Sari la conținut

Doar o parere despre "Scurt pentru o cauza"

Scurt pentru o cauza este o campanie lansata de Roxana Radu, o campanie foarte intresanta pe care o salut cu respect.

Ideea e in felul urmator: se gaseste o fata care este dispusa sa renunte la podoaba capilara, mai bine zis sa se tunda 0 (zero), in schimbul unei sume de bani pe care ulterior urmeaza sa o doneze in sprijinul unui CAZ, sau mai multor CAZURI. Cazurile le definim ca fiind cei care au nevoie disperata de bani/ajutor.

Pana aici nimic anormal si tot respectul pentru fetele care au curajul sa se tunda 0 in scopul de a ajuta pe cineva.

Pana acum, din ce-am vazut eu, exista un "Domnul G" care ofera cca 2000 euro pentru fiecare fata. Acelasi Domn G, in toate cazurile.

Pe langa gestul frumos al fetelor cred insa ca ele se umilesc, aratand ca dracu’ dupa tunsoarea respectiva… iar Domnul G doneaza 2000 euro. Daca acest domn G este asa de generos si cu un suflet asa de mare, de ce nu doneaza banii pur si simplu, de ce trebuie sa "vada" fetele chele?

Chestia asta, eu nu o inteleg…

S-au tuns si au ajutat niste cazuri:

Roxana

scurt-pt-o-cauza

Mika

Mika-si-Scurt-pentru-o-CAUZA

Tara

Tara-si-Scurt-pentru-o-CAUZA 

Anca

Anca-si-Scurt-pentru-o-CAUZA

Corina

Corina-si-Scurt-pentru-o-CAUZA

Lori

Lori-si-Scurt-pentru-o-CAUZA

Elena

Elena-si-Scurt-pentru-o-CAUZA

Oana

Daca mai e cineva, imi cer scuze, probabil mi-a scapat.

Tot vad pe twitter afirmatii de genul: “Vai ce draguta esti”, “Nu-ti sta rau de loc”, “Esti mai frumoasa asa” sau altele asemanatoare. Nu-i adevarat fetelor. Sunteti mai urate asa, va zic eu sincer. Sunt convins ca in cateva luni, poate ani, o sa aveti parul asa cum il aveati odata si va veti recapata frumusetea, dar pana atunci nu sunteti frumoase… sunteti doar niste fiinte cu suflet mare, care s-au lasat prostite…

Repet, prea bunul Domn G, putea sa fie la fel de generos si fara ca voi sa va tundeti…

Toate pozele din acest post sunt luate de pe blogul Roxanei, nu-mi apartin.

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
48 comentarii
  1. alinaelenatl 17 Sep 2010 @ 12:50

    doamne ce fraiere!!!!!!!!!!!!stop pentru prostie!!!!!!!!!!!!

    Raspunde
  2. Maddame 17 Sep 2010 @ 12:50

    Monșer, nu fi malițios! Părul crește. Iar fetele vor avea mereu amintirea unei nebunii făcute pentru o cauză frumoasă.
    Iar ceea ce uiți este impactul pe care l-a avut gestul lor. Dacă un tip dona niște bani pentru o cauză, rămânea anonim. Așa, povestea a devenit publică și poate încurajează și alții să doneze.

    Raspunde
  3. mo 17 Sep 2010 @ 12:51

    serb,
    tipei (Oana) care e tunsa in filmulet ii sta chiar foarte bine tunsa. imi place, pare o tipa rebela…

    Raspunde
  4. criserb 17 Sep 2010 @ 12:54

    @alinaelenatl – departe de a fi proaste… te inseli

    @Maddame – Scopul banuiesc era sa se ajute niste cazuri… nu sa creasca “ratingul” domului G. Nu sunt malitios si nici rautacios. E doar parerea mea.

    @mo – Oanei ii sta mai bine, asa e, dar te-ai uitat putin in ochii ei?

    Raspunde
  5. Elena 17 Sep 2010 @ 13:05

    Cristi, iti multumim pentru articol.
    Stii care-i chestia? Ca noi ne simtim foarte bine dupa ce ne-am tuns. Sau hai sa nu vorbesc si in numele fetelor, si s-o zic pentru mine. Ma simt minunat. Sunt fericita. Si inainte eram fericita, si eram multumita cu moaca mea. Dar acum simt ca am facut ceva. E usor sa faci fapte bune stand pe margine si dandu-ti cu parerea. Dar e greu sa actionezi.

