Sari la conținut

Statie emisie receptie pentru info trafic

Dupa cum vedeti oamenii de mai jos au niste antene mari pe masina :) Am sa va povestesc mai jos despre ce e vorba :P

statie-emisie-receptie

statie-emisie-receptie1

De cand au aparut radarele invizibile, conducatorii auto au gasit o noua metoda de depistare a lor. Este vorba de statiile emisie receptie prin care participantii la trafic vorbesc intre ei. Sistemul este destul de nou intrat pe piata turismelor, el fiind foarte vechi pe cea a tiristilor/camionagiilor.

Canalul folosit la noi, pentru infotrafic este canalul 22 (27.225 mhz). Canalul este populat preponderent de catre TIR-isti, insa mai sunt si cativa (speram sa se inmulteasca) conducatori de autovehicule.

[de aici]

Pentru evitarea radarelor si a problemelor legate de trafic se poate comuncia cu ceilalti participanti la trafic.

Tot ce ai nevoie este o statie de emisie receptie CB si o antena exterioara. Ea poate fi pe magnet si nu o folosesti decat atunci cand ai nevoie. Stiu arata foarte urat pe masina dar este foarte utila.

Distana de emisie receptie tine doar de marimea antenei, cu cat antena e mai lunga cu atat creste si distanta de comunicare intre vehicule. O antena buna, care emite 10-15 km trebuie sa aiba minim 1.5m.

Daca aveti nevoie de informatii despre aceste statii vedeti aici, mi-am pierdut si eu vreo 5 ore citind despre ele :) si inca problema nu imi este foarte clara.

Prima data am auzit de aceste statii de la Suzy. De cateva zile Ella tot circula in masina cu cineva care are o asftel de statie si pare incantata de idee. Mi-a povestit de un participant la trafic care avea nevoie de o cheie de 22 :) iar un altul a venit si i-a adus. Se pare ca statia nu foloseste doar la detectarea politiei ci si la chestii utile. Clar este ca ajuta.

Ma gandesc sa-mi iau si eu una dar inca nu m-am hotarat la model. Preturile am inteles ca variaza intre 300 ron si 3000 ron. O statie si antena buna fiind undeva intre 500-700 ron.

Voi aveti? Aveti cunostinte care au? Ce parere au despre acestea?

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
43 comentarii
  1. maddy 8 Jun 2010 @ 12:43

    cred ca e mai simplu sa respecti viteza legala pur si simplu…

    Raspunde
  2. alin 8 Jun 2010 @ 12:48

    Colegii mei de la munca au asa ceva si sunt foarte utile. Afli tot ce vrei in timp real. E ca un fel de Google vorbit:). Afli daca sunt accidente, cum e vremea,daca sunt radare,daca e vreu drum inchis… tot ce ai nevoie. Mai afli si unde sunt greve,mai afli si un banc nou… E misto:)

    Raspunde
  3. A.Dragos 8 Jun 2010 @ 12:52

    Cei de pe TIRuri folosesc aceasta metoda de ani buni, de asta merg cu viteza peste tot fara sa le fie frica. :)

    Raspunde
  4. mo 8 Jun 2010 @ 12:56

    serb,
    vineri am fost la buzau si am descoperit ca Te are asa ceva… e mai mult decat multumit, dar el nu a fost niciodata un vitezoman…

    Raspunde
  5. Radu 8 Jun 2010 @ 12:57

    Sunt utile, nu incape discutie. Radeam si eu la inceput cand vedeam masini de peste 20.000 de euro cu antena pe ele. Dar daca ai de facut drumuri dese si lungi, pur si simplu nu se poate fara.
    Ca sa vezi ce baiat -baiat sunt, ti-o imprumut pe a mea intr-un weekend sa te lamuresti.

    Raspunde
  6. alin 8 Jun 2010 @ 12:58

    @maddy: Am mai vorbit de subiectul legat de viteza legala:(. In Romania nu se aplica pentru ca nu avem drumuri. Asa ca o asfel de antena e numai buna pentru cei care chiar vor sa ajunga la destinatie repede si fara emotii. Iti dai seama ca daca respecti viteza legala ajungi de la Bucuresti la Timisoara in 2 zile?

