Sari la conținut

Suntem o tara de plagiatori si vrem ca primul ministru sa fie altfel?

thisCati dintre voi n-ati copiat la examenul de licenta? Cat dintr voi v-ati facut singuri lucrarile?

Uite eu pot sa recunosc public ca am copiat. Sunt convins ca si tu care citesti aceste randuri ai facut la fel. Poate tu, ala de te uiti acum ciudat la monitor n-ai copiat, dar esti o exceptie :P

Si atunci, acum venim sa facem pe moralistii si sa ii cerem prim-ministrului sa-i dea demisia?

Hai sa fim seriosi. A copiat si el care oricare altul si soarta l-a facut acum prim-ministru.

E adevarat ca intr-un caz asemanator in Ungaria, presedintele si-a dat demisia cand presa a descoperit acelasi lucru, dar na, noi nu suntem unguri, nu ne comparam cu ei.

Sa revenim totusi la ale noastre.

Tu ala care ai copiat, cand te-ar pune prim-ministru, ai spune nu pentru ca ai copiat la licenta (sau la ce a copiat asta, ca nu m-a interesat subiectul)? Ha? Eu nu prea cred.

Din cati prieteni am eu, unul singur nu a copiat la licenta, unul. Restul au copiat, s-au inspirat, au venit cu lucrarile altuia… etc. Dar acum toti vor ca Ponta sa-si dea demisia… misto asa.

P.S. Nu-mi place de Ponta, nu-mi place niciun politician, dar hai sa nu fim penibili si sa-l dam jos pentru orice motiv.

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
22 comentarii
  1. Carmen 20 Jun 2012 @ 16:46

    Cristi, get serious, cat timp el a dat jos pe unu’ care a plagiat, sa se care si el. Nu ca asta ar fi pricipalul motiv pt care ar trebui sa se care…

    Raspunde
  2. Manwe 20 Jun 2012 @ 16:49

    Cris, licenta e una (nu c-ar fi normal sa copiezi) si doctoratul e cu totul si cu totul alta (btw, tu de ce nu ti-ai copiat si tu un doctorat?)
    Pe de alta parte, Cris, tot furaciune se numeste, si nu-i furaciune de foame, care poate fi la un moment dat inteleasa.
    Daca “vrem o tara ca afara”, pai atunci sa cerem macar de la cel care vrea sa ne reprezinte afara sa nu fie hot. Nu de alta, dar acum toti reprezentantii consiliului la care vrea asa mult sa se duca stiu ca-i hot.
    Cum stiu? Simplu: nici macar nu a avut curajul sa dea in judecata revista Nature.
    Iar pentru aia plagiat = hotie.

    Raspunde
  3. TyT 20 Jun 2012 @ 16:54

    Plagiator sa nu o sa vedeti ce o sa faca Victoras , adevaratele tepe ca pe vremea lu Tepes ! Lu Base io trage primu !!!!

    P.S.:Eu DA am copiat, cu stil !! :)

    Raspunde
  4. criserb 20 Jun 2012 @ 17:04

    @Carmen – eu nu ma uit la d’astea cu politica. Imi e cam sila. Dar daca e asa cum zici si a dat afara pe unu’ ca a plagiat, atunci sunt de acord cu tine. Sa plece si el.

    @Manwe – am copiat pentru altii lucrari de doctorat si la alea se copiaza la fel. Si stii de ce? Pentru ca a ajunge sa ai nush ce grad in invatamant trebuie sa scoti o lucrare de doctorat. Ca sa ajungi sa iei mai multi bani, nu conteaza ca tu ai 30 de ani vechime, daca n-ai lucrare de doctorat esti varza. Asa ca na… lumea copiaza, nu toti sunt asa isteti sa scrie nush ce lucrare.

    Raspunde
  5. dan28 20 Jun 2012 @ 17:20

    Nu mai avem universitati ci doar fabrici de diplome, ne miram apoi ca nu ne sunt recunoscute studiile afara ?
    Da am copiat la cate un examen dar nu am copiat la licenta, bac, …….
    E plina tara de analfabeti cu diplome .
    Da trebuie sa plece pentru ca s-a folosit de titlul de doctor, apoi declaratii de toata jena ceva de genul ce legatura are o resvista despre natura cu lucrarea lui de doctorat si cea mai penibila faza cu Basescu.

