Sari la conținut

Stricam o prietenie pentru o nunta?

application-deniedHai sa va zic o chestie, ca tot stau degeaba si astept un semn de la Dana, care ar trebui sa ma sune si sa-mi zica sa ma duc sa o iau de la munca. Dar cum nu suna…

In perioada asta am niste nunti, unele chiar in aceeasi zi si na, cum ne sunt prieteni foarte buni am decis sa ne impartim. O nunta e la Cluj si una la Focsani, asa ca varianta mai buna nu am avut. Eu o sa merg in Ardeal si Dana in Moldova. Va dati seama ca asta implica niste cheltuieli suplimentare pe care na, o sa le avem.

Problema a aparut cu o a treia nunta care s-a ivit ulterior, o nunta care are loc la o saptamana inaintea celorlalte doua. Nu zic ca nu am fost anuntati din timp, am fost, dar din pacate facandu-ne niste calcule, am decis ca nu putem sa onoram invitatia. Nu i-am zis direct miresei pentru ca noi avem o relatie mai buna cu sora ei, sora, care a trecut  pe la noi intr-o seara.

I-am spus sincer care sunt motivele pentru care nu putem onora invitatia, ea a mai insistat putin, dar pana la urma a inteles. No, nu ne dau banii afara din casa si oricat de mult am fi vrut sa mergem si la respectiva nunta nu putem.

Si va rog sa ma lasati cu chestiile de genul, poti sa mergi da sa nu dai bani, asa ceva nu se face, parerea mea.

A doua zi primesc un telefon de la sora miresei (cea careia i-am spus ca nu o sa ajungem la nunta) sa-mi spuna ca decizia mea i-a suparat foarte mult parinti si na… m-a facut sa ma simt prost. Dar, asta e… era o decizie luata, inca nu mi-a cazut un sac de bani in cap ca sa se schimbe ceva. Am crezut ca glumeste sau ca na, a vrut sa ma sicaneze dar… treaba era chiar pe bune.

Total intamplator ma intalnesc a doua zi cu mama miresesi care ma saluta intr-un fel foarte rece. Ma saluta si atat, trece mai departe, lucru care in trecut nu s-ar fi intamplat. Cand ne vedeam mai schimbam doua vorbe, mai una alta, dar un simplu salut nu exista.

Nu-mi vine totusi sa cred ca din cauza ca am refuzat participarea la nunta, e posibil ca relatiile dintre noi sa se raceasca.

In plus, mireasa nu mi-a fost si nu imi este foarte apropiata. Apropiata mi-a fost sora ei, parintii, dar ea nu. Ne cunoastem si atat. Nu prea am avut noi hobby-uri comune iar acum sunt vazut ca o oaie neagra pentru ca nu pot (a se retine, nu pot care este diferit de nu vreau) sa ma duc la nunta ei…

Daca era vorba de sor’sa mergeam fara doar si poate, ne stim de prea multi ani si am avut prea multe de impartit ca sa nu ii fiu alaturi in acel moment, unic din viata unei femei, dar pentru actuala mireasa nu am de ce sa ma dau peste cap.

Si acum intrebarea care ma tot macina, oare e normal sa stricam o relatie de atatia ani, pentru atata lucru?

Au mai fost nunti la care nu am putut ajunge, am anuntat, si oamenii au inteles. Ma gandesc ca asa se intampla in general intre prieteni…

Si daca tot vorbeam de invitatii la nunti, hai sa mai ridic o problema de care m-am mai lovit, o problema care n-are legatura cu povestea de mai sus dar e tot in tema nuntilor.

Se zice ca trebuie sa mergi la nuntile persoanelor care au venit la nunta ta sau daca ai fost tu la nunta lor trebuie sa vina si ei la nunta ta. Asa se zice sau eu am auzit asta destul de des in cercul de oameni printre care ma invart.

