Sari la conținut

Sistemul sanitar Romanesc

Chiar daca nu ne plac, chiar daca ne ferim de ele, din cand in cand nu avem incotro si ajungem la doctori la spitale…

De 3 zile pe Dana o durea capul, durere ce nu-i mai trecea… asa ca am zis ca trebuie sa consultam un doctor, sa vedem care e problema… Noi stiam ca Dana are sinuzita, diagnostic pus de doctorita de familie… eh… ne-am dus ieri la raze sa vedem cum sta cu sinuzita… si… surprizaaaa, Dana nu are sinuzita, nici vorba de asa ceva… dar… cretina de medic de familie i-a pus acest diagnostic si i-a mai dat si un tratament pe care bine ca nu l-a facut….

Ma rog, am ajuns la spitalul/clinica Victor Babes unde am facut razele… si unde totul a fost… civilizat. Scriu de acest spital pentru ca este un spital la care merita sa mergi daca ai o problema… e curat… oamenii te trateaza altfel chiar daca pentru toate astea trebuie sa platesti… macar te simti tratat ca un om. Recomand cu incredere acest spital.

Dupa ce am facut razele aici… am mers la spitalul Coltea sa ne vada un medic de garda de la ORL… aici se presupunea ca e moca… ca doar d’aia viram o parte din impozit la sanatate…  eh… surpriza… dupa ce am stat ceva vreme pe culoarele insalubre ale renumitului spital Coltea si am asteptat dupa medicul de garda…. care ni s-a zis ca este prin zona… dupa ce ni s-a zis apoi ca “probabil este la baie”… am intrat si la consult… dar nu, nu la medic ci la asistenta care era acolo… caci medicul era de negasit. Cum se poate oare asa ceva… medicul ala care e pus de garda sa nu fie? Deh… traim in romania si asta e…

Am plecat de acolo… si ne-am hotarat sa nu mai intram prea curand in spitalele de “stat”… mai bine platesti la o clinica privata dar esti tratat altfel.

Azi o sa mergem din nou la Victor Babes, o sa platim ca tot omul consultatia si o sa ne simtim tratati altfel… cu siguranta nu o sa stam ca prostii pe la usi fara sa ne bage nimeni in seama…

La ce dracu’ mai dam bani la “sanatate” daca si asa nimeni nu te baga in seama…

Ah… ca sa mergi la un doctor de o anumita specializare… ca te doare vorba aia capu’ iti trebuie trimitere de la medicul de familie…. care in loc sa fie la dispozitia ta in fiecare zi (ca sa nu zic, la orice ora din zi sau din noapte) iti spune sa vii peste 4 zile, ca numa atunci are timp sa-ti dea o amarata de trimitere… adica stai ca prostul 4 zile… in care probabil te caci pe tine de durere te duci la un asa zis medic… si asta iti da o foaie… si te trimte la alt doctor… cum e posibil asa ceva, cand o foaie d’asta poate sa-ti dea si pe mail… si dureaza 10 min…

Sa nu mai zic ca astia “de familie” sunt niste incapabili… cum sa ii zica Danei ca are sinuzita… si sa ii dea tratament cand nu a facut nici o investigatie???? si noi astia bolnavii punem botul la orice zic medici… ca deh… ne gandim ca se pricep mai bine ca noi… nah… sunt niste incapabili… daca vrei sa mori… go la medicul de familie… sau hai la mine… ca te tratez eu, tot aia e :)

Nu vreau sa mai aud de medici de familie si de sistemul sanitar de stat. Este un mare gunoi, tipic romanesc.

Sau… sa zicem ca mergi la ala de familie… peste 4-5 zile… iti da o trimitere… te duci la alt medic intr-un mare spital pe undeva… aici… mai stai cateva ore bune (sau zile) pe holuri  pana iti vine randul pentru ca sunt unii care ori ii cunosc pe doctori si intra in fatza, ori dau o mica spaga si totul se rezolva… Atunci???? de ce sa dai spaga, de ce sa pierzi zile la rand, de ce sa nu mergem la un spital privat, unde platesti si toate problemele tale se rezolva pe loc? Economisesti timp si nervi pana la urma banii tot ii dai fie sub forma de spaga (daca vrei sa te bage cineva in seama) fie iti platesti consultatia si esti tratat altfel…

Oare o sa se schimbe vreodata aceasta mentalitate?