    Raspunde
  7. Sorin Grumazescu 8 Jun 2010 @ 12:59

    Ce sa-ti spun… da nu zic ca nu sunt bune. Si intr-adevar, asa cum spune si @alin, poti afla foarte multe chestii prin intermediul lor.
    Eu sunt un tip care conduce cu viteza. Sa nu intelegi acum ca sunt inconstient. Cu toate astea, nu mi-as cumpara asa ceva. Poti pati ca atunci cand s-a dat legea cu detectoarele sau anti-radarele. Si ai ingropat banii. :)
    Asa cum spuneam, merg cu viteza, dar incerc prin localitate sa nu alerg ca nebunul. Presupunem totusi ca sunt extrem de grabit (asa cum s-a intamplat in weekend si trebuia sa ajung in Cluj). Nu exista sa nu prinzi in trafic macar un posesor de statie. Si nu trebuie decat sa te tii de el. Daca poti. :d

    Raspunde
  8. criserb 8 Jun 2010 @ 13:01

    @maddy – sincer, nu pot sa o respect. Ma plimb in general in fiecare weekend. Mai merg la Timisoara, in Maramures, la Petrosani, la Focsani sau mai stiu eu unde. Nu am cum sa respect viteza legala. Mi-ar trebui 2 weekenduri :P sau autostrada. Nu sunt dement pe sosele dar nici sa merg cu 50 nu pot in localitate. Nu am folosit niciodata antiradar am zis ca-i inutil dar chestia cu comunicarea ma atrage :)

    @Alin, @mo – Si nu imi puteti recomanda ceva concret?

    Raspunde
  9. valentina 8 Jun 2010 @ 13:03

    sunt foarte utile…

    nu iti trebuie neaparat o antena mare, la fel de avantajoase sunt si antenele mici…
    incearca sa eviti sa cumperi o statie CB ieftina… pentru ca nu vei avea o claritate foarte buna, si mai ales evita sa cumperi de la magazinele mari Metro Carrefour etc. in cazul unei defectiuni o sa stea statia ta foarte mult timp la ei.
    daca ai intrebari tehnice sau ai nevoie de vreo recomandare fell free to ask… ma ocup de comercializarea lor si stiu destul de multe.

    Raspunde
  10. Sorin Grumazescu 8 Jun 2010 @ 13:05

    Aaaaa, ca uitasem: daca totusi vrei sa-ti iei, nu trebuie sa te arunci la cele de 600-700 lei. Gasesti bune si la 350-450 RON. :)

    Raspunde
  11. criserb 8 Jun 2010 @ 13:09

    @Sorin Grumazescu – Nici nu intentionez sa dau atatia bani, ma gandeam undeva pe la maxim 4-5 mil.

    @valentina – Ti-am zis, am citit foarte mult. Cu cat antena e mai mare distana pe care emite/receptioneaza statia am inteles ca e mai mare. Tu vrei sa zici ca nu e asa?

    Poti sa-mi recomanzi ceva bun aici pe blog, nu ma supar :) Sau poate facem un barter, ce zici? :)

    Raspunde
  12. Ave 8 Jun 2010 @ 13:18

    Of of… Statiile astea sunt perfect legale si, in ciuda presiunii foarte mari asupra institutiilor de reglementare (din partea grupurilor de interese) frecventele publice (CB – 27 MHz, PMR 446 MHz) nu vor fi restrictionate de la utilizare (sigur, exista niste limite referitor la puterea emisa, dar aceste limite sunt decente).

    Daca nu vrei sa te complici cu antena de 1,5 m poti folosi statii radio PMR (446 MHz), tot banda publica, doar ca acestea sunt mai mici (si, probabil, mai putin raspandite printre TIRisti, dar mai populare printre motociclisti tocmai datorita dimensiunilor foarte reduse).

    Si, desigur, statia n-are nici o legatura cu detectarea de radare ci cu transmiterea de informatii. Adica e un mijloc de comunicare – in masa, chiar – si ar trebui folosit cu aplicarea celor sapte ani de-acasa. Fie ca vorbim de 27 MHz fie ca vorbim de 443 MHz.

