Sari la conținut

Alba Iulia, cel mai frumos oras din tara?

Sincer sa fiu nu stiu nici eu daca este cel mai frumos oras din tara, d’aia are si titlul un semn de intrebare, dar va spun cu mana pe inima ca daca ajungeti acolo si-i vizitati cetatea, o sa aveti impresia ca nu sunteti in Romania. Am avut ocazia sa vad multe orase din tara (cam toate in afara de Iasi), am avut ocazia sa vad si multe orase din Europa, prea multe, si totusi va spun ca Cetatea din Alba Iulia este o cetate asa cum eu n-am mai vazut.

Este refacuta intr-un mare fel, fel deloc caracteristic pentru un orasel de provincie. Chiar nu-mi venea a crede ce frumos, curat si civilizat este acolo.

Am petrecut acolo doua zile cu ocazia zilei de 1 Decembrie, am avut ocazia sa particip la inaugurarea aripii de vest a cetatii si am ramas placut impresionat.

Nu as putea sa va descriu in cuvinte atmosfera de acolo, am sa las pozele sa vorbeasca, sunt convins ca o fac mai bine decat mine.

Aici trebuia sa vedeti o inima tricolora, dar din pacare n-am avut cea mai buna pozitie. O poza mult mai reusita vedeti aici.

Mai departe am avut parte de un spectacol frumos, un spectacol cu torte si foc.

Atat pentru prima zi, a doua zi avem altceva, mai multe manifestari. Din pacate aici, in poze, sunt surprinse putine momente, la ora 14 am plecat din Alba Iulia, trebuia sa ajungem si noi la casele noastre.

Cam astea au fost imaginile din Alba Iulia, cam asa sunt oamenii, cum am scris pe facebook cand eram acolo:

Intr-un cuvant… superb.

Nu am avut de ce sa ma plang. Cazarea a fost ok, am stat la Hotel Hermes, hotel pe care vi-l recomand, cetatea a fost peste asteptarile noastre iar atmosfera una minunata.

Este primul 1 Decembrie petrecut acolo si banuiesc ca o sa mai fie, prea ne-am simtit bine.

Va sfatuiesc sa mergeti, sa vedeti orasul, si sa-mi spuneti daca am avut dreptate sau nu.

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
39 comentarii
  1. costica 5 Dec 2013 @ 09:03

Aceleasi impresii le-am avut si noi acum doi ani.
    Si, DA, este cel mai frumos oras din Romania!

2. costica 5 Dec 2013 @ 09:08

Iar cetatea a fost refacuta magistral. Am vazut-o prima data acum 15 ani si era o ruina, zidurile naruite, spatiul dintre fortificatii plin de pamant si boscheti, gunoaie etc.
    Daca toata Romania ar fi fost reconstruita la fel in acesti 15 ani acum era Austria.

3. Ghiocel07 5 Dec 2013 @ 09:57

In plus acolo sunt diverse manifestatii in fiecare sfarsit de saptamana. Se organizeaza ateliere de lucru, expozitii, concursuri, targuri…..Foarte frumos, chiar merita vizitat orasul si cetatea. Poate ne vedem acolo in luna mai, la zilele orasului :)

4. Sher 5 Dec 2013 @ 10:44

O farama de istorie. Super! :)

5. Dragos 5 Dec 2013 @ 11:53

Brasov-ul e cel mai frumos si ai si unde sa mananci seara :)

6. TyT 5 Dec 2013 @ 11:57

Super . Deci se poate si la noi in Romania sa se realizeze lucruri frumoase . Din ce observ eu , din pozele facute de tine , acolo a fost cineva care chiar a stiut ce face !
    Sincere felicitari si chiar de astazi imi doresc sa vizitez Alba Iulia !