Si daca am de gand sa fac scandal, sa fac o reclamatie… ca medicul de garda nu era in garda, unde o fac? la cine ma adresez? o sa se intample oare ceva?  

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
25 comentarii
  1. ama 29 Jan 2008 @ 09:55

    Nu ai vazut “Moartea domnului Lazarescu”? cam asa e sistemul sanitar romanesc 8-x

    Raspunde
  2. criserb 29 Jan 2008 @ 10:38

    Nu, nu l-am vazut… dar nici nu cred ca vreau sa-l vad… filmele romanesti toate sunt la fel… cu oameni saraci, cu saracie, cu prostituate, cu avorturi…

    Stim noi sa facem altfel de filme? :(

    Raspunde
  3. mo 29 Jan 2008 @ 10:52

    serb, lasa starea asta de rahat, ca nu te ajuta la nimic. mai rau iti face! ce are dana pana la urma?

    Raspunde
  4. criserb 29 Jan 2008 @ 11:11

    nu e Mo o stare de rahat… este ceea ce am intampinat aseara…

    Starea mea este ok, stii ca eu sunt cel mai mare oprimist posibil, iar referitor la ce are Dana… nu stim inca… o sa vedem pe seara cand mergem la doctor.

    Raspunde
  5. locke 29 Jan 2008 @ 12:20

    Mda, sistemul sanitar romanesc sucks big time.
    Insa…uneori cred ca si pacientii au cam multe pretentii. Cum sa stea medicul de familie la dispozitia ta in fiecare zi, la orice ora din zi si din noapte? Ma gandesc ca este si el om ca oricare altul si are o viata, nu trebuie sa stea dupa pacient mereu.
    Daca as fi medic de familie, nu mi-ar conveni deloc sa ma caute pacientii dupa program, in toiul noptii sau in week-end. No way! Pentru urgente, exista sectia urgente. (evident, ramane ca cei de acolo sa stie ca sunt la serviciu si nu la frecat menta).
    De ce dai spaga? Din mai multe motive, de mentalitate sau pur materiale. Salariile medicilor sunt de kkt, de mare kkt. De exemplu un rezident are salariul de 7-8 milioane. Pai cred ca nu se jeneaza sa ia spaga la acest salariu! Este foarte normal. Ca nu este corect, aia e alta poveste!
    Unde poti sa faci o reclamatie? Nu stiu, cred ca oriunde ai face, ramane fara raspuns.
    Reclamatie ar trebui sa faca atat pacientii cat si medicii. Deoarece intr-adevar sistemul este de rahat.

    Raspunde
  6. ducu 29 Jan 2008 @ 12:41

    Eu am fost la spital la Petrosani dupa ce mi-a ramas un os de peste blocat in gat… medicul de garda nici macar nu s-a uitat la mine si a semnat o cerere de transfer la Deva la ORL. Eu le-am zis ca nu ma duc la Deva, cu Ambulanta pt un os de peste, iar la insistentele mele si ale directoarei spitalului, pe care intre timp o sunase tata sa-i explice ca nu e posibil asa ceva, o asistenta s-a uitat la mine in gat, a luat o penseta si a scos osul… ce simplu a fost :D

