Sari la conținut

As avea nevoie de cateva sfaturi cu privire la alegerea unui calculator

calculatorDe vreo 3-4 ani stau pe un laptop Sony Vaio. Un laptop care si acum este foarte bun, dar am zis ca dupa atata timp e momentul sa trec din nou la desktop. Nu isi gaseste utiliatatea laptopul meu. Un laptop e facut pentru portabilitate iar eu pot sa zic ca in patru ani de cand l-am primit l-am scos din casa de 4-5 ori.

E ca nou. Cum am zis, l-am folosit de 4-5 ori in exterior in rest in tin pe birou cu o tastatura atasata, cu un mouse si cu un al doilea monitor. Laptopul e ca nou deci cred ca as putea sa-l vand bine.

Ei bine nu o sa-l vand in prima faza, o sa-mi iau un desktop iar laptopul o sa-l tin pentru momentele in care o sa plec pe undeva. Am sa-mi vand in schimb netbook-ul Maguay. Daca va intereseaza dati-mi un semn.

Vreau sa trec la desktop si pentru ca Sony-ul meu nu mai este chiar de ultima generatie si am nevoie de un update. As vrea si eu ceva ce sa se miste mai bine si sa pot sa prelucrez pozele mai usor. Trebuie sa recunosc ca la cate softuri noi au aparut de 4 ani si cate resurse au nevoie, laptopul meu nu mai este chiar “sprinten”. Se misca el, dar se misca mai incet si na, simt nevoia unui upgrade.

Pentru internet, vazut filme si poze am sa-l folosesc in continuare dar atunci cand vine vorba de procesat poze sau filme e cam lent.

Cum nu mai sunt in ton cu tehnologia asta a calculatoarelor (se schimba prea des) l-am rugat pe colegul Matei sa-mi configureze si mie un desktop decent.

Precizez de la inceput ca nu am nevoie de calculator pentru jocuri. Nu ma joc deloc. Vreau un calculator care sa fie ok pentru prelucrat poze, pentru design (Flash, Photoshop, Illustrator si Dreamweaver) si poate din cand in cand pentru editarea unor filmulete. Rar mai fac cate un clip cu goPro-ul meu si na, tre’ si el editat putin.

N-am nici boget prea mare pentru el, sa zicem undeva la 2.000 – 2.500 lei.

In momentul de fata configuratia realizata cu ajutorul lui Matei este:

Placa de baza –  Gigabyte Z68P-DS3, socket 1155;
Procesor –  Intel® CoreTM i5-2400 SandyBridge, 3100MHz, 6MB, socket 1155, Box;
Memorie –  Kingston 8GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (kit of 2);
Carcasa –  Nox Midi Tower NX-1evo, fara sursa, neagra;
Sursa –  Rasurbo Basic&Power BP-XII550, 550W;
Hard disk – SSD Corsair Force Series 3 2.5″ 60GB, SATA, CSSD-F60GB3A-BK

Cum v-am zis un monitor am deja, o sa-mi mai iau unul de 22′ dar inca nu m-am hotarat asupra unui model, mai caut, nu e graba (daca aveti sugestii lasati un comentariu).

Ma gandeam ca poate voi va pricepeti mai mult ca noi si puteti sa-mi dati niste sfaturi. Se potrivesc componentele alese de mine, sunt compatibile? Oare cei de la emag imi monteaza componentele daca le cer asta?

Sau ar trebui sa iau altele in locul celor alese acum?

Va intreb toate astea pentru ca pur si simplu la cate optiuni am imi este greu sa iau o decizie si as vrea sa fie cat mai buna. As vrea sa nu fie nevoie sa-i fac vreun upgrade mai repede de 3-4 ani.

Stiu ca-i trebuie calculatorului de mai sus inca un hard disk dar o sa-l iau ulterior. Pentru moment nu vreau sa ma intind prea mult cu banii.

Ma gandeam sa iau SSD-ul pentru a pune Windowsul pe el si restul programelor iar pana imi iau hard disk-ul sa folosesc un hard extern pe care deja il am (Western Digital Myl, 500 GB, USB 3.0).

Ulterior as m-am gandit la hardul asta: Western Digital Caviar Blue KX, 500GB, 16MB, 7200rpm, SATA 3, dar mai vedem.

As vrea ca cei care se pricep sa-mi spuna ce cred despre configuratia de mai sus si daca eventual ar fi bine sa inlocuiesc pe ici pe colo.