7. un om 5 Dec 2013 @ 13:37

Trebuie facuta clar o distinctie intre Cetatea Alba Iulia si orasul Alba Iulia.
    Cetatea: superba!!! superlativ si numai de bine.
    Restaurata frumos pe bani europeni si arata bine.
    Orasul… ei aici esta o alta poveste.
    Mai are putin de lucru si nu, la aceasta ora nu cred ca este cel mai frumos oras din tara.
    Probabil si faptul ca este intr-o zona defavorizata si cu o industrie mai putin dezvolata nu il ajuta. Este insa pe un drum bun si astept ca in cel ma scurt timp sa pot spune DA Alba este unul dintre cele mai frumoase orase din tara.
    Faptul ca este inca mic si ca are obiective majore il avantajeaza si sper sa stie sa profite de acestea.

8. Radu 5 Dec 2013 @ 13:53

Am vizitat cetatea, este superba! Insa, cu o cetate nu se face primavara. La ora actuala, singurul raspuns, potrivit pentru titlul tau este Brasov, Sighisoara si Sibiu.

9. Darius 5 Dec 2013 @ 15:34

Aici puteti vede si mai multe poze din Alba Iulia.. in mai multe momente ale anului:

10. parere 5 Dec 2013 @ 16:00

@Radu, @Dragos Alba Iulia da e un oras mic, dar e frumos, si nu numai cetatea. Pot sa zic asta foarte sincer mai ales ca am locuit in Alba Iulia, Cluj, Bucuresti si Sibiu. Dintre toate Alba Iulia e cel mai ok. Ca nu are locuri de munca asta e o alta poveste.
    In foarte multe privinte este insa PESTE Sibiu!!! Si daca e sa intre si Sighisoara in discutie tot Alba Iulia castiga si ca oras si ca cetate. Cei care zic ca nu e mare lucru orasul, nu stiu cand l-au vizitat ultima data, e cel mai curat, sistemul de transport in comun e cel mai ok din TARA!! Sighisoara e si mai mica decat Alba Iulia ca oras, cetate e superba intradevar.
    Brasov e ok, dar… a ramas in urma sa zicem.
    Parerea unui om care a vazut multe orase pana acum, si care a ramas cu Alba Iulia in gand si care a ramas suprins de fiecare data cand am revenit…

11. Dragos 5 Dec 2013 @ 16:49

@Parere

De curiozitate cu ce a ramas in urma Brasovul? Sa zicem ca poate din punct de vedere cultural nu e asa activ dar in rest e peste Alba Iulia la toate: pozitionare geografica, acess la diferite zone, curatenie, infrastructura, zone turistice si spre deosebire de Alba Iulia, Brasovul arata bine si la perfiferii (Alba Iulia nu!) nu doar in centru.

Transportul in comun e impecabil (nu mai zic de trafic si de noua strategie cu directionarea circulara a traficului), au Tour Buses, Telecabina, la activitati sportive nu mai zic, terenuri olimpice de tenis si alergare, bazin olimpic, piste de biciclete…sincer, daca e sa le analizezi din toate punctele de vedere, Brasovul e peste Alba Iulia si Sibiul, sa zic, exceleaza cultural. Nu mai vorbesc de Poiana Brasov…

Cum zicea cineva mai sus, in afara de Cetate nu prea e cine stie ce Alba Iulia ca oras…lansand la o parte insemnatatea istorica.

12. ioan 5 Dec 2013 @ 17:43

Faine vorbe, impresii, poze!
    Alba Iulia – Orasul meu (caută pe facebook!), poate nu este cel mai frumos oraș din țară, e mai mic, fără industrie puternică, în unele zone mai este de lucru, îi mai lipsesc unele dotări edilitare, dar e ALBA IULIA!!!
    Și ce are ALBA IULIA nu va avea nici un alt oraș din țară: locul în istoria României!
    Pentru aceasta merită să veniți măcar o dată la Alba Iulia.

13. Rusu Georgiana 5 Dec 2013 @ 17:49

Intradevar e un oras frumos Alba Iulia….nu stiu ce sa zic de periferii…eu le tot vad si mi se pare ca si acolo e ok…intrarile in oras sunt mult mai decente ca in multe orase mari din tara si chiar ao unde sa mananci in orasul asta. Chiar sunt f multe restaurante, pizzerii si cafenele…ma indoies ca nu a fost deschis de 1 Decembrie cand toti profita sa mai faca un ban.

