Sari la conținut

Drumul Bucuresti – Zakynthos

Daca vreti sa ajungeti in Zakynthos cu masina, sa stiti de la bun inceput ca aveti de mers mult. Drumul e lung si in plus mai trebuie sa tranzitati Bulgaria care o sa va faca drumul si mai lung.

Cel mai scurt si rapid traseu (dupa parerea mea) este cel pe care l-am ales noi.

Pe scurt, traseul este Bucuresti – Sofia – Salonic – Ioannina – Patras – Killini apoi luati feribotul pana in Zakynthos.

Mai jos aveti traseul pus pe harta.

Bucuresti-Zakynthos

Pentru o privire mai amanuntita asupra traseului vedeti aici, direct in google maps.

In total drumul are 1260 km, atat ne-a aratat noua masina pe computerul de bord.

Prima portiune a drumului, Bucuresti – Salonic este grea pentru ca trebuie sa traversati Bulgaria asa cum am zis, iar acolo trebuie sa mergeti regulamentar. Si nu mersul regulamentar ar fi o problema, ci limitele lor de viteza, inexplicabil de mici.

Frecvent au tot felul de intersectii pe drum, unde limita de viteza este de 60 km/h. Limita pe care va sfatuiesc sa o respectati.

La dus am traversat Bulgaria noaptea si radarele au fost mai putine, am mers mai bine ca sa zic asa, dar la intors drumul prin Bulgaria mi-a parut a fi nesfarsit. Am intalnit peste 30 de echipaje cu radar intre  Grecia si Sofia. Si nu exagerez deloc.

Am avut statia pe masina, dar nu mi-a folosit prea mult pentru ca pur si simplu erau prea multe radare ca sa le mai poti tine minte unde erau.

La intrarea in Bulgaria dinspre Grecia mi-au zis colegii sa merg incet ca e plina tara de radare, ca nu are rost sa-mi spuna unde sunt,  pentru ca sunt peste tot, de exemplu pana in prima localitate aveam 3 radare. Si pana in prima localitate nu stiu daca aveam 10km de mers.

In general sunt plasate la limita de 60, foarte rar in alte locuri. Si acolo chiar se respecta aceasta limita. Desi erai in mijlocul campului, drumul cat se poate de drept si de bun, limita trebuia respectata.

Au limite d’astea dubioase si pe autostrada, acolo era 120km/h, si alea trebuiau respectate pentru ca asa cum v-am zis, radare erau peste tot.

in plus mai au limite de 40km/h sau 30km/h care chiar trebuie respectate.

Cum v-am spus, drumul prin Bulgaria e un chin.

In Bulgaria, odata intrati, trebuie sa platiti vigneta. Noi am platit 14 euro (va sfatuiesc sa platiti cu cardul, daca platiti in euro sau leva cursul de schimb nu o sa va avantajeze), am luat 2. Una era valabila 7 zile si noi depaseam aceasta perioada.

Odata traversata Bulgaria incepeti sa aveti autostrazi, puteti conduce lejer cu 130 – 150 km/h. Cam asa se merge prin Grecia.

In Grecia nu o sa vedeti politie, cat am trecut eu pe acolo n-am vazut niciun politist. Sunt tot felul de indicatoare care va anunta prezenta camerelor fixe si acolo va sfatuiesc sa respectati viteza legala. E mai bine asa decat sa va treziti ulterior cu surprize prin posta.

Din ce-am vorbit cu localnicii, politia in Grecia nu prea sanctioneaza pe nimeni atata timp cat nu se intampla vreun accident sau ceva mai grav. Nu va opreste nimeni pentru depasirea limitei de vitez cu 10km/h.

Iar in caz ca va opreste pentru cine stie ce viteza, o sa va dea o amenda de 50 euro, pe care puteti sa o platiti ulterior, daca vreti.

Bun, sa revenim la drum, pana la Ioannina o sa aveti autostrada, o autostrada foarte frumoasa, prin munti. O multime de tuneluri si viaducte, o placere sa conduci pe acolo. Peisajul este foarte frumos.

O sa trebuiasca sa platiti taxe de autostrada, sunt 3 puncte de plata, in fiecare o sa platiti cca 2 euro. Total taxe de autostrada la greci 6 euro.

Dupa Ioannina nu mai aveti autostrada, o sa circulati pe drumuri nationale dar nu va faceti probleme se circula destul de bine. Puteti merge lejer cu 110 – 120km/h in afara localitatilor (care sunt putine) iar in localitate cu 60km/h.