    Recunosc, mi-a fost teama ca o sa arat oribil. Eram pregatita sa port peruci, ma gandeam deja ca e sansa mea sa incerc toate culorile si formele din lume. (rosu, verde, scurt, lung, cret, drept). Daca tot am facut o chestie de genul asta, macar sa ma bucur de ea pana la capat :)
    Asa sunt eu, iau ce-i bun de fiecare data din orice.

    Da, Maddame, parul creste. Pana atunci, sa ne bucuram de noul look! E o schimbare pe care nu as fi avut, poate, curaj s-o fac in alte conditii. Pentru ca-mi era teama de ridicol, nu?

    Pentru lecturi ulterioare, incercati si http://www.stbaldricks.org/ :)

    Raspunde
  6. criserb 17 Sep 2010 @ 13:11

    @Elena – Respect ceea ce facurati dar… daca vreau sa ajut de ce sa nu o fac fara sa ma tund? Dau XXX euro si-mi vad de treaba mea. Ideea e ca e mult mai normal si firesc sa ajuti neconditionat. La voi conditia era sa va tundeti… dar putea sa fie oricare alta…

    Raspunde
  7. mo 17 Sep 2010 @ 13:14

    @alinaelenatl,
    ti se pare ca e prostie? pt ca s-a tuns, un copil bolnav a primit 2000 de euro… fetele merita felicitari si trebuie admirate pentru curaj. sa te tunzi periuta (aproape de 0) nu e tocmai la indemana oricui, trebuie sa fii curajos, iar in situatia prezentata de serb: SA AI O INIMA MARE!!!

    Raspunde
  8. Cristi Mosora 17 Sep 2010 @ 13:39

    Am tot observat prin tweet-uri si bloguri anumite frictiuni legate de faptele fetelor care s-au tuns. Ca nu le sta bine, ca s-au umilit, etc. Pai nu asta era si ideea? Nu trebuia sa faca un sacrificiu pentru a ajuta pe cineva? Ce sacrificiu mai era daca si-ar fi facut o frizura trendy sau si-ar fi cumparat o poseta de firma? Cum ar mai fi atras atentia asupra cauzei pe care o sustin? Omul care le-a dat banii nu are nevoie de parul lor, si nici oamenii pe care ii ajuta nu au nevoie de el. Parul la care au renuntat este doar un simbol, oamenii cand le vad trebuie sa stie ca au renuntat la frumusetea lor de moment pentru ca au considerat ca este mult mai putin importanta decat cauzele pe care le sustin (nu ma leg deloc de faptul ca le sta bine sau rau tunse, e complet irelevant).

    Ma tot gandesc de ce exista persoane nemultumite de aceasta campanie, si am in minte anumite variante: sunt invidiosi ca cineva le-a dat bani, sau sunt invidiosi pe expunerea lor in media, sau pe importanta pe care le-o da lumea, pe faptul ca nu au putut sa ajute chiar ei, sunt frustrati pe faptul ca cineva primeste pomana fara sa faca nimic pentru a o merita, sau altele care imi sunt straine. Ideea e ca e problema voastra, si nu iese nimeni in castig daca le-o transferati si fetelor. Ar trebui sa aplaudam si sa incurajam oamenii care ajuta, nu sa ii pedepsim si sa ii facem sa regrete.
    O zi buna :)

    Raspunde
  9. Ghiocel07 17 Sep 2010 @ 13:53

    Oare Domnul G nu a vandul parul colectat? Intreb si eu…. :-?

    Raspunde
  10. Elena 17 Sep 2010 @ 13:58

    @Ghiocel07 parul l-a măturat doamna care face curat in frizerie :) Adica Domnul G n-are niciun interes pentru parul nostru.

    Raspunde
  11. Crox 17 Sep 2010 @ 14:04

    E o chestiuene ce tine mai degraba de metafizica si metafizicieni nu suntem toti ca sa putem intelege aceste vibratii ale imperceptibilului, deci nu putem intra in rezonanta cu ele.
    Mie gestul imi place, nu pretind ca inteleg perfect motivele, important e ca isca discutii si atinge astfel de dezbateri publice.
    Prefer astfel de gesturi simbolice altui fel de gesturi grave.

    Raspunde
  12. Ghiocel07 17 Sep 2010 @ 14:45

    @Elena-tot respectul meu pentru voi fetele.

    Raspunde
  13. maddy 17 Sep 2010 @ 15:08

    dl. G mi se pare cam sadic, de ce nu doneaza fara ca fetele sa`si taie parul? pana la urma conteaza scopul, faptul ca niste oameni care au nevoie de bani i`au primit.
    am mai scris si pe facebook, daca mi`ar creste din senin in cap jumatate din coama aia frumoasa si bogata a roxanei radu as fi atata de fericita.