    Raspunde
  13. Emiliannec 8 Jun 2010 @ 13:26

    Am studiat ceva timp pana sa ma decid daca merita si mai ales pentru ce combinatie sa optez. Am avut in preajma prieteni care foloseau de ceva timp statii radio cb si erau multumiti de modul in care se putea comunica si afla informatii din trafic absolut necesare cand pleci la drum lung si nu numai. Eu am optat pentru varianta care oricum ai da-o va fi legala.. adica statia nu depaseste puterea de 5W (unii merg pe variante de 15W-pana la 30W) insa are toate functiile unei statii de top si antena cu cea mai buna raza de acoperire (aici dimensiunea conteaza). Eu am varianta aceasta : Statie-Maxon CM70 full digitala http://www.statie-radio-maxon.ro/media/images/cm70-1_big.jpg + antena Sirio Turbo 5000 http://artero.bizoo.ro/vanzare/309564/Antena-Radio-CB-Sirio-Turbo-5000
    Investitia totala a ajuns putin peste 550 RON cu totul. Acuma pot spune ca circul intr-o mai buna siguranta si pot sti mereu daca undeva este o coloana formata, un accident si multe alte lucruri.
    Parerea mea este ca merita fiecare banut.

    Raspunde
  14. cristi 8 Jun 2010 @ 13:32

    eu zic sa mai astepti pana isi vor “monta” astfel de statii mai multe personaje apartinand sexului frumos, participante la trafic… :x

    Raspunde
  15. valentina 8 Jun 2010 @ 13:33

    da, pentru ca poti sa ai o antena de 2 metri dar statia ta nu duce atat. legal puterea statie de 4 W, daca te risti sa iti de o putere mai mare esti pasibil de amenda + confiscarea statiei.

    recomandarea mea http://www.youtube.com/watch?v=Phz-gE22Vvs + o antena exterioara magnetica CBM 108
    o sa vezi si in filmulet statia este si portabila, avand o antena mai micuta ( nu poate fi folosita in masina) si 2 cutii pentru baterii/ acumulatori.
    caracteristici :
    40 de canale AM/ 40 canale FM
    indicator de nivel
    selector canale
    filtru anti paraziti NB+anl
    squelch manual

    Raspunde
  16. criserb 8 Jun 2010 @ 14:19

    @Radu – Oooo mai rar asa oameni :) Chiar ai face chestia asta pentru un necunoscut? :) Multumesc, mult. Sa stii ca am sa apelez :P

    @Ave – Ma intereseaza mai mult una in 27 MHz, ma gandesc ca sunt mai raspandite si deh, asta e pana la urma scopul ei. Sa auzi si sa te auda cat mai multa lume. Si da, asa cum zici, sunt perfect legale. Nu stiu de ce lumea zice ca nu sunt… dar na, e usor de vorbit. Chestia asta face parte din “radioamatorism” ;)

    @Emiliannec – Cat ai dat pe ele?

    @cristi – eh, uite la asta nu m-am gandit, dar de ce crezi ca inca nu si-au pus? :)

    @valentina – imi dai un link si pentru antena? Eventual o oferta? Daca nu vrei pe blog da-mi pe mail, criserb{at}yahoo{punct}com.

    De ce mi-ar fi mai buna una portabila decat una mobila? Eu vreau sa o folosesc in masina. Stiu, e mai mica si pot sa o pun pe undeva mai usor, dar dezavantaje nu are? Intreb pentru ca nu stiu, sa nu fie cu suparare.

    Raspunde
  17. Marius Moga 8 Jun 2010 @ 14:21

    Ma si vad cu o antena de 2-3 metri pe matizul meu =))

    Raspunde
  18. criserb 8 Jun 2010 @ 14:22

    @Emiliannec – Vad ca antena are 2 metri :) Nu se indoaie cand o bagi in porbagaj? Adica isi revine la pozitia initiala atunci cand o montezi la loc pe masina?

    Raspunde
  19. Andy 8 Jun 2010 @ 14:25

    Am un amic care are asa ceva si e multumit, aude tot ce “misca”. Eu inca sunt in dubii daca merita asa ceva sau nu… din doua motive:

    1. daca drumul e liber, n-are rost sa mergi ca avionul ca nu stii ce-ti sare in fata, in plus foarte mult nu castigi. Fiind drumul liber poti merge constant si din fericire pe DN-uri sau E-uri nu prea stau astia cu radarul (intre localitati). Daca totusi stau, iei o amenda de depasire a vitezei nu ti se suspenda permisul. Si daca tot mergi constant, scoti si un consum mai bun :)

    2. daca drumul e aglomerat, mai bine stai pe fundul tau ca si asa nu prea ai pe unde sa depasesti si sa mergi ca nebunul. Eventual ti-e bun doar daca esti genul care depaseste pe dunga continua.

