanta-Adamclisi-Ostrov-Calarasi-Slobozia-Urziceni-Ploiesti-Brasov, cu plecare la 12 din Constanta si sosire la 22 in Brasov.
    Nu v-a plouat? Ca dupa noi s-a cam tinut ploaia pana la Ostrov.

9. Alex 25 May 2010 @ 12:42

Salut! Ne spui si noua cum se numea cherhaneaua si cum se ajunge? Foarte frumoase pozele! Felicitari

10. criserb 25 May 2010 @ 13:07

@SIP – Nu era suparata…

@Costi – Noi n-am prins ploaie, probabil s-a tinut dupa voi :) Am mai gasit drumul ud pe alocuri dar era soare si frumos. Am scapat de ploaie ca sa zic asa ;)

@Alex – Se numeste Cherhanaua 23, uite aici unde este exact.

Ca sa ajungi la ea e foarte simplu: De pe drumul Constanta – Mangalia, ala lat cu 4 benzi, dupa 23 August o sa vezi un drum la stanga spre Olimp, intri pe el si la 50m faci stanga spre cherhana. E un drum de tara, vreo 500m cred ca are. Sunt si indicatoare, nu ai cum sa o ratezi ;)

11. cristi 25 May 2010 @ 13:23
  12. maddy 25 May 2010 @ 15:18

pozele superbe ca de obicei dar m`au amuzat descrierile.

13. Marius 25 May 2010 @ 15:31

Adaugat postul la Bookmark. Urmeaza si plimbarea pe acelasi traseu cat de curand (in concediu, in vara).

Frumoase poze, frumoasa descriere.

14. Eforie Nord 4 Jun 2010 @ 23:14

Cand o sa faci Tulcea si Delta recomand cetatea Heracleea (Enisala), pe langa Babadag. Drumul este proaspat asfaltat pana acolo iar privelistea iti taie rasuflarea.

15. criserb 5 Jun 2010 @ 00:29

Cu siguranta in urmatorul weekend in care vrem sa viztam ceva nou o sa facem asta :) E deja in plan.

Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)