Eu nu sunt de acord cu asa ceva. Eu ma duc la o nunta pentru ca vreau sa ma duc, pentru ca imi face placere si in nici un caz nu ma duc pentru ca la un moment dat cineva o sa-mi intoarca favorul. Am fost la nunti, la un moment dat, din placere iar cand am facut noi nunta, nu i-am chemat pe respectivii. Nu i-am chemat fie pentru ca relatiile dintre noi s-au racit, fie pentru ca ma gandeam ca se vor simti ciudat necunoscand chiar pe nimeni in afara de mine. Am evitat sa-i invit si consider ca bine am facut. Stiu cum e sa mergi la o nunta in care ii cunosti doar pe miri, nu e chiar fan.

Asa gandesc eu.

So, daca simt ca vreau sa ma duc la o nunta, si am fost invitat, desigur, o sa ma duc pentru ca asa vreau eu si nu pentru ca trebuie. Nu am sa ma duc la o nunta la care nu vreau sa merg doar pentru ca respectivii au fost la nunta noastra. Nunta asta nu e un troc. E un loc in care ar trebui sa te simti bine si la care nu ar trebui sa mearga nimeni din obligatie.

In conditiile in care se merge la o nunta din obligatie apar si discutiile alea naspa in care fiecare are ceva de reprosat. Ba ca nu a fost mancarea buna, ba ca nu i-a placut muzia sau mai stiu eu ce poate reprosa cineva.

Poate sunt eu un ciudat, dar de ce sa ma duc intr-un loc in care nu imi doresc sa fiu?

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
36 comentarii
  1. un Prost 25 Aug 2011 @ 09:13

    Si eu sunt acum intr-o situatie destul de complicata. Sambata trebuie sa ma duc la o “prietena” care a fost si ea la nunta mea. Ea mi-a spus ca vine la mine la nunta, ca sa vin si eu la ea. Deci, schimb pe schimb. Am incercat eu sa ii spun ca nu o sa ma duc la ea, din diverse motive, dar nu am avut cu cine sa ma inteleg.

    Si mie mi se pare o prostie faza asta cu “eu am venit la tine, acum vino si tu la mine”. E cea mai idioata faza.

    Nu iti spun ce placere imi face sa ma duc la nunta asta. :)) Trebuie sa ma mai deplasez si 150 de kilometri.

    Raspunde
  2. MooNy 25 Aug 2011 @ 09:23

    Mda… romanii. Reciprocitatea asta e din cauza de bani, nu de alta. Tu Mi-ai dat mie bani iar eu o sa vin sa iti dau tie banii… nimeni nu pierde, amandoi castigam distractie.

    Acum vreo 2 ani, fata nasei mele s-a casatorit. Cum mama fetei a dat de inteles ca exista o “contributie minima” de cam 600 de lei de persoana, si cum nu aveam cum sa scot atatia bani, am refuzat, permitandu-i doar mamei (care era in relatii mai bune cu nasa decat mine) sa se duca.

    2 zile inaintea nuntii primesc telefoane de la respectiva nasa ca de ce nu vin, ca e nasica mea (dupa mireasa mi s-au dat ambele nume la botez), ca e rusinos sa nu vin la nunta ei, ca e suparata foc pe mine. ETE DRACI! Inainte de asta i-am dat mail miresei explicandu-i ca nu avem atatia bani in casa, nu aveam NIMIC de imbracat de ocazie, si aici nu ma refer la rochie, ci la ORICE elegant. Fata a inteles, mi-a multumit ca totusi imi doream sa ajung la ea, dar nu imi permit.

    Mama ei si acum ma uraste. De ce? Ca nu i-am virat, impreuna cu mama si, daca s-ar fi putut, cu sotu` 12-18 milioane.

    Eu nu am fost pana acum invitata decat la o nunta (si asta pentru ca inca nu a inceput perioada de nuntaraie prin prietenii mei) dar sigur pe acei oameni ii voi invita si la nunta mea pentru ca sunt prieteni apropiati care m-au ajutat cand am avut nevoie si la care tin mult. Si chiar si asa, ii invit, dar nu o sa fiu genul de om care sa bat apropouri cu chestii gen “stiti cat m-a costat meniul??? muuult, 500 de lei… “

    Raspunde
  3. octavian 25 Aug 2011 @ 10:23

    eu ma gandeam sa imi fac o nunta cu 200 de invitati sau poate chiar 501 (mai multi decat o sa aiba Borcea) si apoi sa nu ma mai duc la niciunu.

    ce parere aveti?