La Patras o sa aveti de traversat un pod foarte frumos, ce traverseaza Golful Corintului. o sa trebuiasca sa platiti 13,2 euro.

59900_b

[sursa poza]

Dupa ce-ati trecut de Patras mai aveti de facut vreo 100km pana in Killini de unde trebuie sa luati feribotul spre Zakynthos. Pretul pentru autoturism este de 36 euro iar pentru o persoana de 8 euro. Total 4 persoane (cum am fost noi) si masina 68 euro.

Feribotul pleca din 2 in 2 ore am impresia, ultimul fiind la ora 22.

Va sfatuiesc sa faceti plinul la iesire din Bulgaria, benzina si motorina este mai ieftina in Bulgaria decat in Grecia. In Grecia un litru de motorina costa in media 1,55 euro.

Noi am facut traseul asta in 16 ore la dus (plecati la 21:00) din Bucuresti si in 15 ore la intors (plecati la 8:30 din Zakynthos).

Nu ne-am oprit pe traseu decat pentru alimentare si cate o cafea bauta in benzinarie.

Un sfat, nu va ganditi sa alimentati noaptea sau pana in 10-11 dimineata in Grecia, pentru ca ei in general au benzinariile inchise si le deschid cand se trezesc. Sunt si deschise non-stop dar mai rar, si e posibil sa nu fie acolo unde aveti voi nevoie de benzina.

So, la un calcul simplu un drum Bucuresti – Zakynthos cu masina va costa 190 euro (taxe drum, vigneta Bulgaria, feribot) iar motorina la un consum de 5 l/100km 180 euro. Total 370 euro pentru o masina in care puteti fi 4, deci costurile se impart.

Cu avionul e mai scump, noi gasisem la 400 euro de persoana, asta in conditiile in care nu am cautat prin agentie ci direct pe net. Prin agentie ne ofereau si cazare si noi nu prea doream asta.

Am sa va povestesc si despre Zakynthos dar asta cu alta ocazie ;)

Update: Cateva chestii/sfaturi despre Zakynthos am scris aici.

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
23 comentarii
  1. pan 15 Aug 2012 @ 14:21

Eu am ramas cu o impresie buna traversand Bulgaria,, numai ca majoritatea celor care nu respectau limita de viteza erau evident romanii. Se pare ca avem o impresie de superioritate fata de ei

2. TyT 15 Aug 2012 @ 14:57

Da intradevar chestia cu benzinariile inchis dupa 11 noaptea la Greci e enervanta ! La noi singurul loc care nu se inchide niciodata este Petrom-ul :))

3. ionut_d 15 Aug 2012 @ 16:56

Am facut drumul asta acum un an. La bulgari nu am fost atent si aud un “reconfigurarea traseului” si am incetinit la 20-30 la ora sa vedem care e problema inainte cu 100 metri de o masina de politie care m-a luat cu “You speed”, asta fiind singura engleza. Am inceput sa le povestesc despre gps si alte cele, cei 2 neintelegand absolut nimic si concluzionand cu inca un “You speed”. Am zis “NO!” S-au uitat unul la altul, m-au intrebat prin semne unde merg, si mi-au indicat drumul bun. :)

4. criserb 15 Aug 2012 @ 18:49

@pan – cand faci 600km in grecia in 5 ore, iar apoi 200km in Bulgaria (granita – Sofia) in 4 ore, crede-ma e frustrant. Si sa pui limite de 60 sau 40 pe drumuri drepte, fara o curba sau ceva e bataie de joc. Doar un motiv de a lua banii celor care participa la trafic.

5. SuZy 15 Aug 2012 @ 21:58

Am prins si noi limita de 20-30 km/h in Bulgaria.. sunt de-a dreptul enervante. Cea de 20 km/h era intr-un oras uitat de lume (btw, oamenii astia sunt mai saraci decat noi, casele alea aratau groaznic, iar singurele masini ce circulau erau Lada :) ) si recunosc ca nu prea am respectat-o :)) Cu politia in schimb n-am avut treaba, nici in Bulgaria (noi tot noaptea am traversat-o) si nici in Grecia. Pe insula unde am fost n-am vazut decat un singur politist, si ala pe o motocicleta :)