    Raspunde
  7. Jinxy 29 Jan 2008 @ 12:43

    sunt total de acord cu ce a zis Locke. da, sistemul sanitar din Romania este o bataie de joc. da, foarte multi medici iau mita, fiindca nu cred ca iti convine ca sa muncesti 30 de ani, sa ajungi, de exemplu, chirurg renumit, si sa fii platit cu 8 milioane pe luna, cand practic tu ai in mana viata unui om…iar apoi sa vezi ca in alte domenii salariile sunt enorme, iar riscurile la care e supus cel care lucreaza in alt domeniu nu sunt la fel de mari. normal ca iei mita. normal ca nu refuzi cand iti da cineva ceva. exista si medici corupti, nu e padure fara uscaturi.
    tu spui ca medicul de familie trebuie sa fie la dispozitia ta non-stop. atunci postaritele de ce nu sunt la dispozitia mea non-stop? functionarii de la banci de ce nu sunt la dispozitia mea cand am eu chef? pentru ca asa ceva nu mi se pare normal.
    dar nu mi se pare normal nici ceea ce ai spus tu in legatura cu medicul tau de familie, fiindca asta inseamna bataie de joc fata de pacient.
    problema asta trebuie privita din ambele unghiuri…nu doar din unghiul pacientului, nu doar din unghiul medicului. si singura sansa ca sa existe o schimbare in bine este sa ne schimbam mentalitatea. din punctul meu de vedere sanatatea este cel mai de pret lucru…iar daca cei din fruntea tarii nu stiu decat sa isi bata joc de sistemul medical…asta e o MARE RUSINE.
    multa sanatate Danei!

    Raspunde
  8. Cami 29 Jan 2008 @ 13:14

    iti dai seama ca mi s-a ridicat tensiunea dupa ce am citit blogu tau de azi. Nu comentez.. ca de.. nu mai are rost.. Desi sunt destule greseli prin ce ai scris tu..in primu rand te-ai dus la o clinica privata(Medix), care are sediu in gradina spitalului Victor Babes.. nu trimite lumea la spital, ca si ala e la fel de insalubru. Aseara in garda la ORL, nu era doar asistenta.. de garda era Conferentiarul(nu era prezent), si medicul rezident.. rezidentul a consultat-o pe Dana. Ca nu a facut prea multe, asta e partea a doua.. dar i-a dat totusi 2 pastile.. apropo: cum s-a simtit dupa asta? Si ca o ultima obs: toata lumea se duce la un medic mai batran… ca de, ala se pricepe… asa ca doctora de familie, si ca ala care nu a vrut sa va faca radiografie, ca nu are rost sa te radiezi, mai bine te tratezi de o boala pe care nu o ai(ala era medicul de la CLINICA PRIVATA!) … Poate sunt buni si astia mai tinerei de ceva.. ;)..A… si locke a atins cateva puncte sensibile…unde tind sa-i dau dreptate… dar nu mai comentez ca imi sari in cap.
    Sper sa o rezolvi cu Dana :)

    Raspunde
  9. Cami 29 Jan 2008 @ 13:21

    Si tot am uitat sa zic ceva: rezidentul care facea aseara de garda, era acolo si facea munca voluntara.. El nu ia nici un leu, pt ca sta toata noaptea treaz, si mai tine si locul confului. Si s-a purtat frumos,a vorbit frumos, a consultat … numa ca saracu nu e specialist inca..

    Raspunde
  10. criserb 29 Jan 2008 @ 13:27

    Opa… devine interesant :)

    @Cami – merci pt. mentiunile pe care le-ai adus, ai dreptate, am fost la o clinica privata in incinta spitalului Victor Babes… care se numea Medix. Pana aici ai dreptate. Mai departe… la Coltea era un medic rezident care era varza, tot asistenta cea cu o mai mare experinta a stiut mai multe… asta o stiu de la voi… voi ati intrat acolo, nu eu. Asa… eu nu ma duc la un medic ca e mai batrat… prostii, de aia si vorbesc cu tine si te ascult pe tine cand imi recomanzi ceva… si nu cred ca esti batarna… sau nu-mi dai dreptate? :)

    @locke & Jinxy – Partea cu 24/24 era asa… metaforic, sunt constient ca medicul nu e la cheremul tau tot timpul, are si el viata lui… dar de la a ma pune sa vin peste 4 zile ca sa imi dea o hartie… e bataie de joc. Pana la urma e medic de familie, are un numar de pacientei si probabil este platit pentru numarul de pacienti pe care ii are inscrisi in lista lui…

    Si tuturor… nu ma deranjeaza sau dau o atentie unui om ca vreau eu sa-i dau… ma deranjeaza la culme atunci cand un doctor nu te baga in seama decat atunci cand a primit ceva de la tine… indiferent cat e de batran, tanar sau mai stiu eu cum… si-a ales singur aceasta meserie… a depus un juramanat… ca-i dau eu ceva… ca mi-a placut de el… e treaba mea… nu e spaga, e un semn de multumire… spaga e cand dai ceva ca sa se intample sa te bage in seama…

