Sari la conținut

Roma

Dupa cum stiti nu de mult m-am intors din concediul petrecut prin Europa.

Nu am nici acum foarte mult timp, s-au strans multe de facut cat am fost plecat asa ca… mai multe poze si mai putine vorbe :P

Ca toti turistii aflati pentru prima data la Roma am vizitat locurile de care auzisem multe, pe care le vazusem pana acum in poze…

Am vizitat multe si probabil nu am vazut mare lucru.

roma1

Fontana di Trevi – Prea cunoscuta fantana aducatoare de noroc daca arunci un banut in ea. Eu am aruncat, acum sa vedem. Partea proasta e ca am uitat sa-mi pun vreo dorinta in acel moment. Pot sa mi-o pun acum? :P

roma2

Columa lui Traian – Construita pentru comemorarea victoriilor lui Train in lupta sa de cucerire a Daciei nu m-a impresionat, nush de ce, poate din cauza ca era vorba de cucerirea Daciei si eu sunt Dac (sau drac) :D Columa poate fi vazuta in piata Venetia pentru cei ce o vor cauta :)

roma3

Mai sus aveti o vedere din piata Venetia cu o cladire pe care nu stiu cum o cheama :( dar probabil este ceva ridicat de sau in memoria imparatului Vittorio Emanuelle II de vreme ce pe piedestalul central trona statuia acestuia… asa e, m-am uitat pe wikipedia :P

roma4

Forul Roman – O alta ruina, “pietre” cum le-am zis eu. Nu l-am vizitat nu am vazut nimic interesant la el. Probabil trebuie sa fii pasionat de istorie ca sa percepi Roma la adevarata sa valoare, nu un ignorant ca mine :) Mai multe detalii aici, vedeti? ma documentez si eu :)

roma5

Arcul de Triumf al Constantinopolului – mult mai mic decat multe alte arcuri de triumf pe care le-am vazut, este in inmediata vecinatate a Coloseumului.

roma6

Tot Forul Roman – In Roma peste tot vezi astfel de “pietre”, as putea sa zic fara sa gresesc de loc ca Roma este un oras al ruinelor :)

roma7

Pentru ca de obicei imi place sa fac poze noaptea, nu am ratat nici de data asta, asa ca intr-o seara am luat la picior (e un fel de a zice ca am fost cu masina) Roma si am pozat chestiile care ne-au placut mai mult.

roma8

Monumentul lui Emanuelle

roma10

roma11

Fontana di Trevi – Noaptea mi-a placut mai mult cu toate ca acolo este locul unde am vazut cei mai multi oameni pe metru patrat. Nici unde in lume nu am vazut asa multime de turisti ca acolo…

roma9

roma12

Coloseumul mi-a placut mult, si mai ales noaptea. Ziua este un morman de pietre batute de vant si de timpul ce a trecut peste el.

In mare, Roma este un oras frumos, un oras ridicat pe 7 coline ce mi-a placut dar nu in asa masura in cat sa-l trec pe lista oraselor pe care le-as vizita curand, chiar daca dupa numele ei latin Caput Mundi ce se traduce Capitala Lumii te face sa crezi ca este ceva spectaculos, nu este asa.

Ce sa va mai zic?

Traficul este ok, atat cu masina cat si cu metroul, preturile nu sunt nici mici nici mari, dar totusi de evitat cumpararea diverselor chestii chiar de langa monumentele istorice acolo unde numarul de turisti este impresionant.

Oamenii sunt calzi si primitori, nu sunt tigani asa cum ma gandeam eu ca sunt inainte sa plec in concediu.

Poate ar mai fi chestii de zic, dar acum imi scapa, daca mai e ceva, intrebati-ma voi :)

Era o vorba, “Vedi Roma e poi morire” deci acum dupa ce am vazut-o pot sa mor linistit :)

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
18 comentarii
  1. octavian 17 Sep 2008 @ 10:43

Cand am fost eu la Fontana di Trevi ploua si era plin de turisti, abia am reusit sa imi pun trepiedul sa fac niste poze :D.