V-am zis, n-am nevoie de calculator pentru jocuri deci o placa video dedicata nu cred ca isi are rostul. O sa ma bazez pe placa “on board” care cred ca face fata cerintelor mele.

O alta chestie pe care as vrea-o ar fi sa nu faca galagie, sa fie cat se poate de silentios.

P.S. Stiu ca sunt multe magazine de unde as putea sa-mi iau componentele de mai sus, poate si mai ieftin, dar va rog sa ramanem la emag. Eu cu ei lucrez si am niste voucere la ei pe care as vrea sa le folosesc. Multumesc!

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
37 comentarii
  1. Pitikut 25 Mar 2012 @ 15:41

    Pentru inceput iti recomand sa mergi pe placa asta de baza, nu e foarte mare diferenta de pret intre ce ai ales tu si asta:
    http://www.emag.ro/placi_baza/placa-de-baza-asus-p8z68-v-lx-socket-1155–pP8Z68-VLX

    Gygabite-ul care il vrei tu are usb3.0 tinand cont ca vrei sa folosesti un hdd extern pe usb3.0 , o placa cu 3.0 te va ajuta foarte mult.
    Ca SSD unul un picut mai mare, eu am tot de 60 cu photoshop instalat si toate cele, mai am vreo 2 giga liberi:

    http://www.emag.ro/solid-state_drive_ssd_/flash-ssd-90gb-ssdnow-v-200-sata-3-25–pSVP200S390G

    Procesorul este okay, eu am un i5 2500k,se poate face OC la el foarte usor si il poti duce de la 3300 pina la 4400, 4500 fara probleme, dar nu cred ca te intereseaza partea asta.

    Despre sursa, eu zic sa investesti in una ceva mai scumpa.Eu pana sa-mi iau o sursa okay, am schimbat vreo 4.
    Ai uitat sa specifi despre placa video.Ti-as recomanda un ATI 6850.

    Ai ui
    Ai uitat sa

    Raspunde
  2. Valentin Palconi 25 Mar 2012 @ 15:43

    DVD-Rw nu iti cumperi la el? Rami poti sa mai adaugi pe parcurs in cele 2 sloturi ramase libere, deci nu e stres. Configuratia pare ok insa cred ca vei avea nevoie la un moment dat si de o placa video dedicata.

    Raspunde
  3. Pitikut 25 Mar 2012 @ 15:45

    Iar despre monitor, sa fie cu panel IPS

    Raspunde
  4. Premiantul 25 Mar 2012 @ 15:51

    ce pret are Maguay-ul ?

    Raspunde
  5. criserb 25 Mar 2012 @ 16:10

    @Premiantul – nu m-am gandit la un pret, fa-mi o oferta decenta :) (e impecabil)

    Raspunde
  6. criserb 25 Mar 2012 @ 16:14

    @Pitikut – ai dreptate cu SSD-ul ala. M-am uitat si eu acum ce am pe laptop si vad ca am o partitie de 90GB din care 30 liber. In concluzie daca ar fi de 60 deja ar fi plin :)

    Raspunde
  7. criserb 25 Mar 2012 @ 16:15

    @Valentin Palconi – am uitat de DVD. Cred ca nu am nevoie de vreme ce nu imi aduc aminte cand am bagat ultima data un DVD in calculator. Nu cred ca imi iau dar ai punctat bine, nici nu mi-a trecut prin cap :)

    Raspunde
  8. v9 25 Mar 2012 @ 16:15

    Bune venit in lumea celor care se intorc din nou la desktop. Eu unu am avut un laptop de top la vremea lui insa datorita calitatii Acer, mi sa ars prima data placa video iar apoi placa de baza asa ca nu are rost sa bagi 800-1000€ intr-un laptop daca nu o sa ii oferi mobilitate. Eu unu am resuscitat un vechi desktop ce-l aveam pe acasa si acuma functioneaza super. am achizitionat un monitor de 22″ http://profitshare.emag.ro/click.php?ad_client=4ba3d7b72c8594f3341284da5722d6a4&add_id=0&redirect=monitoare-lcd–amp–led/monitor-led-lg-215-wide-negru-e2260s-pn–pE2260S-PN%3Femag_click_id%3Dd98173aac27a3fea3cda9d001b50f8a3%26ref%3Dafs
    de la LG si sunt foarte multumit de el. Se vede super si ce-mi place cel mai mult e piciorusul ala transparent cu lumina albastra. Cand nu functioneaza are o lumina rosie si e super. Bafta in alegerea ta.