    Raspunde
  14. RPrecu 17 Sep 2010 @ 15:15

    perfect de acord! initiativa lor de a face ceva pt a strange bani e laudabila, insa chestia asta cu tunsul scurt pt ca acest freak domn G sa doneze bani mi se pare ingrozitor! Cred ca acest domn G. are un fetis cel putin bizar cu femei tunse zero, iar ele au cazut in plasa lui.
    putea f bine, asa cum spui si tu, sa doneze fara sa mai ceara chestia asta care pur si simplu le ciunteste pe saracele fete, de altfel, dragute. iar daca dl G. avea nevoie de PR putea sa se gandeasca la alte lucruri. ceea ce e o dovada in plus ca e un ciudat, iar ele i-au cazut in plasa crezand ca e cool sa faca asta.

    Raspunde
  15. fulgerica 17 Sep 2010 @ 15:15

    Cristi, compara o donatie normala si fara rasunet cu una prin care cineva face un gest extrem prin care atrage atentia.

    Reflecta putin. :)

    Raspunde
  16. ralu 17 Sep 2010 @ 15:48

    OanaPortase
    chiar credeați că n-o voi face? http://portase.net/2010/09/17/capul-sus-privirea-inainte

    Raspunde
  17. octavian 17 Sep 2010 @ 15:52

    @criserb (@Maddame) chiar daca este parerea ta, asta nu insemna ca nu esti malitions si rautacios!

    Felicitari fetelor pentru sacrificiul facut!

    @RPrecu Domnul G nu este un ciudat, ci vrea ca fetele sa renunte la ceva de pret pentru ele. In cazul de fata a fost vorba de par, putea la fel de bine sa fie obligate sa mearga pe jos la munca, sau sa gateasca in fiecare zi o mancare noua, etc, ideea era sa faca un efort.

    Raspunde
  18. Mat 17 Sep 2010 @ 16:00

    Un “scurt” pentru o cauza? Nici daca plateam nu iesea perla mai bine;)

    Raspunde
  19. Radu 17 Sep 2010 @ 16:26

    daca va uitati la linkul postat de Elena, veti vedea ca rasul in cap poate fi legat si de altceva. Adica de faptul ca cei bolnavi de cancer ajung chei datorita tratamentului cu radiatii. Poate cateodata e bine sa nu judecam pe altii asa repejor, inainte sa incercam sa ne informam.

    Raspunde
  20. Oana 17 Sep 2010 @ 16:49

    Am tot incercat sa-mi dau seama si nu am reusit: daca scriai ca nu-ti place ideea sau ca gestul nostru e de rahat, ma gandeam ca incerci sa opresti si alte fete din a face asta. Dar care-i rostul in a ne spune ca suntem urate? ~:>

    Raspunde
  21. Cristi Mosora 17 Sep 2010 @ 16:53

    @Fulgerica: nu inteleg comentariul tau. Virgula aia dupa Cristi, impreuna cu lipsa diacriticelor, ar putea sa schimbe sensul afirmatiei tale.
    – Daca virgula e la locul ei, inseamna ca ai contestat parerea mea, si nu inteleg care e argumentul: eu spuneam ca o donatie pentru o cauza caritabila are impact mai mare (si asupra altor aventuale donatii) daca are un rasunet mai mare si atrage atentia la mai multa lume.
    – Daca virgula e pusa din greseala inseamna ca ai subliniat si esti de acord cu ce am spus eu.

    Revenind la ceea ce este important: cine poate sa imi justifice de ce este deranjat de modul prin care a donat domnul Geo ala? Sau de faptul ca altcineva (nu voi) a trebuit sa renunte la par? Cu ce va afecteaza personal? Daca primesc vreun argument pertinent, un motiv real pentru care va simtiti atacati voi, cu toate ca aceasta campanie nu va afecteaza cu nimic viata, dau jos sapca in fata voastra.

    Raspunde
  22. criserb 17 Sep 2010 @ 16:53

    @Oana – Asta printre altele. Am spus ca nu-mi place modul in car domnul G a dat banii. Ma gandeam ca atunci cand ajuti pe cineva o faci neconditionat.