    In practica eu de obicei merg pana in 120-130, dar daca dau de unul care merge frumos la 110 stau in spatele lui ca e mai bine… vede el obstacolele, curata drumul de caini, ia el radarele… :) In plus diferenta de viteza nu se simte foarte tare pentru ca oricum media de viteza in .ro e de 60/h :)

    Raspunde
  20. criserb 8 Jun 2010 @ 14:36

    @Marius Moga – Ai sa ramai surprins dar am vazut si pe matiz :P

    @Andy – Ai dreptate. Dupa cum am zis pana acum m-am bazat doar pe ochi. Nu am nici detector de radar. Am avut dar l-am considerat inutil. Dar statia e alceva, parerea mea. Cred ca e si fun sa ai. Te lasa un tir sa-l depasesti iar tu poti sa-i multumesti :) E un lucru frumos nu? Sa zicem ca ramai in pana, eu stiu, orice pana. Dai prin statie si te ajuta cineva. Elegant nu?

    Si totusi mai sunt situatii cand incalci legea. Chiar daca minore dar mai sunt. Te ajuta zic eu. Te ajuta sa stii cum e drumul pe care mergi, daca e aglomerat sau nu, daca e vreun accident. De cate ori nu ai stat dejeaba in coloana si nu stiai de la ce e?

    Iarna te ajuta si mai mult, sa stii daca un drum e practicabil sau nu :) De aia se zice ca e “info trafic” ca te ajuta cu chestii de pe drum.

    In plus as putea sa-mi fac reclama la blog :)) (glumesc)

    Raspunde
  21. Ave 8 Jun 2010 @ 14:55

    M-am gandit si eu la o statie d-asta. Problema e ca trebuie s-o fixezi cumva in masina – in principiu pe bord – si s-o si alimentezi. Brusc mufa de bricheta devine neincapatoare (lada frigorifica, GPS, telefon, statie radio etc.). Da, e utila pe post de “info trafic” (“aglomeratie la iesirea de pe autostrada 5 km”, “radar in localitatea Ics”, “lucrari la podul peste raul Ygrec, circulatie pe un fir, semafor”). Iar regulile de circulatie poti sa le incalci si cu, si fara statie. (Pe de alta parte, ceva imi spune mie ca “cine trebuie” asculta _si_ frecventele publice, asa ca eu as zice sa nu va hazardati cu incalcatu’ regulilor, sau cel putin cu anuntarea acestor chestii prin statie :)) )

    Raspunde
  22. criserb 8 Jun 2010 @ 14:59

    Vai @Ave, cum te poti gandi oare ca mi-as dori sa incalc regulile de circulatie? :)

    Raspunde
  23. maddy 8 Jun 2010 @ 15:05

    alin, aici ai dreptate. eu conduc numai in oras unde e chiar usor sa respecti viteza legala, nici sa vreau nu pot sa merg cu mai mult de 50km/h din cauza gropilor sau a traficului.

    Raspunde
  24. valentina 8 Jun 2010 @ 15:17

    pretul nu este foarte mic dar nici foarte ridica apx 590 lei cu o garantie de 2 ani.

    “De ce mi-ar fi mai buna una portabila decat una mobila? Eu vreau sa o folosesc in masina. Stiu, e mai mica si pot sa o pun pe undeva mai usor, dar dezavantaje nu are? Intreb pentru ca nu stiu, sa nu fie cu suparare.”

    portabila iti este mult mai avantajoasa ptr turism. diferenta dintre una fixa si una mobila sincer nu prea este… decat ca cea fixa are ceva mai multe butoane de reglare a claritatii sunetului filre anti-parazit ceva mai fine. in plus cea portabila e mai buna ca nu are nevoie de calibrare.. o poti pune 3 masini si nu isi pierde claritatea sunetului.
    sfatul meu e sa cauti o firma si sa te interesezi acolo, iti pot proba mai multe modele de statii.

    Raspunde
  25. ionut_d 8 Jun 2010 @ 15:26

    Am de aproape un an si au fost unii din cei mai bine investiti bani.