    Raspunde
  9. Iulia 25 Mar 2012 @ 16:19

    Cred ca e o combinatie foarte buna. Singura despre care nu stiu ce sa-ti zic, pentru ca nu am auzit/folosit marca pâna acum e sursa. Monitor îti recomand Dell.

    :D

    Raspunde
  10. Alex 25 Mar 2012 @ 16:48

    orienteaza-te la HDD-urile hibride. e un mix intre SSD si HDD clasic.
    tinand cont ca folosesti suita adobe, nu iti ajung 60 gb (din care reali sunt ~52)

    Raspunde
  11. criserb 25 Mar 2012 @ 17:00

    @Alex – ai un link pentru asa ceva? Sincer nici n-am auzit de ele :)

    Raspunde
  12. Alex 25 Mar 2012 @ 17:03
    Raspunde
  13. valer 25 Mar 2012 @ 17:40

    daca nu iti iei si o placa video dedicata ( cat de cat sa fie acceptabila pret -calitate ,sa aibe si iesire HDMI ) eu zic ca nu faci mare lucru ..si o sa ai nevoie si de asa ceva orice ai face !

    Raspunde
  14. Valentin Palconi 25 Mar 2012 @ 18:16

    @Valer: Placa video dedicata poate sa adauge mai tarziu, rami si dvd-rw la fel. Important este isi cumpere: placa de baza, procesor, un hd ssl, sursa si carcasa bune, sa nu faca update de componente des.
    @criserb: Poti sa instalezi windows-ul de pe stick si momentan un dvd-rw nu este foarte necesar dar in timp ii vei simti lipsa. Mai ai un dvd prin casa, mai iti aduce cineva unul. Mai trebuie sa dai cuiva informatie si dvd-ul este cel mai la indemana.

    Raspunde
  15. premiantul 25 Mar 2012 @ 18:17

    @criserb – as prefera sa spui tu un pret :P

    Raspunde
  16. william 25 Mar 2012 @ 19:03

    2 cuvinte : MacBook Air

    Raspunde
  17. criserb 25 Mar 2012 @ 20:40

    @Alex – multumesc, am sa studiez problema.

    @valer – intr-un fel ai dreptate, dar daca tot zici ca fara placa video nu merge ma asteptam sa-mi sugerezi una. Pentru mine e greu sa gasesc ca deh… daca n-am mai avut un desktop de vreo 7 ani nu mai stiu care e mai buna, care nu.

    @Valentin Palconi – O sa iau in calcul la un moment dat si un DVD dar cum am zis nu-mi aduc aminte cand am folosit ultima data asa ceva. N-am nici un DVD in casa… si pana acum n-am avut nevoie. Tot ce mi-a trebuit am luat de pe net ;) Pentru mine cel mai comod mod de a transfera ceva e FTP-ul.

    @premiantul – nush, ti-am zis ca nu stiu, sa zicem 800 lei. Am la el acte, tot ce trebuie, e ca nou si ala.

    @william – nu vreau Mac. In plus am zis ca vorbim de un calculator la vreo 2000-2500 lei deci un Mac pica din schema. In plus nu stiu sa lucrez pe el si nu cred ca ar trebui sa ma apuc acum sa invat.

    Raspunde
  18. criserb 25 Mar 2012 @ 20:57

    Ce parere aveti de aceasta placa video Gigabyte nVidia GT 440, 1024MB, GDDR3, 128bit, HDMI, DVI, PCI-E?

    Raspunde
  19. Iulian 26 Mar 2012 @ 11:04

    Te implor nu pune asa sistem pe sursa aia. Ia macar http://www.emag.ro/surse/sursa-enermax-cyclops-405w-atx-v20–pECS405AGT . Ideal ar fi un Seasonic, dar cred ca depaseste bugetul. In rest ai ales bine, chiar foarte bine. SSD-ul il am si este super, cu toate ca ar prinde bine varianta mai mare ca sa nu si griji cum am eu, ca mereu tre sa fiu atent cu spatiul.

    Cat despre placa video, nu se merita sa iei un GT440, fata de Intel HD2000 nu o sa observi mari diferente care sa justifice in vreun fel cei 300 ron. Daca faci Photoshop atunci ai nevoie de nVidia(CUDA cores). Te intereseaza minim un GTX550 cu GDDR5.