    Raspunde
  23. criserb 17 Sep 2010 @ 16:55

    @Cristi Mosora – Fulgerica vorbea cu mine, eu sunt Cristi ;)

    Raspunde
  24. Cristi Mosora 17 Sep 2010 @ 16:57

    @criserb: dar asta nu e egoism? (sper sa nu mi-o iei in nume de rau, vorbesc despre idee). Adica daca cineva ajuta pe altcineva in alt mod decat te gandesti tu ca ar trebui, este rau si mai bine nu ajuta? Eventual, incerci sa il opresti sa mai ajute?
    PS. am inteles confuzia cu numele :D

    Raspunde
  25. criserb 17 Sep 2010 @ 17:00

    Nu vreau sa opresc pe nimeni, departe de mine acest gand. Fiecare face cum vrea, cum ii dicteaza inima. Eu asa cum zice si titlul acestui post, mi-am spus parerea.

    Sunt convins ca daca vreau sa ajut pe cineva o fac pentru acel cineva, pentru acel caz. Si as ajuta neconditionat…

    Mie nu-mi plac conditiile atunci cand vine vorba de un ajutor.

    Raspunde
  26. Oana 17 Sep 2010 @ 17:16

    Si tot nu mi-ai raspuns la intrebare: la ce ajuta sa ne spui ca suntem urate?

    Raspunde
  27. pantera mov 17 Sep 2010 @ 23:57

    multe din ele arata chiar foarte interesant tunse scurt. parol. n-am nici un interes sa zic asta, eu una n-as avea curaj. nu zic ca arata neaparat mai frumos dar mai interesant cel putin.
    nu stiu de ce e fixatia asta masculina pt parul lung la fete, de parca strict parul te face frumoasa. rar auzi un tip sa spuna ca-i plac fetele cu parul scurt. bun, nu-ti plac tie, dar sa zici ca sunt urate e cam departe.

    Raspunde
  28. ignos 18 Sep 2010 @ 09:18

    Nu are nici o importanta cat de “urate” sau de frumoase au devenit fetele astea dupa ce s-au tuns, important e ca au atras atentia(iar mesajul tind sa cred ca e cel subliniat de Radu )
    Da Domnul cu nume de punct “G” putea sa doneze banii fara sa le mai “chinuie” p-e aceste miunate fete (sau mai putin minunate dupa ce s-au tuns:))) asta in opinia lui criserb) dar anulam orice sansa a persoanelor care doresc sa se implice, este modul lor de a atrage atentia, traim intr-o societatea in care e greu sa atragi atentia si mai ales cand soliciti ajutorul e cu atat mai greu sa te asculte cineva si sa-ti acorde minim de atentie.

    Raspunde
  29. MooNy 18 Sep 2010 @ 12:08

    Este intr-adevar vorba de a atrage atentia si de a mobiliza alte persoane. Daca Domnul G ar fi dat banii, iti zic eu ca nu se mai facea o asa amploare.

    Iar a le numi pe fete urate pentru ca s-au tuns inseamna ca nu stii sa apreciezi o femeie indiferent de aparente.

    Iti zic eu ca indiferent de cate fete se tund, Nea G o sa dea banii aia. M-ai dezamagit cu postarea asta putin

    Raspunde
  30. ignos 18 Sep 2010 @ 12:20

    nu am vrut eu sa o spun dar si eu am ramas un pic dezamagit de postare, dar asta e…nu toti suntem perfecti…:D

    Raspunde
  31. doctor 18 Sep 2010 @ 14:03

    dar chiar ca este o idee foarte tampita si fetele arata nu urat ci groaznic

    Raspunde
  32. Dan Tanasescu 18 Sep 2010 @ 14:47

    Cam aşa gândesc şi eu, dar unii mi-au spus că am nu ştiu ce gândire retrogradă şi că nu înţeleg gestul nobil al acestor fete. Totuşi nu cred că cele care s-au tuns trebuie să-şi facă probleme, pentru că majoritatea erau urâte şi fără să se tundă. :))

    Raspunde
  33. monis 18 Sep 2010 @ 15:56

    Cred ca sunt de acord cu Cristi in ceea ce priveste aceasta campanie. Dar pe de alta parte cred ca sunt unele interese la mijloc. Prea putine persoane doneaza bani doar pentru a sprijini cauze nobile (iar de obicei acele persoane prefera sa ramana anonime), in rest mereu se urmareste atingerea unor motive financiare..luati de exemplu campaniile de CSR pe care marile companii le fac..pai voi credeti ca le pasa atat de mult de cauza pe care o sustin? Nu. Totul este facut pentru imagine…asadar acest domn G tot pentru asta lupta (imagine). Cine stie care va fi urmarea acestui inceput de campanie.

    In ceea ce priveste fetele care s-au tuns, tot respectul meu, dar consider ca ele sunt doar o acoperire a scopurilor pe care aceasta campanie le are de fapt.