14. Gabi 5 Dec 2013 @ 17:49

@TyT “Din ce observ eu , din pozele facute de tine , acolo a fost cineva care chiar a stiut ce face !”
    Da, a fost mult hulita Elena Udrea si primarul Hava. Au facut o echipa f buna. Doamne ahuta ca au reusit sa o termine. S-au cam chinuit un pic la urma pt ca nu au mai primit fonduri. Alta culoare politica fata de puterea actuala.
    Cand o face si dragnea asa ceva, oi vota si eu usl-ul. Adica la pastele cailor!

15. criserb 5 Dec 2013 @ 17:54

@Rusu Georgiana – la ora 23:30 cand am ajuns noi nu erau deschise, sau daca erau nu mai serveau mancare. In cele din urma am ajuns la DelBaffo unde a fost bine, dar preturile mai mari ca in Bucuresti :)

A doua zi, am mancat intr-un restaurant foarte bun, am sa scriu si despre ala zilele astea, un restaurant in care pot sa zic ca am mancat cel mai bine ever.

16. Ioana 5 Dec 2013 @ 18:40

Salut! Eu locuiesc în Alba Iulia şi am rămas plăcut impresionată de articolul tău. Foarte frumos din partea ta si mă bucur că încă mai sunt există persoane care apreciază frumosul. Te mai aşteptam pe la noi.

17. Dana 5 Dec 2013 @ 20:04

Sunt mandra ca am crescut in acest oras si am vazut evolutia acestuia. Inca de cand facem primii pasi ma plimbam printre ruinele cetatii de pe atunci ma uimeau acele caramizi pline de praf si de amintiri .. acum obisnuiesc sa ma deplasesez dintr-o parte in alta o orasului travesand cetatea pentru a putea observa frumuseta de care nu ma pot satura a orasului.
    Acest oras abea acum incepe sa prinda forma si culoare, e la inceput de drum insa privesc foarte increzatoare ..
    Pentru cei ce isi doresc sa viziteze orasul pot sa le spun ca nu vor regreta! :)
    Inima tarii prinde viata !!! <3

18. Silviu 5 Dec 2013 @ 20:35

Alba Iulia..!?…indiferent ca orasul este laudat pt.vestita cetate, indiferent cum arata orasul inainte ca cetatea sa fie restaurata, nu uitati oameni dragi un singur lucru: jumatate din istoria Romaniei inseamna Alba Iulia(este cel mai important oras istoric al tarii noastre).

19. Simina 5 Dec 2013 @ 22:26

Eu nu am ajuns până acum în Alba Iulia, dar mi-ar plăcea să vizitez orașul. Am ajuns totuși în toate părțile României, am vizitat și Iașiul (care mi-a plăcut foarte mult), Craiova, Turnu Severin, Oradea, Timișoara etc. Dar parcă totuși, din ce am văzut eu până acum, tot Sibiul mi se pare cel mai frumos oraș din țară. E adevărat că sunt născută acolo… Am văzut câte s-au schimbat în orașul de pe malul Cibinului și cum s-a transformat într-un oraș într-adevăr curat, civilizat și întreținut. Oricum, avem orașe frumoase în România, chiar dacă mai e destul de restaurat la fiecare dintre ele… :)

20. romosan claudia 5 Dec 2013 @ 23:26

Vorbim de care e cel mai frumod oras sau de care e cel mai industrializat si cu mai multe locuri de munca!alba iulia e cel mai frumos!