6. criserb 15 Aug 2012 @ 22:29

@SuZy – La dus n-am respectat-o nici eu, dar la intors am intrat in Bulgaria pe zi si am avut parte de radare nenumarate :(

7. Alex 16 Aug 2012 @ 12:00

Vezi ca vigneta in bulgaria e doar 5 euro (sau 10 leva) pe saptamana, nu cred sa se fi scumpit intre timp.
    Dupa ioanina mai ai vreo 2 bucatele de autostrada, unde apropos de limite de viteza bagasera bulangiii de greci limita de 90. Ca cica ‘se lucreaza’ (poate extraterestrii sau noaptea, ca nu am vazut picior de muncitor pe acolo). Din fericire am putut merge ‘legal’ si ‘la consum’ cu 130-140, dar pe restul drumului a trebuit sa respect cel putin in localitati limitele, nu de alta dar era plin de radare fixe (desi grecii nu tineau seama de ele). Oricum m-am lamurit si eu anul asta, la greci linia continua e ceva vopsit acolo pe strada, in rest daca nu e politie (si nu prea e) nu are nicio semnificatie :-D
    Iar legat de autostrazile din grecia, sunt la fel de nesimtiti ca ai nostri, daca nu mai rau. De un an de zile nu au fost in stare sa termine o bucata de maxim 1 km de autostrada care pare sa fie aproape terminata, doar sa toarne asfaltul. Din fericire pentru ei au deja retea de autostrazi (in stare mai praf sau mai buna, dupa caz), asa ca macar ai pe unde merge.

Iar ca sa va faceti o parere de politia din grecia vis-a-vis de turisti, acum cativa ani in thassos am avut niste probleme cu gps-ul, m-am oprit fix intr-o curba ca romanul (linie continua binenteles), dar cu avariile puse :-D. A trecut politia pe langa mine fara nicio treaba, nici macar un claxon acolo ceva de ‘hai misca’. In general trebuie sa o faci lata (accident sau ceva grav) ca sa se bage politia. Insa ca exceptie un amic era sa ia un radar pe autostrada salonic-katerini-(atena). Noroc ca avea viteza legala ca altfel pleca cu portofelul mai usor de acolo.

Ca final, eu unul as recomanda o noapte petrecuta fie la bulgari la bansko, fie in salonic. Altfel e mult prea obositor, mai ales cand e si un singur sofer la volan.

ps: au marit astia numarul de ferry-uri ? ca in iunie erau doar 4 pe zi, daca ajungeai pe la pranz ghinion … trebuia sa astepti pana la 5-5 jumate sa prinzi urmatorul ferry

8. cotos 16 Aug 2012 @ 12:13

Distanta nu e extrem de mare..Eu amf acut 808 km din Baia Mare pana la Eforie Nord..Deci cam tot pe acolo suntem…

9. criserb 16 Aug 2012 @ 12:31

@Alex – cred ca da, noi am plecat la 4 cu ferry-ul, deci e cel putin unul in plus. Cat despre viteza la greci e asa cum zici, doar ca acolo nimeni nu tine cont de ea. SI eu am mers ca tine, cat tinea drumul, nu m-am luat dupa semne. Aaaa incetineam la camere si cam atat. E o placere sa coduci in Grecia.

@cotos – cand trebuie sa faci 200 km in 4 ore (in Bulgaria) distanta e enorma. Altfe nu e, 1200 km sunt lejer de facut, dar nu prin Bulgaria.

10. Alex 16 Aug 2012 @ 13:16

@criserb: apropos, parca ziceai ca ati fost mai mult de un sofer, deci merge
    altfel e crima, anul trecut ne-am intors din corfu (sau kurfu, cum ii mai zic eu, prietenii stiu de ce) intr-o singura zi, si a fost criminal, desi au fost doar vreo 1050 de km (dar dupa aia vreo 2 zile n-am mai fost om); si nu neaparat grecia e rupere, pentru ca marea majoritate s-a mers pe autostrada & friends, cat mai ales bulgaria (desi intre sofia si byala am mers si cu 130, poate mai putin prin localitati – care oricum nu erau – ca era deja noapte si nici tipenie de om, d’apoi de politist); deja in romania vedeam dublu drumul

oricum, sa conduci in grecia timp de 2 saptamani e periculos, ca ajungi sa capeti naravuri; zic mersi ca nu m-a oprit vreun garcea bulgar la intoarcere, ca ma invatasem sa merg ‘ca la greci’ (ce-i drept, s-au uitat niste politai cam ciudat dupa mine, dar mai mult de ‘ce cauta masina asta din romania prin coclaurile noastre’, ca am luat-o pe alte drumuri la intoarcere)