    Raspunde
  4. criserb 25 Aug 2011 @ 10:24

    @un Prost – cum de ai chemat la nunta ta “o prietena”? De vreme ce nu simti nevoia sa ii fi alaturi la nunta ei, deduc ca nu iti este cinte stie ce prietena. Deci, cum de o chemasi?

    Cat despre km nu asta e problema atata timp cat cei la care vrei sa mergi iti sunt apropiati. Eu am de mers asa cum am zis la Cluj si Focsani in aceeasi zi, si o fac cu placere. Cati km sunt oare? :)

    Raspunde
  5. criserb 25 Aug 2011 @ 10:25

    @octavian – de unde ai tu ma 500 de invitati, nici prieteni pe FB nu ai atatia :P

    Raspunde
  6. maddy 25 Aug 2011 @ 10:39

    aiurea situatia, dar nu trebuie sa te simti vinovat. mai ales in perioada asta oamenii ar trebui sa inteleaga ca banii nu cresc in pomi si ca o nunta, pe langa dar, presupune multe alte cheltuieli (tinute, coafor, pantofi noi, etc).
    legat de reciprocitate, e vorba de bani. situatia primului comentator e hilara. la asa o intelegere, “la schimb”, era ceva sa`si anuleze fiecare parte darul ca oricum fiecare da la alta nunta cat a primit la nunta lui. LOL.
    MooNY: urat din partea lor ca au simtit nevoia sa precizeze cat se da. ce disperati! un invitat se poate orienta cat sa dea dupa local, meniu, etc. gazdele jignesc invitatii daca le sugereaza o suma sau incep sa le spuna cat costa meniul.

    Raspunde
  7. Alina 25 Aug 2011 @ 10:43

    Uite de asta nu-mi plac mie nuntile in Romania, pentru ca sunt mai mult contabilitate decat bucuria casatoriei. Si pe bune ca nu pot intelege cum la o nunta poti aduna 200 de oameni, decat daca parintii isi aduc toate cunostintele la care au fost ei la nunta si pe care tu ii cunosti ioc. Deci pana la urma se rezuma la bani.

    DAR, sunt de acord, daca ei au venit la tine e de datoria ta sa te duci la ei. Asta este traditia in Romania, cand ai facut nunta si ei au mers pe aceeasi idee.

    Raspunde
  8. alice 25 Aug 2011 @ 10:56

    Si eu am avut o problema de genul asta: momentan locuiesc in Bucuresti, nunta era la o distanta de 700 km, intr-un sat vai de capul lui cu un drum de acces plin de gropi si prin niste serpentine. Avand in vedere ca era o “prietena” nu foarte apropriata, mai mult o vecina cu care am petrecut copilaria am preferat sa ii trimit “cadoul” pe card. A treia zi dupa nunta m-a sunat sa imi multumeasca de “dar” si sa imi ” reproseze” ca nu am reusit sa ajung la nunta ei in “cucuietii din deal”.

    Raspunde
  9. Oana 25 Aug 2011 @ 12:09

    join the club – si noi avem sambata o nunta, la care am spus ca nu vom merge de cand am fost invitati, prin ianuarie. Noi trebuia sa fim plecati din tara pana acum asa ca am o scuza. Oricum de sambata dimineata nu vom mai fi in Bucuresti, iar nunta este sambata seara. Partea ciudata a lucrurilor este ca mi-as fi dorit destul de mult sa merg la nunta asta, pt ca persoana in cauza imi este oarecum prietena, numai ca atunci cand m-a anuntat ca face nunta mi-a spus ceva de genul “da….dar sa stii ca la noi la nunta tacamul nu o sa fie doar 100 euro….” chestie care mi-a lasat atunci un gust amar …

    eh…

    Raspunde
  10. garetbora 25 Aug 2011 @ 13:38

    Aici cu nunta merge proverbul ‘ o mana spala pe cealalta’. Cum sa chemi pe cineva la nunta, sa-ti vina, si cand te cheama pe tine, tu sa nu mergi ?
    Asta doar in cazuri ‘extreme’… . Dar cand poti, chiar daca nu ai chef, treb sa mergi.
    In cazul tau, probabil, fata care te-a invitat, mireasa, nu a fost la nunta ta, asa mai merge… . Dar chestia ca nu ma simt bine (?), ca nu cunosc pe nimeni decat pe…, nu prea merge.