    Raspunde
  20. valer 26 Mar 2012 @ 11:05

    eu zic ca e ok..nu iti trebuie mai mult pentru ce vrei tu sa faci cu acest calc.

    Raspunde
  21. Iulian 26 Mar 2012 @ 11:37

    Revin cu cateva comentarii de care am uitat. Nu ai nevoie de memorie la 1600Mhz ( diferenta o poti investi in alta parte) din moment ce nu poti sa faci overclock, ele vor rula la 1333Mhz oricum. Si diferenta intre ele nu va fi sesizabila absolut deloc.

    Uite un wishlist cu ce ai nevoie:
    http://www.emag.ro/wishlist/9567264433
    Carcasa si sursa de calitate superiora cu un vent de 120mm inclus la un pret excelent. Mi-am luat si eu saptamana trecuta, sunt super.
    Din moment ce iei un i5, nu prea ai nevoie de un Z68, decat daca planuiesti sa treci neaparat la Ivy Bridge, ceea ce e putin probabil pentru nu se va merita. Ti-ar fi de ajuns un H61 ca asta http://www.emag.ro/placi_baza/placa-de-baza-asrock-h61m-u3s3-socket-1155–pH61MU3S3 .

    Ca si placa video: http://www.emag.ro/placi_video/placa-video-gainward-nvidia-geforce-gtx550ti-1024mb-gddr5-192bit-hdmi-pci-e–pGTX550Ti-1024-DD-HDMI

    Raspunde
  22. Iulia 26 Mar 2012 @ 11:43

    Eu cred ca e buna optiunea asta cu placa. Am tot folosit una asa cu Blender , Gimp, Photoshop, etc si nu m-a dezamagit niciodata. Nu am avut probleme nici cu temperatura. La jocuri nu pot sa-ti spun, majoritatea le am pe Xbox , dar cele pe care le-am încercat pe pc. : perfect.
    Faza cu dvd-ul eu cred la fel ca tine…chiar si daca nu ai folosi ftp, cu un pendrive de 8gb deja ai mai mult decât un dvd. Eu nici nu le mai folosesc, le-am demontat pe amândoua.
    :D

    Raspunde
  23. Iulian 26 Mar 2012 @ 11:52

    Revin. Am uitat de monitor sa-ti spun. Ori iei un panel TN, ori in IPS. In cazul TN iti recomand:
    http://www.emag.ro/monitoare-lcd–amp–led/monitor-led-philips-23-wide-full-hd-dvi-negru-236v3lsb–p236V3LSB00

    Dar, daca faci o investitie intrun IPS, singurul pe care as merge este:
    http://www.emag.ro/monitoare-lcd–amp–led/monitor-led-dell-23-wide-dvi-negru-u2312hm–pDL-271969989

    Le-am vazut pe viu pe ambele si sunt superbe. Cel putin Dell-ul face nota discordanta intre IPS-uri, este peste orice altceva am vazut (LG, Benq, HP)

    Raspunde
  24. criserb 26 Mar 2012 @ 12:19

    @Iulian – Nu inteleg de ce zici sa nu pun sursa aia. M-am uitat pe emag si pare o sursa vanduta, are si niste reviewuri, pare ok. Pe cand sursa propusa de tine nu are nici un review :)

    In schimb carcasa propusa de tine imi place mai mult, am sa o aleg pe aia.

    Cat despre placa video, m-am decis sa nu-mi iau acum. E o chestie pe care pot sa o iau ulterior. Vad ca placa de baza aleasa de mine are pe ea o placa video destul de ok, in prima faza cred ca e suficient.

    IPS-ul imi place, il iau in calcul pentru o data viitoare cand mai strang niste banuti. O sa iau chiar doua pentru ca obisnuiesc sa folosesc doua monitoare iar cel pe care-l am acum acasa are si el o vechime, ma gandesc ca trebuie schimbat.