Nu stiu de ce zici ca nu te-a impresionat columna lui Traian, e superba, eu ma asteptam sa fie ca un stalp electric :D

2. criserb 17 Sep 2008 @ 10:56

Las’ ca am sa-ti arat la un moment dat si niste poze misto cu columna lui Traian ;) chiar daca nu m-a impresionat :P

Ca sa te ipresioneze Roma eu cred ca tre’ sa-ti placa istoria… si mie nu mi-a placut :(

3. sip 17 Sep 2008 @ 11:39

Cladirea din Piata Venetia (Piazza Venezia) este palatul Venetia . Constructia a fost dispusa Paul al II- lea (1461-1471) venetian si generos donator, pe vremea cand era cardinal. Palatul Venetia a fost primul mare palat renascentist din Roma.
    Monumentul dedicat lui Victor Emanuel al II – lea (sau Victorianul) a fost desenat de Giusseppe Sacconi (1885-1911). Sculptorul Venetian Chiaradia a lucrat 20 de ani la statuie regelui care a fost terminata dupa, moartea sa, de Gallori ( 1901)
    Mai vrei ….

4. sip 17 Sep 2008 @ 11:46

Auzi ce zice o italianca … “Ca vedi Neapole e poi morire ” … asa ca nu te grabi cu … morire !

5. criserb 17 Sep 2008 @ 12:44

Ah… deci tre’ sa merg si la Napoli :) bine ca mi-ai zis

6. Ghiocel07 17 Sep 2008 @ 20:18

Oricine stie istorie cu calculatorul langa el si ajutat binenteles de prietenul Google. Deci….macaie !

7. LFP 6 Jan 2009 @ 22:46

Cred ca inainte de a vizita un oras important este necesara o consultare a ghidului sau a internetului pentru a te documenta asupra a ceea ce merita sa vezi, mai ales pentru a percepe valoarea obiectivelor turistice.:)

8. criserb 6 Jan 2009 @ 23:19

LFP – ai si tu dreptate, dar nush de ce Roma nu m-a pasionat prea mult. In general cand vizitez ceva imi fac “temele” de acasa… dar Roma, sau mai bine zis intreaga Italie nu prea este la sufletul meu desi am vazut numa’ lucruri frumoase :) … preconceptiile astea….

9. Ioana 23 Feb 2009 @ 12:25

Eu ma duc in martie la Roma si as dori sa-mi spui te rog ce este mai avantajos ca mijloc de transport. Tu ai luat taxiul sau cu metroul ( de la aeroport la hotel)?
    Multam!!

10. criserb 23 Feb 2009 @ 12:35

Ioana – eu nu am luat nici una nici alta, am fost cu masina, dar am sa rog un prieten sa-ti raspunda, un prieten care a fost cu avionul…

11. octavian 23 Feb 2009 @ 12:43

@Ioana uite aici mai multe detalii

aeroport Ciampino poza 1
    autobuz Cotral poza 2
    bilet autobuz Cotral poza 42 – se ia din stanga aeroportului cum iesi 1 euro bilet, 1 euro bilet bagaje mari
    se merge pana la prima statie de M Anagnina (linia A) – aprox 30 min
    Metrou Anagnina – poza 4 – se pot lua bilete de la automate de 1 euro pt 75 min, 4 euro pe toata ziua, 16 euro pe o sapt
    Hotel Central poza 5,6 langa gara Termini
    Monumento a Vittorio Emanuelle II mi s-a parut cea mai impozanta cladire – poza 10
    Musei Vaticani – poza 15, 16 – vedati programul pt ca eu am prins ziua de 19 in care era inchis. Aici tb sa fi la prima ora, a 2-a zi am ajuns la 11 si coada era pana jos la S.Pietro!
    S. Pietro poza 14
    S. Pietro cupola poza 17, 18 (persoanele f mari nu cred ca pot urca pe cupola!)
    Ploaie in Roma – poza 22
    Grindina in Roma poza 38
    Mancare in Roma – poza 28, 32, 34, 35
    Autobuz Terravision de intoarcere la aeroport Ciampino – poza 31 – se ia din stanga gatrii Termini cum stai cu fata la gara. 8 euro poza 42
    Reclama Romania – poza 40
    Harta Metrou – poza 41
    Bilete in Roma – 42

Poze aici

Distractie placuta la Roma!