    Mai ceva. Ai zis ca ai fost la nunta lu’ X si tu nu l-ai chemat la nunta ta. Pai aici iar nu e ok. Daca X e cu tzepi si se supara ca nu l-ai invitat ?

    Raspunde
  11. Daniela 25 Aug 2011 @ 13:53

    Nu pot fi de acord nici in ruptul capului cu reciprocitatea asta, care mi se pare o mare tampenie – ma refer la cazul “sa vii la nunta mea ca sa vin si eu la a ta”…prea multi oameni vad lucrurile prin prisma banilor, ceea ce e regretabil. Da, am auzit si eu ca asa e obiceiul, dar nu-mi place deloc!! Oamenii ar trebui sa mearga la nunta cuiva daca le face placere, nu din obligatie..daca mergi obligat-fortat nu vad cum te-ai simti bine..dar mirii se gandesc ca adune cat mai multi bani, nu le pasa lor cat de bine se simt invitatii, daca au venit de placere sau de rusine, obligatie etc..acum cativa ani, cand un fost coleg se pregatea de nunta, intr-o discutie intre colegi a spus ceva care chiar mi-a ramas pe creier “pai de ce fac nunta?? nu ca sa fac bani??” si chestii de genul “bai sa nu fiti zgarciti”..oribil mi se pare..

    Raspunde
  12. william 25 Aug 2011 @ 13:53

    cristi, pana la urma … ce e scris, aia se va intampla

    nu poti sau nu vrei … tu sti

    dar daca nu mergi … sa ii dai un raspuns mirilor daca iti cer si sa nu cumva sa nu le mai raspunzi

    in Cristi we trust ! :))

    Raspunde
  13. garetbora 25 Aug 2011 @ 14:03

    @Daniela
    Ok, atunci ii chem pe toti pe care ii cunosc la nunta si eu nu merg decat la 2 – 3, ca nu imi plac nuntiile sau ca stiu ca in ziua nunti ma simt rau, e mai ok asa !
    Faza cu banii! Pai daca nu conteaza banii, de ce se mai pun bani ?
    Poti sa mergi la nunta, stai cateva minute, cinstesti miri, discuti cu ei si pleci daca nu iti place, vi cu un motiv intemeiat de acasa. etc.

    Raspunde
  14. william 25 Aug 2011 @ 14:15

    p.s.: daca nu aveti bani pt 3 nunti, putem face o cheta :d

    Raspunde
  15. SIP 25 Aug 2011 @ 14:22

    Toata stima si admiratia pentu mireasa si nunta sa ! Felicitam, si pe acesta cale, parintii pentru eveniment !
    Si noi ca si Cristi nu putem participa la eveniment pentru care regretam. Promitem in schimb ca, daca suntem sanatosi, sa participam la urmatoarea nunta, a Ioanei, cea care intr-o anumita perioada, ne-a fost ca si propriul copil .

    Raspunde
  16. pitikut 25 Aug 2011 @ 14:47

    In iunie si iulie am fost in total la 5 nunti.Trebuia sa merg la 6 dar din pacate una din ele se suprapunea cu alta, i–am spus omului ca nu pot ajunge si care e cauza.A inteles problema, nu s-a suparat si in continuare suntem prieteni.Sa mergi in 2 luni la 5 nunti necesita un mic efort finanaciar.