    Raspunde
  25. Crox 26 Mar 2012 @ 14:26

    Desi pare ciudat – sursa conteaza sa fie de putere mai mare, dar si mai de calitate.
    Eu as lua in schimb si placa de baza tot Intel, iar procesor i7. Placa si procesorul sunt elementele la care nu mai faci upgrade curand/vreodata. Lasa sloturi libere pentru memorie – in caz ca e nevoie. Placa video pe viitor.
    Nu hibrid.
    SSD-ul sa aiba IOPS cat mai mare. si review-uri bune. Bineinteles – tot Intel as recomanda, dar sunt mai scumpe (desi, un 520 de 60 vad ca nu e mult mai scump).
    (Placa + Proc + SSD) Intel

    Raspunde
  26. Iulian 26 Mar 2012 @ 16:35

    Pai sursa e RASURBO = calitate delux. O sursa de calitate are o electronica de calitate, cum e cazul Enermax, Sirtec, Seasonic, Corsair, Recom. Acea electronica de calitate se va reflecta in consumul la priza, eficienta, precum si durata de viata, si mai ales in caz ca pica, cate componente va lua sau nu dupa ea. E ca si cum am compara Adidas cu Abibas.

    De ce nu e cumparata? Pentru ca lumea e atrasa de 550W la 140 ron. Ca are o electronica slabuta, si o eficienta de maxim 60% nu scrie nicaieri .

    Sistemul tau va consuma maxim 280W in full load cu tot cu un GTX560, nu ai nevoie de o sursa de 550W oricum ar fi, de calitate sau nu. In general sistemul va consuma undeva la 50-60W, si la un consum asa mic ai nevoie de o sursa cu eficienta mare, 70-80%, care sa se reflecte si la un load mic. Aici vine diferenta. O sursa slabuta, cum e acel rasurbo are o eficienta de 60% si ceva cand vine vorba de 550W, dar cand consumul scade la 50W, ea de fapt fa consuma undeva la 80%, o eficienta si mai mica. O sursa de calitate isi pastreaza eficienta pe toate etajele de alimentare.

    Ca idee, Enermaxul din carcasa are eficienta de 73%, si electronica CWT. Atat Enermax cat si CWT sunt garantia unei surse de calitate.

    Pentru mai multa documentare la capitolul surse iti recomand: http://www.mygarage.ro/ghiduri-si-tutoriale/1321-sursa-inger-sau-demon.html

    Totusi, daca ai ales acea carcasa Enermax, ea vine cu tot cu sursa aia, ceea ce e super, si nu ai nevoie sa mai cumperi alta sursa separat.

    Trecand mai departe, atentia, placa video integrata nu este pe placa de baza, ci in procesor. In cazul unui i5 2400 vorbim de un chip Intel HD2000, care iti garantez din experienta ca se descurca foarte OK si in Photoshop si in codare video full HD. De asta spuneam ca un GT440 nu isi are rostul, pentru ca 300 ron nu justifica diferenta aproape insesizabila fata de HD2000. Din acest motiv ti-am si zis ca nu ai la ce sa folosesti o placa de baza cu chipset Z68. In cazul tau, un H61 iti ofera aceleasi chestii. Eu am ales un i3 2105 pentru un sistem pe care se face programare si photoshop, si cu placa video incorporata, in cazul asta un Intel HD3000 se descurca mult mai bine decat fosta Ati Radeon 4650.

    La memoria ram, nu ai nevoie de radiatoare, absolut deloc. Trebuie sa iei cat mai multa, cat mai ieftina, si cu garantie cat mai mare, asta e regula la RAM.

    Legat de review-urile de pe siteul unui magazin online, indiferent care ar fi ala, nu le considera un punct de plecare. Pentru ca nu ai de unde sa stii daca cel ce vorbeste are vreo legatura cu domeniul si daca stie sa identifice un produs de calitate.

    Exemplu: http://www.emag.ro/surse/sursa-kme-500w-px-500rqeg–pPX-500RQEG
    Care are o nota din reviewuri de 4.9 si comentarii de genul: calculatorul functioneaza cu ea. Ala nu e un review de luat in considerare.

    Raspunde
  27. Iulian 26 Mar 2012 @ 16:36

    Sorry daca scriu prea mult, dar incerc sa te ajut, si sunt satul sa vad configuratii cumparate aiurea (asa creste numarul de vanzari la surse Rasurbo) pe bani multi, cand se poate mult mai bine.