    Raspunde
  34. Cristi Mosora 18 Sep 2010 @ 16:43

    In spatele la orice actiune “dezinteresata” pe care o face cineva, oricine, exista un interes, un avantaj. Constient sau inconstient, el exista.

    Raspunde
  35. ipo 20 Sep 2010 @ 11:29

    Numele campaniei e cel putin confuz, dar mi-a dat o idee cu care se putea trage atentia mult mai serios! :P

    Raspunde
  36. Johnny Urbanul 20 Sep 2010 @ 12:37

    Atata timp cate fetele sunt fericite si banii ajung unde trebuie, why bother? :)

    Raspunde
  37. Oana 20 Sep 2010 @ 17:17

    Cristi iarta-ma ca te intreb asa ….direct, dar daca esti atat de inversunat impotriva fetelor cu parul scurt, si le consideri urate, de ce e Dana (mai mereu) tunsa baieteste? :)

    Rog a nu se interpreta, vreau doar sa stiu de ce le consideri tu pe fetele respective urate.

    Raspunde
  38. criserb 20 Sep 2010 @ 17:19

    Pentru ca nu sunt tunse, sunt chele… si sunt urate fata de cum aratau cu parul lung…

    Raspunde
  39. ignos 20 Sep 2010 @ 17:49

    te-ai gasit tu sa iti dai cu parerea legat de ce inseamna o femeie frumoasa…hai ma ca deja ma enervezi… oare nu gestul lor le-a facut mai frumoase?…sau tu vezi doar frumusetea fizica??? despre asta vb?

    Raspunde
  40. criserb 20 Sep 2010 @ 17:51

    “unt urate fata de cum aratau cu parul lung…” de mai sus…

    In cazul de fata desre aspectul fizic era vorba :)

    Raspunde
  41. ignos 20 Sep 2010 @ 17:59

    nu te contrazic pentru ca frumusetea e relativa si nu are sens sa continuam discutia pentru ca e clar nu vom ajunge la un numitor comun dar totusi eu cred ca gresesti fiind atat de radical…:D

    Raspunde
  42. Cristi 20 Sep 2010 @ 20:00

    “Mat wrote:
    September 17th, 2010 at 4:00 pm

    Un “scurt” pentru o cauza? Nici daca plateam nu iesea perla mai bine;)”

    =))

    Raspunde
  43. Ade 21 Sep 2010 @ 12:13

    Eu respect gestul fetelor de a se tunde scurt pentru a ajuta pe cei in suferinta. Sincer. Au dat dovada de curaj si e mai mult decat clar ca au un suflet mare.

    Si Domnul asta G, na, spune el ca trebuie sa mai si dai ca sa primesti. Dar e vorba de bani, nu de propriul trup. E par, creste. De ce nu le-a pus sa se tatueze sau sa-si taie o mana. In fine, asta chiar nu e treaba mea. E putin cam mare socul.

    Insa singura greseala a fetelor (strict din punctul meu de vedere), e valva pe care au facut-o. “M-am tuns scurt pentru o cauza, scriu pe blog, imi schimb poza la avatar cu noul look, ba mai mult, ne pozam in grup tunse si fericite, sunt mandra de mine, dau pe twitter din 5 in 5 minute ca se uita unul urat la mine in metrou, pe chelia mea, am aparut in Can-Can, si lista poate continua.” Girls, stop it! E prea multa reclama si-n felul asta paleste gestul frumos pe care l-ati facut. Nu-mi doresc sa cred ca ati vrut reclama si popularitate. Ci doar sa ajutati…
    In rest, numa’ bine va doresc.

    Raspunde
  44. Katrina 22 Sep 2010 @ 10:06

    Nu cred ca este vorba de faptul ca vor sa isi faca reclama, ci pur si simplu vor sa mediatizeze astfel de gesturi si poate sa ii convinga si pe altii sa o faca. Poate se mai tund cateva fete, iar cativa copii mai primesc astfel banii atat de necesari pentru tratamente. Este simplu.

    Felicitari fetelor!

    Raspunde
  45. Pingback: Arta

  46. alice 31 Dec 2011 @ 10:32

    Dl G n-a mai donat bani ca s-a insurat cu o prostanaca asa ca voi, inca ma mai trec fiorii cand citesc despre povestea asta si despre inconstienta fatucilor astora care nu stiu ca au alimentat fetisul unui om foarte bogat, care a vrut sa ramana anonim tocmai pentru ca intentia lui n-a fost nicio secunda caritabila…

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)