@cotos: wow, 800 de km in rromania, asta da o treaba ‘macho’ (desi in orice tara civilizata – aka acolo unde autostrada cu minim 2 benzi pe sens e pleonasm – e o bagatela)

11. Alex 16 Aug 2012 @ 13:18

@criserb: si inca ceva, desi nu cred ca ai de unde sa stii … ai ajuns prin agios nikolaos sau ai auzit de vreun ferry direct kefalonia – zakynthos ? in iunie sigur nu mergea, ca am vorbit chiar cu firma si nu erau gata cica actele, dar promiteau ca le da drumu … candva

12. criserb 16 Aug 2012 @ 14:22

@Alex – n-am auzit de ferry. Am auzit ca se organizau excursii, 2 pe saptamana, marti si joi parca, dar ferry nu :(

13. Dan 16 Aug 2012 @ 21:28

Utila postarea! Multumim! Chiar te rog sa faci una si despre Zakynthos…. thx.

14. criserb 16 Aug 2012 @ 21:51

@Dan – l-am scris deja, uite-l aici.

15. branco 17 Aug 2012 @ 12:13

Ferry spre Kefalonia:

16. Alex 17 Aug 2012 @ 14:28

@branco: scria si prin iunie ca exista, noroc ca m-a dus capul sa sun direct la companie, altfel cine stie pe unde ramaneam prin kefalonia si cati bani dadeam in plus pentru legaturi de ferry-boat-uri; eu intrebasem direct de la sursa, pentru ca primul sfat al celor de la ionian island a fost “uitati ce scrie pe net” :D

17. Dan 17 Aug 2012 @ 16:55

Am la activ cateva drumuri Buc-Lefkadi (prin Evia) si da, Bulgaria a fost mereu un chin.
    Am avut totusi noroc ca nu am fost in plin sezon, mergeam la sfarsitul lui mai de obicei si erau mai putine radare :)
    Si la 2 drumuri am prins ploi infernale in BG asa ca nu era nici tipenie de politai..
    In Grecia nu am respectat niciodata limita, nici in dreptul radarelor fixe, au trecut si 3 ani de la prima excursie si n-am nimic in cutia postala.. si nici grecii nu mi-au zis nimic la frontiera :)

Tin minte ca eram o data spre inserat, aveam 190, am vazut politistul cu pistolul radar in mana doar cand a dat drumul la sirena… franat iar cand am trecut pe langa el mi-a facut semn sa o las mai incet si mi-a batut obrazul…

Fata de Bulgaria unde m-a oprit unul pe centura Sofiei, a inceput prin a-mi cere permisul si talonul, m-a intrebat apoi de vigneta, i-am aratat-o in geam, m-a intrebat si de chitanta, i-am aratat-o, m-a intrebat de RCA, am scos-o… in final statea cu actele in mana langa masina… L-am intrebat frumos daca mai are vreo cerinta.. mi-a dat actele in scarba, probabil frustrat ca n-a gasit nimic….

18. branco 19 Aug 2012 @ 23:20

Legatura dintre Kefalonia si Zakynthos nu e operata de Ionian Ferries

19. branco 19 Aug 2012 @ 23:29

Din Pesada pana in Skinari trebuie sa contactezi firma TX, pentru rezervare:
    Company Name: Taxiarchis Consortium (H.Q.)
    Location: LIXOURI, KEFALLONIA, GREECE
    Tel: +30 26710 91280
    Mobile: +30 6974-460014
    Fax: +30 26710 91286

20. zante 3 Sep 2012 @ 17:52

O alegere buna pentru o noapte de tranzit este hotelul Agnantio din Sidirokastro la 20 de km de granita cu Bulgaria.

21. EU 14 Mar 2013 @ 09:44

A primit cineva acasa o amenda de la o camera radar-fixa din Bulgaria? Asta pentru ca mi-au scapat 2 camere si nu stiu exact care este procedura la ei.

22. Anonim 7 Aug 2013 @ 21:42

Multumim Cserb, foarte utila postarea!
    Daca ai plecat la 21:00 din Bucuresti la ce ora ai ajuns trecut cu feribotul?
    Multumesc mult!

Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)