    Tutror le multumesc pt urari :) iar lu’ Cami si pentru ajutorul acordat :*

    Raspunde
  11. mm 29 Jan 2008 @ 13:36

    da si mie mi-au zis o mie si-o suta de variante ptr o durere ce o avem de 3 luni de la o masea ce-mi radia in jum din fata.de la suspecta de cancer pana la probleme cu articulatia,ce ma trimitea la operatie+alte nume din domeniul stomatologiei.asta dupa ce am cerut pareri de la mai multi medici .am reparat maseaua si am tratat tot!
    tot ce putem spera e sa nu ajungem pe mana doctorilor!eu una nu am deloc incredere in sistemul medical romanesc!sanatate la toata lumea!

    Raspunde
  12. Cami 29 Jan 2008 @ 14:03

    Cand spuneti sistemul medical romanesc, la care va referiti? La cel privat sau la cel de stat?E varza sistemu, nu medicii.. ca sunt aceiasi.. unu care lucreaza la particular, il mai gasesti si prin spital la stat.. Si toti am facut aceeasi facultate..
    ceea ce vreau sa subliniez… pentru multi care au postat.. e ca un diagnostic la o persoana nu se pune in 5 minute, si poate dura si mai mult de o zi .. si nu poti sa-l nimeresti din prima, ca nu e ca o pata pe care o vezi pe un perete si poti sa o stergi. Unele probleme medicale, necesita o mai mare atentie, mai multe cautari… pot fii multe cauze.. Daca era asa simplu, cred ca in mom asta eram toti doctori si se rezolva problema. Voi vreti ca la medic sa fie ca la supermarket: in maxim o ora, sa ai si diagnosticu, si tratamentul in plasa. Oare pe acolo pe unde lucrati voi, toti sunt asa buni? Atunci cum se face ca nimic nu merge bine in tzara asta, nu numai sistemul sanitar…
    Si Cristi, nu ma atac si nu apar pe nimeni…. tu stii cel mai bine ca eu era sa mor din cauza sistemului.. da prea se arunca pietre “grele” …

    Raspunde
  13. ionut_d 29 Jan 2008 @ 14:11

    Eu sunt multumit de doctorul meu de familie. Nu pune diagnostic decat dupa ce ma trimite sa fac analize/raze, etc. Si ca sa ii fac reclama pana la capat (vorba vine) are arondat cabinetului laboratoare si cabinete de toate chestiile, unde nu platesc consultatiile, pentru ca dupa cum zicea si el, plateste statul :)
    Cat despre spitale, am stat la urgenta la Unversitar vreo 4 ore, timp in care doctorii si asistentele stau la palavrea, si am mai avut si nenorocul de a prinde schimbul de tura, cand si-au mai schimbat si impresii. Oh, Romania…

    Raspunde
  14. mm 29 Jan 2008 @ 16:10

    pai cum sa am o alta parere decat cea pe care o am?normal ca in cabinetul particular sa se poarte asa cum ar trebui sa se poarte si-n cele de stat,doar e painea lor la mijloc.eu ce nu inteleg de ce unii doctori s-au facut doctori daca nu sunt intr-adevar facuti ptr asta.nu sunt umblata prin spitale si nici nu-mi doresc asta, dar cum comentati faptul ca un doctor de garda la ortopedie isi injura pacientii ”nenorociti” ca vin toti numai sa se planga?si multe alte cazuri de napasare,nesimtire care vin din partea doctorilor.eu va spun sincer ca nu am intalnit sau nu am auzit pana acum de un doctor macar cu constiinta,ce nu accepta spaga,ce isi trateaza pacientii cu respect nu ca pe ultimii oameni.sunt f revoltata,sunt cazuri mult mai grave pe care le stiu,in care acum oricum e prea tz sa se mai faca ceva!!!dar hai sa zicem ca..binenteles orice padure cu uscaciunile ei,poate eu sunt ghinionista ce a intalnit doar partea cu bile negre din sistemul sanitar romanesc!