    Raspunde
  17. criserb 25 Aug 2011 @ 14:51

    @garetbora – “Dar cand poti, chiar daca nu ai chef, treb sa mergi.” Trebuie, eu nu inteleg termenul asta. Nu cred ca trebuie sa faci nimic din constrangere. In plus, daca tu zici ca trebuie, cum sa te duci la o nunta cand nu ai bani? Cand ai altele in acelasi timp? Faci un credit?

    Ai fost vreodata la o nunta la care nu ai cunoscut pe nimeni? Eu da, si nu m-am simtit bine. Motiv pentru care am decis ca la nunta mea nu am sa chem oamenii care sa nu cunoasca chiar pe nimeni.

    @william – am dat raspunsul cu cca 2 sapt inainte de nunta.

    Raspunde
  18. garetbora 25 Aug 2011 @ 15:01

    Exact , nici eu nu ma duc la toate, fac ca tine, aleg pe cele mai prielnice, daca se poate, si unde nu se poate ma duc si ii spun omului ca nu se poate pt. ca… . Asa ai facut tu, n-am nimic impotriva, ai procedat corect.
    Poate n-am fost eu destul de clar , dar comentariul meu a facut referire la partea cu “Se zice ca trebuie sa mergi… . Eu nu sunt de acord cu asa ceva. Eu ma duc la o nunta pentru ca vreau sa ma duc, pentru ca imi face placere si in nici un caz nu ma duc pentru ca la un moment dat cineva o sa-mi intoarca favorul.”

    Raspunde
  19. Ghiocel07 25 Aug 2011 @ 15:51

    Uite, noi mergem in aceeasi zi cu tine la alta nunta. Si mergem pentru ca ne face placere, ei nefiind la nunta ta. Oricum imi pare rau ca nu putem ajunge la Cluj sa vad mireasa si mirele, doua persoane dragi mie.
    In ceea ce priveste nunta din Bucuresti, cu siguranta situatia se va rezolva. Sincere urari de bine mirilor si parintilor care ne-au facut surpriza venind la nunta ta. Promitem ca daca vom fi sanatosi participam la nunta surorii pe care chiar o cunoastem.
    Dupa mine la ora actuala nunta este un fel de CAR. Faci nunta si pe urma incepi sa platesti ratele :) Dar si asa nu poti plati doua rate in loc de una……

    Raspunde
  20. Iulia 25 Aug 2011 @ 16:08

    Nu stiu ce gânditi voi despre treaba asta cu darul la nunti, dar mie mi s-a parut o prostie înca de când eram mica si îi auzeam pe parinti, bunici, etc vorbind de treburile astea.
    Eu m-as duce doar la o nunta la care as vrea cu adevarat, si mi s-ar parea normal sa nu se ceara dinainte ca darul sa fie minim X € sau RON asa cum am auzit de multe ori ca se face. Normal as vedea poate faza cu lista obiectelor de care au nevoie mirii, si persoanele din familie si prietenii sa cumpere…dar în general mi se pare foarte urât sa astepti bani de la cineva si sa astepti sa dea minim X si sa faci mutre daca a dat mai putin.

    La fel cu suparatul daca nu pot veni toti cei pe care i-ai invitat. Si asta mi se pare o prostie. Înteleg faza asta daca cineva îti spune ca nu vine pentru ca nu are bani si dupa aceea îl vezi la clubul nu stiu care cheltuind 300€ pe o sticla de vin…asa da, putea sa spuna direct : “nu am chef sa vin” si gata.

    La fel si despre treaba cu a invita pe toti când te mariti / însori. De ce? Daca nu ai chef sa vezi pe cineva anume sau consideri ca nu e destul de important/a în viata ta atât cât sa-l /o inviti, de ce fac multi prostia de a invita persoane pe care de fapt nu au nici un chef sa le vada la nunta lor? Numai sa nu se supere, vorbeasca despre asta, etc? Si asta mi se pare o prostie.