    Raspunde
  28. Snick 26 Mar 2012 @ 19:22

    imi este mai usor sa iti pun aici linkurile catre componentele care le detin si de care sunt multumit. recunosc, nu prea “am ce face” cu acest desktop.

    http://www.emag.ro/carcase/carcasa-cooler-master-haf-912-plus-neagra–pHAF912Plus%28RC-912P-KKN1%29 pentru care am mai cumparat eu un cooler de 200 si unul de 140.

    http://www.emag.ro/surse/sursa-high-power-1000w-pfc-activ-atx-23–pHP-1000-G14C care, la fel cum spunea si Iulian, consider ca este foarte importanta.

    http://www.emag.ro/placi_baza/placa-de-baza-asus-p8z68-v-pro-socket-1155–pP8Z68-V-PRO

    http://www.emag.ro/procesoare/procesor-intel-174-coretm-i5-2500k-sandybridge-3300mhz-6mb-socket-1155-box–pBX80623I52500K-S-R008, daca tot cumperi placa de baza care suporta procesoar cu multiplicatorul deblocat ti-l recomand pe acesta

    http://www.emag.ro/memorii/kit-dual-channel-corsair-8gb-2-x-4gb-ddr3-1600mhz-radiator-negru–pCML8GX3M2A1600C9

    http://www.emag.ro/placi_video/placa-video-gainward-nvidia-geforce-gtx-560ti-1024mb-gddr5-256-bit-hdmi-dvi-pci-e–pGTX560Ti-1024-DD-HDMI-GS ceva mediu, daca vrei ceva mai puternic iti recomand Goes Like Hell tot de la Gainward: http://www.emag.ro/placi_video/placa-video-gainward-nvidia-geforce-gtx570-1280mb-gddr5-320bit-hdmi-dvi-pci-e–pGTX570-1280-DD-HDMI-GLH

    http://www.emag.ro/monitoare-lcd–amp–led/monitor-led-philips-23-wide-full-hd-dvi-negru-236v3lsb–p236V3LSB00

    Raspunde
  29. Iulian 26 Mar 2012 @ 20:08

    @Snick: nu ai ce face cu sursa aia, poate daca aveai 2x GTX580 da, dar pentru ce ai tu, iti ajungea un sirtec de 500W lejer. Oricum, depasesti cu mult bugetul de 2500 ron.

    Raspunde
  30. criserb 26 Mar 2012 @ 23:16

    @Crox – nush de ce dar n-am fost niciodata mare fan Intel. Cred eu ca numele lor creste pretul putin nejustificat. Produsele asemanatoare dar alte branduri fac treaba la fel de bine. Cel putin asta era parerea mea din trecut cand aveam si eu descktop, acum poate s-a mai schimbat ceva dar nush ce sa zic… tind sa cred in continuare ca Intel sunt mai scumpe si nu neaparat mai bune.

    @Iulian – In primul rand vreau sa-ti multumesc pentru comentariu atat de amanuntit. Am inteles destule lucruri desi cum am zis, nu sunt chiar un priceput, sau nu mai sunt in ultima vreme.

    Am zis ca am ales carcasa propusa de tine, implicit si sursa si chiar cred ca am facut o alegere buna. In teorie este perfect logic ceea ce zici tu iar in practica solutia e mai ieftina ca cea initiala (carcasa + sursa).

    Placa de baza de care imi zici tu nu e pe stoc, daca ma poti ajuta sa aleg alta ti-as ramane recunoscator.

    RAM-ul ce l-am ales eu l-am ales pentru ca e Dual channel si stiu ca astea asa mergeu mai bine, daca erau imperechiate. Tu mi-ai sugerat 4GB ceea ce eu am impresia ca e putin. Am si acum 4GB si as mai vrea.

    In momentul de fata calculatorul configurat cu ajutorul tau si al prietenului Matei este aici. Daca tu zici ca as mai putea pe undeva te ascult cu mare placere.

    Nu scrii deloc prea mult, ai un stil de a face sa inteleaga si unul mai putin priceput :)

    @Snick – Multumesc pentru sugestii dar e peste bugetul meu. Nu vreau sa ma arunc la prea multi bani, stiu ca as putea sa-mi iau un calculator mai puternic dar prefer unul ok pentru ceea ce am eu nevoie ;)

    Raspunde
  31. Iulian 26 Mar 2012 @ 23:27

    Am pus 4GB, pentru ca nu mergea sa pun in wishlist mai multe bucati. Ideea e sa iei 2 placute de 4gb si vor merge in dual channel indiferent care or fi alea. De obicei cand scrie si KIT in denumire, platesti mai mult, in mare din simplul motiv ca sunt ambalate special. Deci ia 2 placute dintralea, si e perfect.