    Raspunde
  6. mo 20 Jun 2012 @ 17:30

    Serb,
    cei care tipa cel mai tare acum sunt ziaristii. Ei care dau copy si paste la stirile de pe online ul nu stiu carui ziar concurent sau site… mi e scarba de toata tevatura asta!!!

    Raspunde
  7. costica 20 Jun 2012 @ 18:05

    In primul rand: Hotul neprins e negustor cinstit!
    Eu am fost 10 ani cadru didactic. Pe cine am prins copiind am dat afara sau l-am pus sa rescrie, ori l-am convins ca e mai sanatos sa nu se apuce sa copiieze ca ne vedem de mai multe ori decat e strict necesar.
    Pe cine nu am prins a scapat. Au fost si d’astia.
    Pe tine daca te prindeau copiind ce-ti faceau?
    Pe Ponta l-au prins … deci …

    In al doilea rand: Titlul de doctor se presupune a fi incununarea unei munci de cativa ani de zile in urma careia sa-ti aduci o contributie personala cu un anumit grad de semnificatie in domeniul in care iti dai doctoratul.
    Am fost si eu inscris la doctorat. Nu l-am terminat. Am avut motivele mele.
    Daca as fi vrut sa copiez ar fi fost foarte usor, faceam teza intr-o vara, la mare. Cu certitudine nu m-ar fi lasat insa indrumatorul care e un om cinstit … nu-i Nastase.
    Din pacate suntem invatati sa vanam titluri si cat de usor se poate. Dar insusirea acestui titlu fara munca pe masura e un furt.

    Plagiatul insa e o chestie complexa.
    In domeniul meu teza de doctorat are si o parte introductiva, de documentare. Asta e de regula facuta prin citarea unor diverse surse … ar putea fi privita ca plagiat (mai ales daca nu pui ghilimele si nu indici clar sursa). Dar pe langa asta, grosul tezei este munca ta, ce ai calculat, gandit si produs tu insuti.
    Daca Ponta a preluat cateva pagini dintr-o carte, doua, trei si mai are o suta de pagini scrise de el, atunci ala nu e plagiat, e doar proasta citare. Daca insa mai mult de 20% (parca asta era procentul) din teza e copiata, atunci nene, e plagiat, furt. Nu isi merita in acest caz titlul si nici ce a mai dobandit de pe urma lui.

    Are rost sa sugerez un exercitiu de imaginatie?
    Daca Basescu ar fi voit sa-si dea doctoratul, el care face misto de Dottore V. Ponta, oare si-ar fi scris el teza sau o dadea la copiat?!

    Si o gluma: Ponta a cerut ca numele sau sa nu mai fie prescurtat V. Ponta ci Ctrl V Ponta!

    Raspunde
  8. Ghiocel07 20 Jun 2012 @ 19:31

    Intrebarea mea este una simpla cu un raspuns foarte greu: cine ar trebui sa conduca ROMANIA? Ne legam de un plagiat facut de unul sau altul, de polite platite unul altuia si nu ne pasa ca s-a furat si se fura ca-n codru, ca avem o imagine nefavorabila in lume, ca nu suntem reprezentati de cine trebuie si cum trebuie. Circul din tara se resfrange asupra noastra nu asupra lor, fiti siguri. Acum se termina si ultima reduta, HIDROELECTRICA, un bun al nostru al tuturor, la care au contribuit parintii, bunicii si strabunicii nostrii. Sper ca inca APA ne apartine!