    Raspunde
  15. Andreea 29 Jan 2008 @ 16:24

    Spuneai odata ca orice ar fi tot tara ta e mai buna decat oricare alta.Atunci vroiam sa-ti argumentez cu sistemul de sanatate romanesc,unde pana la urma oricat de multi bani ai avea (in Petrosani de exemplu) ai mari sanse sa mori din cauza incompetentei si a saraciei institutiilor.Dar am zis ca mai bine tac,ca te stiu patriot convins…Un lucru spun…Asa de necajita,de dezgustata si de straina in propria mea tara …nu m-am simti niciodata cum m-am simit in ultima vacanta in Decembrie…Si asta din cauza romanilor,nu din cauza mea, sau a asteptarilor mele.

    Raspunde
  16. criserb 29 Jan 2008 @ 16:32

    … mda… frumoasa tara… pacat ce e locuita :((

    Raspunde
  17. boo 29 Jan 2008 @ 17:25

    hai sa va zic cat platesc eu pentru asiguraea medicala a neveste-mii….387$/luna….asta e privata ca ne retin bani si din payroll pentru sistemul de stat ( nu mult …vreo 8$/saptamana )…..dar daca nu ai o problema serioasa tot trebe sa freci menta vreo 3 ore asteptand in sala de urgentza….sau fereasca dumnezeu sa ai vreo problema seriosa…ca unele spitale te costa si 10000$/zi…..iar aigurarea plateste 80% tot trebe sa pui 20%..Am o colega care a nascut tripletzi….nota a fost 150.000$….tata a intrebat daca i-a lasat la spital:d….a platit asigurarea vreo 120.000 dar restul ea trebe sa ii plateasca…..un alt coleg-accident de circulatzie—fara asigurare—–3 saptamani in spital—-nota=60.000–/350$/luna pentru restul vietzii….mishto…..asa ca io zic sa te mai gandesti …poate e mai bine sa dai un leu( a se intelege spaga ) si sa stai in fatza….

    Raspunde
  18. crystar 29 Jan 2008 @ 17:49

    adevarul este ca salariile tuturor celor care fac parte din cadrele medicale sunt foarte mici pe cand salariile jucatorilor de fotbal sunt exagerate de mari…asta a fost doar un exemplu …atunci stau eu si ma gandesc de ce un medic care se presupune ca salveaza vietiile oamenilor castiga atat de putin si un jucator de fotbal care doar fuge dupa o minge si nimic mai mult are salarul foarte foarte mare???

    Raspunde
  19. Ghiocel07 29 Jan 2008 @ 22:13

    Hai sa nu tac si eu ! Dupa mine sistemul sanitar este in colaps. Medicii ajung sa lucreze in doua-trei clinici, mai predau si pe la Universitate in Bucuresti si prin tara, fac garzi peste garzi si toate pentru bani si pentru un trai mai decent. Sau altii din pasiune. Drept ca acestia sunt mai putini, dar in mare nu este vina lor. Ar fi trebuit ca ceea ce platim lunar, si unii platim destul, sa ajunga direct la un medic, o clinica, spital unde sa fim arondati, nu intr-o oala mare – Casa de sanatate – din care banii se duc in toate partile, numai acolo unde trebuie, nu. Sanatatea si la propriu si la figurat este la pamant. Pentru asta si pentru multe altele va tot indemn, mergeti la VOT si exprimativa optiunea. Sunteti tineri, viata va este in fata, veti avea copii, faceti ceva pentru binele, vostru, al lor si al tarii acesteia pe care totusi asa cum este o iubim, pentru ca este a noastra. Si inca ceva pentru Cristi, acum iti dai seama de ce nu merg eu la medic de cate ori am durerile acelea puternice de cap ? Ma stii cat sunt de patimasa, ca nu-mi place nedreptatea si indolenta, ca urasc birocratia si mizeria de orice fel. Cred ca as face infarct acolo la usa, sa rezem pereti in conditiile in care platesc o caciula de bani la Casa de sanatate. NU E NORMAL !