12. maddy 19 Jun 2010 @ 00:02

toate le`am vazut si noi deja (in 30 de minute pun pozele mele nocturne)-tocmai ne`am intors de la o plimbare, e ora 23 acuma. evident pozele tale le fac de rusine pe cele facute de mine. ale tale sunt bune de ilustrate. trebuie sa me perfectionez si eu, ce naiba!

13. criserb 19 Jun 2010 @ 00:32

Asa m-am perfectionat si eu Maddy, am vazut la altii poze frumoase si m-am ambitionat, inca nu sunt multumit de mine dar ma bucur ca pozele s-au transformat intr-o mica pasiune ;)

Ce n-am pus eu mai sus si am vazut (pe langa altele care acum imi scapa) e Vaticanul. Tre’ sa-l vedeti, e foarte interesant. Aveti nevoie de o zi intreaga, poate doua. Depinde cat sunteti de pasionati de arta.

14. maddy 19 Jun 2010 @ 11:45

las`

15. maddy 19 Jun 2010 @ 11:46

draci am apasat enter. tastatura mica, degete mari.
    ziceam las` ca fac poze cu vaticanul si le postez :)

16. Sirg 20 Jun 2010 @ 15:51

Cateva precizari: poza cu “forumul” e defapt ce a ramas din marea arena Circus Maximus (gazduia pana la 300 de mii de spectatori), iar ce se vede in spate sunt ruinele tribunelor.

Arcul “Constantinopolului” este arcul lui Constantin, construit in memoria bataliei de la podul Milvian (Roma), batalie care are ca rezultat victoria lui C-tin si instaurarea crestinismului ca religie imperiala. Statuile mari din centru reprezinta 2 daci.

Lui Victor Emanuel al II-lea i s-a facut acel monument pentru ca el a fost unificatorul regatelor si ducatelor Italiei in tara de azi, la monument i se spune Altarul Patriei.

In rest nu prea sunt de acord cu impresia ta “un morman de pietre” sau un “oras al ruinelor”, pentru ca acele pietre inseamna civilizatie, lucru cu care putine popoare se pot mandri, si datorita oamenilor care au lasat acele pietre existam si noi ca civilizatie, pentru ca practic romanii au influentat considerabil civilizatia din spatiul european. Pe de alta parte multe constructii romane inca exista in stadii foarte bune de conservare, in special poduri, drumuri si altele, de exemplu Panteonul care e intact. Ar fi multe poduri daca nu ar fi fost cele 2 razboaie mondiale in care multe au fost dinamitate, dar sunt unele care au ramas, vezi Pont du Gard.

Eu as zice mai degraba ca Roma e un oras al (istoriei) civilizatiei, nu al ruinelor.

17. Marguli 23 Jul 2010 @ 19:41

M-am intors din Italia in urma cu 2 zile,am fost si in Roma,mie mi-a placut.Roma are un farmec aparte,m-a impresionat si as dorii sa mai merg,deoarece nu am reusit sa vad tot.Dragilor mergeti in Roma,caci vorba aceea TOATE DRUMURILE DUC LA ROMA

18. Ionut 14 Sep 2010 @ 11:37

Am fost de 2 ori la Roma si m-as mai duce, fara ezitare. Am vazut si lucruri triste, gen romani care mergeau sa-si ia bucata de pizza gratis de langa Termini, sau carabinieri in alerta…
    Insa Roma e muuult prea frumoasa.

Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)