    În fine…sper sa va distrati bine la nunti, si tu si Dana si sper sa înteleaga celalalta familie ca nu se poate.
    Felicitari pentru toti mirii :D

    Raspunde
  21. sfx 25 Aug 2011 @ 23:39

    Pacat ca nu pot intelege. Suta in mie ca daca te-ai duce si nu ai “onora ” masa corespunzator ti-ai lua reporsuri maxime. Noi romanii inca facem nunti ptr rubedenii nu ptr miri !!!
    Chiar, din cei care tin mortis sa vina la o nunta se bucura cu adevarat de casatoria celor 2 ??? sau pur si simplu au un carnetel si mai bifeaza “inca una ” ???

    Raspunde
  22. criserb 25 Aug 2011 @ 23:48

    @sfx – nu e vorba de a “onora” masa. Nu e cazul in situatia nuntii de care vorbeam. Dar nu pot eu sa ma duc cand stiu ca nu-mi permit. Ei nu ar zice nimic, sunt convins de asta.

    Interesanta a doua problema pe care ai lansat-o :) Mie, sincer, nu-mi plac nuntile. Nu-mi plac si gata. Ma duc doar la cei care vreau sa-i vad cu ochii mei cum se “nenorocesc” (glumesc desigur, dar na, e o vorba). Ma duc cu placere la cei apropiat iar atunci cand nu pot sa onorez cu prezenta astfel de eveniment chiar imi pare rau.

    Nu ma duc la nunti din obligatie, pentru ca nu cred ca am o astfel de obligatie…

    Raspunde
  23. AndreaS 26 Aug 2011 @ 12:26

    Eu vad treaba cam asa:
    daca nu imi permit o nunta la care sa am alaturi prietenii si rudele fara eforturi extraordinare iaca fac o nunta mai mica. Oameni buni nunta nu este o afacere ! Nunta trebuie sa fie un eveniment deosebit pentru toata lumea.
    Prima mea nunta la care am participat in Germania a fost la o prietena buna. Am avut la inceput emotii deoarece ni s-a spus din start ca au rezervat pentru noi o camera la hotel. Veneam de la vreo 500 de km…iarna.Ne-au spus din start ca nu se fac daruri in bani. Voiam totusi sa aiba o amintire de la noi.Am platit la un magazin cunoscut noua suma de 200 de euro urmand ca ei sa isi aleaga de acolo ce cred ei ca le este de folos. Ajunsi la nunta am fost in jur de 50 de persoane. Cadourile au fost mai mult formale si de suflet. A fost o nunta pe cinste !
    Poti avea o nunta de vis si fara 200 de invitati din care foarte probabil 50% nu cunosti.
    Eu cred ca un cerc mai restrans si fara obligatii este nunta ideala.

    Raspunde
  24. SIP 26 Aug 2011 @ 13:11

    @Andrea S – Tu in curand o sa poti sa-ti pui in practica teoria, asteptam imagini !

    Raspunde
  25. Daniela 26 Aug 2011 @ 13:28

    @AndreaS – da, e corect ce spui tu! numai ca oamenii se gandesc in primul rand sa castige cat mai multi bani, asa ca merg la banca si iau un credit, invita cat mai multa lume, anunta pe toti cat costa meniul, toata lumea da mai mult decat pretul meniului..asa ca nunta=afacere! din pacate..
    Mi-a placut faza cu magazinul – ma intreb daca in Romania s-ar putea aranja asa ceva?! e super, ca oamenii isi pot alege ce le place si ce au nevoie.

    Raspunde
  26. AndreaS 26 Aug 2011 @ 13:31

    @Sip eu sper sa aiba atata minte incat sa mai astepte macar vreo 5 ani ;) Da …am sa o pun si sti de ce? Pentru ca imi doresc pentru ea o nunta frumoasa.Stiu ce eforturi se fac de ambele parti. Tocmai de aceea nu vreau sa stau cu caietul in fata sa vad cum se scrie pe aici -cat tre sa dea fiecare ca sa-si scoata si rochia de mireasa? Nu vreau sa impun nimanui nimic ! fiecare munceste pe banii lui ! Eu am fost nasa acum doi ani in tara si stiu prin ce au trecut finii mei .Fara rude duceau bani de acasa ! Cine-si mai aminteste ca a cantat o formatie? Stii cat costa? La ce bun o nunta cu 200 de invitati daca eu ca mireasa nu-i cunosc? pentru cei X euro care POATE imi raman ? Nu te supara pentru mine aia X euro nu au nici o valoare! Pentru mine important este momentul…si cu siguranta nu-l vor face banii!