    Raspunde
  26. marius 8 Jun 2010 @ 15:55

    am vazut weekendul trecut multe masini cu astfel de monstruozitati de antene pe ele…parerea mea ca arata groaznic.zici ca-s masinutele alea electrice din parcurile de distractii

    Raspunde
  27. criserb 8 Jun 2010 @ 16:29

    @valentina – Am inteles ca te ocupi cu asa ceva, unde, la ce firma? Sa trec pe acolo sa ma interesez.

    @ionut – Tu ce model ai, link pls :)

    Raspunde
  28. criserb 8 Jun 2010 @ 16:34

    @marius – Las’ sa fie masina mea urata, chiar nu ma deranjeaza :)

    Raspunde
  29. ionut_d 8 Jun 2010 @ 16:37

    Intek si un numar :). Mi-a placut ca e micuta si bate 10km +/- cu o antena de 1.20m, am refuzat recomandarea uneia de aproape 2m

    Raspunde
  30. VirtualKid 8 Jun 2010 @ 16:40

    iarna trecuta am fost nevoit sa fac autostopul pe timp de noapte, pe viscol, cale de cca. 500 de km.
    am reusit sa schimb trei tiruri, fara sa stau in frig, fara sa astept, datorita acestor statii.
    e doar o intamplare!

    Raspunde
  31. jack 8 Jun 2010 @ 17:38

    salutare baieti,
    am si eu un trabant din ’85, 140 mii de km. sunt curios daca pot sa imi pun si eu un astfel de sitem pe masina. aveti idee cat de grea este antena? n-as vrea sa mi se lase plafonul.
    multumesc anticipat pentru raspuns!

    Raspunde
  32. Ave 8 Jun 2010 @ 17:41

    @jack: tu ai doua probleme: prima, antena se prinde magnetic deci nu stiu daca ai o suprafata metalica atat de mare si de rezistenta (gandeste-te si la efectul aerului la viteza aia); a doua – ce tensiune are instalatia ta electrica? Daca ai 12 V e bine, daca ai 6 V… e cam neplacut.

    Raspunde
  33. Cristian Pirvu 8 Jun 2010 @ 22:50

    Daca cineva se intreaba de ce e criza, raspunsul e “D’aia!”
    Ca nimeni nici macar nu-si pune problema ca legea e lege si in p…antaloni scurti!
    Ce treaba are graba cu legea? Nu inteleg. Daca unu grabit intra in tine si te omoara si iti mai omoara si pasagerii/familia, va apucati sa injurati politia ca nu e pe sosele si nu aplica legea. Dati totusi dovada de prea mult teribilism. Fsr cum zice povestea … “mie nu poate sa mi se intample”.
    A … da. Conduc din 1991 si am niste sute de mii de km fara amenzi. si +40 ani.

    Raspunde
  34. Ave 8 Jun 2010 @ 22:58

    @Cristian Pirvu: exista soferi si soferi. (Pardon: exista oameni buni, oameni rai si soferi. NEEEEXT! :D) Nu toti cei care isi iau (sau intentioneaza sa-si procure) o statie CB sau PMR o fac pentru a fenta legea. Poate fi de exemplu util sa stii din timp despre un blocaj, sau chiar si atunci cand ajungi la coada. Eu nu obisnuiesc sa-i dau talpa, pentru ca am tot timpul din lume la dispozitie cand sunt la volan (really!)

    Si la multi ani si mii de km inainte, fara evenimente rutiere!

    Raspunde
  35. criserb 8 Jun 2010 @ 23:37

    @Cristian Pirvu – eu am 30 ani si peste 300.000 km. Nici un accident la drum. Numai prostii prin parcare ;)

    Statia am zis ca o vreau pentru fun, sa vad si eu cum e. In plus sunt convins ca ma poate ajuta. Radarele nu sunt o prioritate, o dovedeste antiradarul care sta sub scaun. Nu-l folosesc pentru ca conduc prudent, chiar daca merg tare (atunci cand se poate) ;)

    Raspunde
  36. Tudor 9 Jun 2010 @ 01:32

    si eu am statie. si e super :). canalul 22 afli tot.. radare…politie… e buna.. acuma depinde si ce statie ai… eu am de 4 w si bate undeva pe la 15-20 km :). afara din oras daca vreau sa o incord, cer niste informati, si aflu daca e liber sau nu :).