21. Carmen 6 Dec 2013 @ 10:45

Mare bucurie cand vad ca orasul meu de suflet, unde m-am nascut si am crescut, este unul dintre cele mai bine vazute orase. Locuiesc in Sibiu (cel mai cultural oras ever), dar din punct de vedere arhitectural si istoric, Alba Iulia bate tot, fara modestie. Intradevar, Brasovul si Sibiul sunt mult mai evoluate, cu industrie bine consolidata (numai sa nu vrei sa muncesti), ai de unde alege un restaurant, club sau cafenea. Sunt trei orase diferite (am vazut ca se discuta despre aceste trei orase mai mult), asta e si farmecul. Nu as renunta la viata din Sibiu ( cu regret zic) poate doar la pensie :)). Deci, va invit sa vizitati Alba Iulia pentru istorie si cetatea superba, Sibiu pentru multa cultura si Brasovul pentru o adevarata aventura de shopping, sporturi de iarna, etc.
    Frumos din partea ta ca ai postat despre Alba-Iulia, jos palaria in fata ta si mi-a facut o placere sa vad aceste poze. Felicitari!

22. Ionut 6 Dec 2013 @ 13:40

Carmen deci m-a impresionat puterea ta de vorbire si caldura prin care ai scris acele randuri.
    Alba-Sibiu-Brasov-Sighisoara sunt cele mai reconditionate si cele mai ingrijite orase din Tara.
    Sunt din AB si ma mandresc cu asta “1Decembrie ne este Unirea!”

23. Alex 6 Dec 2013 @ 15:43

Sunt impresionat pana la lacrimi de comentariile voastre despre Alba Iulia, un oraș cu însemnătate istorica puternica, care mai pana ieri nu avea loc la știrile Meteo ( trebuia sa-mi dau seama câte grade vor fi mâine dacă făceam o medie între Sibiu-Deva-Cluj). Insa cu o viziune clară a ceea ce vrei sa faci, o echipa inteligenta a atras fonduri europene, nu pentru meschinarii ci pentru ceva plăcut ochiului si sufletului, pentru ceva de durata si pentru cineva care știe sa aprecieze, indiferent ca e albaiulian sau nu. Eu sunt născut, crescut in Orașul Mari Uniri si am un singur regret… nu m-am gândit niciodată ca acest oraș va urca pe culmile României si nu am realizat un album al progresului (video-foto) pentru a putea ca oricine sa vadă diferentele între ce a fost si ce este. Orașul e curat, are infrastructura noua in procentaj foarte mare, cultura e la ea acasă, distracție exista, urmează si un cinematograf 3D, bazinul olimpic e aproape de finalizare cu lucrările de modernizare, industria e plină creștere etc.. Sunt si minusuri, dar trebuie sa privim înainte cu speranța si sa nu mai criticam orice vedem. Ca o concluzie, va invit sa vizitati orașul Alba Iulia si sa stări cel puțin 3 zile, altfel nu va puteți forma o idee si nici nu apucate sa vedeți tot ce e de văzut. Multumesc criserb! PS: din ce oraș ești?

24. Alex 6 Dec 2013 @ 16:13

Alex mă faci sa plâng. Da, e cel mai frumos oraș :) !!!!

25. dan 6 Dec 2013 @ 19:01
  26. Mihai 6 Dec 2013 @ 20:59

Si eu am crescut in Alba Iulia ,si pot spune ca am vazut transformarea ,care cu certitudine nu a fost usoara .Imi amintesc foarte bine acele tuneluri vechi si starea in care se aflau ,erau un loc de groaza si era trist sa nu fie restaurate si folosite .Din pacate orasul este mic ,poate prea mic pentru a intelege ce extraordinar este sa ai asa ceva ,,si sa l folosesti intelept. Restaurarea din pacate nu a prea fost restaurare ,a fost mai mult reconstructie ,care in unele locuri a fost facuta destul de fortat ,iar efectele sau vazut .Restaurarea portii a doua (care pe langa ca a costat fabulos ) si a unor ziduri sau facut de mantuiala si au inceput sa se degradeze dupa un an .Eu sper tare mult ca a fost un caz izolat si reconstructia va dura mai mult de cativa ani.

27. cio 27 Dec 2013 @ 01:15

@Simina – esti din Sibiu si nu ai fost pana acum in Alba Iulia? E putin ciudat. Cand mergi la Cluj, calatoresti mereu cu avionul?