    Placa de baza era pe stoc azi dimineata. Se schimba stocurile la ora. Oricum, la placa de baza se merge pe ceva obligatoriu cu Sata/usb/pci 3 si iesire DVI pentru monitor.
    Ca varianta pe H61: http://www.emag.ro/placi_baza/placa-de-baza-asrock-h61icafe-socket-1155–pH61ICAFE
    Si daca vrei Z68, uite una pe care as da banii, si care merita diferenta fata de un H61: http://www.emag.ro/placi_baza/placa-de-baza-asrock-z68-pro3-gen3-socket-1155–pZ68PRO3GEN3

    Ambele placi au Sata 3 (se va observa la SSD diferenta), USB 3.0 pentru viitoarele stickuri si PCI Express 3.0 pentru o viitoare placa video, iesiri DVI si HDMI cu posibilitate de dual-monitor.

    Singurele diferente intre cele 2 tin de capacitatea de overclock si de un posibil upgrade la Ivy Bridge. Cat despre OC, nu este cazul din moment ce ai ales (f bine de altfel) un i5 2400. Iar un Ivy Bridge viitor nu se va merita pentru plusul de performanta de 10-15%.

    Raspunde
  32. Iulian 26 Mar 2012 @ 23:32

    A, am uitat sa mentionez ca emag nu face si asamblari in mod oficial. Si pana acum nu am vazut ca fie vreun reprezentant de la Service/Desfacere liber sa zici ca ti-o poate face ca un favor. Pcgarage in schimb iti poate face si asamblarea si testarea componentelor pentru 39 ron daca era sa iei de la ei.

    Raspunde
  33. Snick 28 Mar 2012 @ 23:34

    @ Iulian o sa vina si momentul ala si nu imi place sa upgradez toate componentele pentru fiecare componenta noua.

    @criserb scuze :D nu am vazut partea de buget. am avut senzatia ca nu exista limita de buget. bafta!

    Raspunde
  34. Jonny 29 Mar 2012 @ 13:00

    Cristi, daca mai ai nevoie de sfaturi poti sa-mi dau un email si-ti zic ce si cum in detaliu :)
    Eu sunt adeptul desktop-urilor de vreo 17 ani :)

    Asa ca un mic rezumat din partea mea:

    -Mergi pe MB asus, usb3

    -CPU Intel i5 2500 sau 2500k. Ce ai tu nevoie este puterea de procesare single core la care intel este mult peste AMD. Noile buldozere de la AMD au mai multe core-uri dar puterea per core e mult sub i3.

    -Sursa buna neaparat chiar daca e mai scumpa merita pe termen lung si macar 550W. Ce ti-as recomanda in ordinea asta Enermax, Antec, Thermaltake, Chieftec, Cooler Master, Corsair

    -SSD-ul merita mai ales daca ai cel putin un HDD de 7200rpm nu ai nevoie de mai mult SSD. SSD-ul o sa fie pentru system cache si swap :)

    -Placa video – mergi pe NVidia seria 5xx.

    Raspunde
  35. Iulian 31 Mar 2012 @ 09:10

    @Jonny: cu tot respectul, dar sunt niste alegeri putin neinspirate.

    De ce sa ia 2500K cand nu face OC, si cand pentru OC mai ai nevoie si de un cooler serios, si de o placa de baza cu VRM serios? 2500 nu se merita orice ar fi, mai ales cand cu 100 ron mai ieftin ai doar 200Mhz mai putin.

    MB Asus? Nu zic ca nu e bine, dar e cam scump, si ofera cam putin. Asrock e fosta divizie Asus, Gigabyte sunt de top iarasi.

    Sursa de 550W nu prea merita, toate componentele tind spre un consum mai mic. Un sistem cu i5 si o placa video chiar si TI consuma in full load maxim 320W. Nu o sa se apuce acuma sa faca SLI doar de placere. Dar, da, ai nevoie de ceva de calitate, si brandurile enumerate sunt bune, dar ai omis cateva cele mai importante: Seasonic, Fortron, Sirtec.

    SSD pt system cache si swap? Acum SSD-urile au dimensiuni acceptabile pentru intreg sistemul de operare, nu mai sunt doar de 8GB maxim 32GB.

    Ne aflam intro zi in care a aparut sub soare GTX680, si in curand vin si fratii mai mici, cu pret acceptabil, si din nou, seria 5 nu se mai preteaza.

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)