    Raspunde
  20. Cami 29 Jan 2008 @ 23:17

    Nimeni nu intelege care e adevaratul motiv, pentru care trecem acum prin aceasta criza. Romania ..e putin in urma, cu spitale de stat in marea majoritate, si un sistem sanitar de stat la putere. In tzarile dezvoltate , sistemul in general e privat.. si acolo se plateste, dar nu la stat unde se evapora banii, ci la un privat care isi face treaba. Ministru nostru vrea sa duca la faliment spitalele, ambulanta, ca apoi sa le vanda.. pe nimic acelora care le va privatiza si vor face bani adevarati din aceste afaceri. Traim exact perioada in care totul e lasat sa pice, cu un scop bine stiut de ei. Incet incet, spitalele care nu vor mai putea supravietui.. vor fii inchise ,si vandute pe nimic. O sa va aduceti aminte de ce va zic eu acum. Pana atunci, oamenii de rand si medicii se cearta si duc discutii interminabile, da nu poate face nimeni nimic.. Omu e tratat prost, medicul nu e platit.. ei spera sa nu mai rabdam, si sa cerem singuri, de comun acord privatizarea. Si dupa gandirea celor care prefera sa mearga la particlar, vad ca vor reusii ce si-au propus. Din ce in ce mai multa lume, e de acord ca trebuie sa ne privatizam.
    Eu.. personal.. nu stiu ce as alege… nu vreau sa dau nici 387$/ luna pe asigurare… dar nici nu imi doresc ca dupa 6 ani de facultate sa muncesc pe 600 RON, si sa fac garzi de 24 ore in voluntariat. :(. Daca o sa lucrez la anu in spital, si veniti la mine spre exemplu.. credeti ca cei 600 ron imi vor ajunge sa mananc in fiecare zi, o luna , asa fel incat atunci cand veti venii la spital, sa pot sa nu pic din picioare de anemie … si sa fiu calma si rabdatoare cu cei pe care ii consult? Daca banii astia o sa-mi ajunga sa mananc de 3 ori pe zi.. si o cafea de 1 leu dimineata.. atat….nimic altceva; pe cuvant ca nu o sa iau spaga.

    Raspunde
  21. sip 30 Jan 2008 @ 07:38

    Problemele sunt complicate rau … Starea deplorabila a economiei , de unde se colecteaza impozitele si taxele, precum si modul de repartizare a lor pe surse … sanatate, invatamant , etc. etc … lasa de dorit…
    Cu alte cuvinte se produce putin se repartizeaza putin …
    Am un prieten, profesor de sport intr-o comuna la 30 km de oras, care castiga net in mana 24 milioane lei. Nu face nimic toata ziua decat sa le arunce o minge copiilor… si cam atat…
    Ascultati-ma pe mine : ” Dreptatea este in ceruri , nu pe pamant …”
    Pana atunci …SA FIM SANATOSI !!!

    Raspunde
  22. mihai 30 Jan 2008 @ 12:10

    Sunt de acord cu criserb in tot ceea ce a spus, despre sistemul nostru de sanatate, spitale de 2 lei in care nu esti tratat cum ar trebui, despre Romania in general.

    Sa dea Dumnezeu sa nu avem nevoie de medici.

    Raspunde
  23. Ana 9 Jul 2008 @ 23:45

    Doar atat vreau sa zic..daca voi ajunge vreodata in situatia in care eu sau cineva drag mie o sa aiba probleme de sanatate, si voi intampina greutati legate de acte, diagnostic, tratament …etc…o sa imi cumpar un pistol si o sa iau la rand pana se rezolva :). Altfel nu se poate..Mor si eu si moare si ala cu mine :)
    Bafta !

    Raspunde
  24. Tony 16 Mar 2009 @ 09:30

    In 2003 am fost dusi cu fetita (voma des) de 9 luni la Victor Babes …am ajuns Vineri…A fost internata fara un diagnostic precis…Pana Luni nu au vrut sa ii faca nici o perfuzie ,desi se deshidrata incontinuu pentru ca orice lichid il lua pe gurita il voma!A fost pusa din prima zi pe tratament cu antibioticul NEGRAM (desi scrie in prospect ca acesta nu se da la copii mai mici de 3ani!)…A facut convulsii si apoi Sindrom Hemolitic Uremic(apare la reactii adverse la acest NEGRAM)…25 de zile s-au chinuit cei de la Grigore Alexandrescu cu ea in ATI si cu Dializa sa o salveze…Acum nu mai este printre noi…

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)