28. Pintea 18 Jan 2014 @ 09:35

@Dragos – din pacate, e miticizat Brasovul… nu mai e ce era odata

29. Flav 18 Jan 2014 @ 17:41
  30. albaiulianul 18 Jan 2014 @ 22:11
  31. sergiu 18 Jan 2014 @ 23:58

@parere – Ai perfecta dreptate.

32. sergiu 19 Jan 2014 @ 00:03

@Dragos – Alba Iulia nu arata bine la periferii?!Ai vazut cartierul Micesti?Ai fost la Alba Iulia, pe unde ai intrat in oras???Brasovul este un oras mai mare, dar cu parere de rau…nu se compara cu Alba Iulia!

33. gica 19 Jan 2014 @ 03:55

pai … sunt albaiulean si eu de cand ma stiu , adica de 27 de ani , stiu ce a fost atunci , si stiu ce este acuma , schimbarea se vede , e drept inca mai este de lucru , despre intrarile din oras pot spun ca , cea din spre Cluj este refacuta noua in totalitate unde exista un giratoriu , spre cartierul Micesti este refacuta in totalitate , ar fi de rafacut cea din spre Sibiu care nu stiu cand o sa fie facuta , la capitolul transport este super , sincer nu stiu care oras din Romania are ca valabilitate un bilet 60 de minute si costa 2 lei? da , stam prost la capitolul locuri de munca , nu e o problema , o sa se rezolve in timp (sper) cat despre cetate nu am decat cuvinte de bine , avand in vedere ce a fost si ce este , e drept ca probabil se v-a restaura si partea de jos a orasului nu doar cetatea , cat despre mancare , nu cred ca dupa ora 22 in oras ai mai avea unde sa mananci, in general bucatarii la 21.30 isi cam termina serviciul . asa ca haideti in Alba-Iulia aveti ce vedea aici!!

34. daniel 19 Jan 2014 @ 07:28

Brasovul are o pozitionare frumoasa, sub tampa, dar din pacate in cartiere e jale…e exceptie 1 sau 2 zone, peste tot sunt tigani si oameni dubiosi… infractionalitatea este f mare, mai ales in zona Tractorul ….

35. florin 20 Jan 2014 @ 12:34

nu uitatti ca Alba sa facut Unirea ,mai este in tare asta un oras cu asa istorie?

36. Sebastian 8 Jul 2014 @ 19:23

Interesante parerile tuturor, fiecare are partea lui de dreptate, e normal ca fiecare sa spuna de orasul unde s-a nascut ca e cel mai frumos. Alba Iulia are si avantaje si dezavantaje, dezavantajele sunt datorate faptului ca banii care se impart de la Bucuresti vin mai greu la Alba Iulia pentru ca e departe, s-a vazut si de 1 Decembrie 2013, ca nu sunt bani pentru provincie, sunt pentru capitala, desi UNIREA ROMANIEI MARI s-a realizat aici, dar e mai bine asa, ca esti mai apreciat cand faci totul de unu singur fara ajutor, se poate si mai bine…e adevarat, dar e mai greu cu bani putini. Ce vedeti la Alba Iulia s-a inceput in jurul anului 2000, si peste inca 14 ani o sa fie Alba Iulia cu SIGURANTA cel mai frumos oras din Romania… deocamdata mai e nevoie de locuri de munca si putem sa ne batem aici la Alba Iulia cu orice oras din Romania.

37. Sebastian 8 Jul 2014 @ 19:33

Pentru cei interesati, care vor sa bage de vina la orasul Alba Iulia…intrati prima data si vedeti.. http://turism.apulum.ro/monumente-ale-cetatii-alba-carolina/
    cat despre mancare poate nu e asa usoara ca si in sud, pentru ca aici se pune suflet si e mai greu de digerat de carcotasi, restaurante cate vrei si pentru toate gusturile si buzunarele… binenteles pentru cine nu e cu nasul pe sus si stie sa intrebe frumos, cazarea de la 2* – 5*, iarasi pentru orice buzunar…dar la fel ca mai sus….

Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)