    Raspunde
  37. Tudor 9 Jun 2010 @ 01:37
    Raspunde
  38. SuZy 9 Jun 2010 @ 02:53

    1. @maddy: e cam greu sa respecti viteza legala in Romania, atata timp cat nu exista drumuri. In plus, din cate stiu eu, freci si motorul si scoti si un consum mai mare daca fortezi masina inafara localitatii cu peste 150km/h si in localitati te plimbi ca melcul cu 50hm/h [hai 60 cu indulgenta] Plus ca o sa faci ca trenul cand unul cu o bicicleta vai de mama ei trece pe langa tine prin localitate, o sa te simti ca stai pe loc :) [been there, done that si e un sentiment al naibii de urat..]

    2. Sa cresti mare criserb ca mi-ai ascultat sfatul cu statia, se pare ca ai multi cititori care poseda asa ceva si sunt sigura ca iti vor da sfaturi bune. :) Sa nu te astepti sa poti asculta prea multa muzica in masina cand o sa ai statia, ca nu prea o sa poti. Sfaturi in alegerea uneia nu pot sa-ti dau, pentru ca nu avem una in dotare :) Cand faceam drumuri mai lungi ne nimeream in spatele altora care aveau statii si ne luam dupa ei [ce rai suntem]. Oricum, mi se par niste chestii folositoare pana in momentul in care vor fi pe majoritatea masinilor din trafic si politia va incerca sa “ne prinda” prin alte metode. :p

    Raspunde
  39. valentina 9 Jun 2010 @ 12:46

    eu sunt din ploiesti, dar lucrez in mare parte doar cu firme….

    Raspunde
  40. Amzis 28 Feb 2011 @ 05:22

    sunt si eu posesor de statie . pot sa zic ca e super utila . am dat vreo 5 milioane cu tot cu antena vara trecuta. sunt multumit de ea. Nu bate la distanta foarte mare si nici nu imi trebuie. Cand trec pe langa cineva cu statie, atunci intreb si sunt sigur ca nu e vreun militian . poate ati auzit si voi de politistii care intra pe canalul 22 si iti spun ca nu e nimic, e liber si la 1 km ai radar :))

    Raspunde
  41. A.G 19 Jun 2012 @ 22:57

    @Cristian Pirvu . Daca circuli cu 90/h sau 100/h asta nu inseamna ca esti teribilist. Si drept e ca daca pe tabla scrie 40/h iar tu mergi cu 60,viteza la care poate omori cateva muste,s-ar putea sa te trezesti cu o amenda acasa.
    Si mai e o chestie…romanu merge pe linia axului,chiar daca se plimba.Nu-i pasa ca in spate sta unu cu tiru` care merge pe program,deh,incearca si omu sa-si castige o paine.
    Eu as recomanda ca fiecare conducator auto sa aiba o statie CB,asa ne-am coordona poate mai bine cu traficul infernal de pe drumurile patriei.
    Numa` bine.

    Raspunde
  42. costica 15 Jul 2016 @ 13:51

    De vreo 4-5 ani, avem in Bucuresti grupul Marius 99-Fane Autonetul (plus altii) care se ocupa cu bruierea sistematica a canalelor 22 si 23 cu inregistrari cu Talpa si tot felul de sunete ca sa dea vina pe el (pe Talpa). De pilda exact acum la aceasta ora in zonele Colentina, Pantelimon, Voluntari, Baicului, Calea Mosilor receptia in canalul 22 este puternic bruiata de catre numitul Marius 99 (un tepar notoriu de la podul Colentina vis-a-vis de Mc.Donalds). Este usor de descoperit de unde se bruiaza dupa nivelul semnalului receptionat de statie dar cu antena deconectata. Asa a fost prins in flagrant Fane Autonetul pe cand punea inregistrarile cu “sugi p–la, sugi p–la” in 22 din Drumul Taberei in zona strandului. Unii soferi s-au enervat si l-au asediat aruncadu-i cu caramizi in geam. Asta l-a facut sa ia o pauza dar a inceput iar. Acum si-au unit eforturile si bruieaza pe rand, fiecare, ca sa bulverseze incercarile de a fii depistati de catre soferi. In conditiile astea credeti voi ca se poate face ceva ? cu asemenea viermi? astia sunt pusi si platiti special ca sa anihileze reteaua care raporteaza pozitia jepcarilor de politisti.

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)