    Raspunde
  27. epep 26 Aug 2011 @ 13:56

    Si eu am un coleg care se casatoreste la anul si nu a omis sa-mi spuna cat costa masa, formatia, inchiriatul camerei….
    Criserb….mai bine nu

    Raspunde
  28. iosup 29 Aug 2011 @ 14:08

    Asa se intampla la rromanika. Se face nunta de dragul banilor. Cand te inscrii la roata tiganului, trebuie sa te gandesti ca de aia-i spune roata ca se invarte si-ti vine randul si tie.

    Raspunde
  29. Cami 29 Aug 2011 @ 21:27

    Pai daca nu mai vorbeste cu tine acum, inseamna ca nu iti erau asa buni prieteni, te bagau in seama doar ca sa te duci la ei la nunta.
    Eu nu am venit la voi la nunta, ca de,tineretea e plina de probleme;iar voi nu v-ati suparat pe mine.. si am apreciat foarte mult asta. :)

    Raspunde
  30. octavian 29 Aug 2011 @ 21:47

    @Cami ei nu s-au suparat, dar eu m-am suparat :)

    Raspunde
  31. SIP 30 Aug 2011 @ 12:42

    @Andrea S – Cu siguranta pentru ori ce parinte nunta odraslei reprezinta un eveniment de cel mai inal rang. Cu totii le vrem doar binele , dar binele fara bani nu prea exista !
    Sunt nunti facute pentru bani iar altele doar pentru a sarabatori evenimentul. Totul depinde de ce vor tinerii, parintii.
    Nici eu nu sunt pentru a face o nunta in scop de castig dar nici nu pot afirma ca banii nu sunt bine veniti pentru proaspetii casatoriti, care sunt la inceput de drum.
    Si parerea mea , ca si a lui Ghiocel, este ca nunta este ca si un CAR , primesti banii gramada la nunta urmand sa-i retitui … asta ca principiu.
    Si pentru ca mie imi place sa mai sicanez oamenii te mai bazai putin. Cu siguranta ca in cazul tau mai ai timp suficient sa pui bani de o patre pentru nunta ! Dar asculta-ma, nu te lasa pe tanjala !
    Pupici !

    Raspunde
  32. Murgeanu 14 Sep 2011 @ 01:37

    Vara asta am avut doua nunti cu “Skip” si nimeni nu s-a suparat. Nimeni nu a insistat, nimeni nu m-a sters din “lista de prieteni” :)
    Despre reciprocitate sunt de parere ca, pe langa mentalitatea romanului, intervine si “Principiul Reciprocitatii” expus de Robert Cialdini.

    Raspunde
  33. Adrian Pop 11 Jul 2014 @ 15:47

    Se mai poarta sa se dea la nunta cat s-a primit? Chiar daca sunt rude apropiate? Am o situatie cu doi frati evident unul mai mic si unul mai mare… fratele mare a dat 800 ron la nunta celuilalt acum 6 luni. Cel mic vrea sa dea tot 800 ron la nunta celui mare care va avea loc in 4 luni… familia s-a suparat ca de ce nu da mai mult. E corect?

    Raspunde
  34. adi pop 11 Jul 2014 @ 16:53

    Scuze deoarece era o adresa gresita de email.
    Revin cu intrebarea…
    Se dau doi frati- evident unul mai mare decat celalalt. Acum 6 luni fratele mai mare pune la nunta fratelui mic dar de 800 RON.
    Este necesar ca fratele mai mic sa puna mai mult la nunta fratelui mai mare care va avea loc peste aproximativ 2 luni?

    Familia celor doi il blameaza pe cel mic… dar eu cred ca ar proceda corect.

    Raspunde
  35. adi pop 11 Jul 2014 @ 16:55

    @adi pop – mentionez ca fratele mai mic doreste sa puna exact cat a primit si anume 800 RON.

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)