    Raspunde
  9. iosup 20 Jun 2012 @ 19:43

    Imi place logica ta rromaneasca: ¨daca ala fura, lasa-l saracu´ ca si noi am furat¨. Dupa aia hai sa ne plangem ca suntem condusi de o gasca de lipitori, ca impozitele sunt mari, ca in romania nu se poate face nimic daca nu dai spaga, etc. Pai normal, de undeva trebuie sa fure si astia. De unde? De la ceilalti hoti care constituie poporul roman si care inchid ochii pentru ca, hei, doar nu se poate sa ¨strige hotul, HOTII!!¨. Cred ca dupa atatia ani ar cam fi cazul sa ne schimbam mentalitatea, sa incepem sa fim corecti si taxam cu severitate lipsa de corectitudine, nu de alta, dar deja se rade de noi pe tot mapamondul!

    Raspunde
  10. criserb 20 Jun 2012 @ 20:20

    @mo – la stirile din online? Aia dau copy/paste la orice ;)

    @costica – vinovata e comisia care l-a acceptat cu doctoratul ala. Daca aia isi faceau treaba acum nu se ajungea la situatia asta. In momentul cand si-a dat lucrarea era “hot neprins”.

    Dar la cum se intampla treburile la noi…

    @dan28 – la licenta nu am copiat nici eu, nu aveam de unde, dar lucrarea de licenta nu imi apartine in totalitate, m-am inspirat si eu din stanga si din dreapta. Bine, eu pot sa recunosc, sunt atatia care nu sunt capabili de asa ceva ;)

    Raspunde
  11. Manwe 20 Jun 2012 @ 20:37

    @ghiocel07 Sarutmana doamna.
    Tocmai ca ne pasa cine ne conduce si ne reprezinta. Oameni educati, onesti, capabili si cu dorinta de a face bine. Cateva din aceste calitati nu se prea potrivesc cu plagiatul.

    @Cris ” Ca sa ajungi sa iei mai multi bani, nu conteaza ca tu ai 30 de ani vechime, daca n-ai lucrare de doctorat esti varza. Asa ca na… lumea copiaza, nu toti sunt asa isteti sa scrie nush ce lucrare.”
    Pai si ce te obliga sa nu muncesti pe bune pentru doctoratul ala? Exact faptul ca se copiaza si ca, de fapt, sunt recompensati (si) cei care nu muncesc as crede. Daca toate doctoratele ar fi pe bune, atunci lumea ar munci, nu crezi? Si doctoratul ar insemna ceva. Ca si facultatea, care btw, nu mai inseamna mai nimic in Romania.

    Cum ne vom schimba daca acceptam aceste lucruri ca fiind normale si de neindreptat? E ca si cum am spune ca daca fiecare din noi a furat ceva, oricat de mic (poate din teribilism), sa nu mai demitem un prim-ministru care fura mai mult, din dorinta de putere.

    Raspunde
  12. Razvan 20 Jun 2012 @ 20:38

    Nu am cum sa fiu de acord cu tine. Am inteles, sistemul e defect, dar nu putem sa o luam de buna si sa zicem “asta e….se copiaza” si sa ii dam inainte. Trebuie date niste exemple, daca nu putem fi educati altfel.

    Raspunde
  13. criserb 20 Jun 2012 @ 20:53

    @Manwe – departe de mine de a zice ca asa ceva este normal. Nu este normal si trebuie sa plateasca. Ma intriga insa faptul ca pana acum nu s-a gasit nimeni sa-l dea jos, n-au avut niciun motiv intemeiat si acum au gasit unul de grupa mica. Faptul ca a copiat la doctorat e minor pe langa faptele pe care le fac politicienii nostri. Eu as vrea sa plateasca pentru restul, pentru ca am ajuns unde am ajuns, ca au vandut tot ce se poate in tara asta, pentru cat au furat, pentru d’astea… nu pentru ca a copiat. Mi se pare o chestie minora comparativ cu cele mentionate.

    In plus, din punctul meu de vedere cred ca ar trebui sa plateasca cei care i-au luat in calcul doctoratul asta plagiat. Acolo a fost o comisie, niste oameni care probabil au zis WOW. Aia trebuie sa plateasca in primul rand, pentru ca asa cum i-au dat lui doctoratul asa l-au dat si multor altora.

    Sau ce, cand il treci pe unu’ un examen, nu ai nicio responsabilitate?

    @Razvan – adevarat, dar mi se pare strigator la cer sa faca atata scandal presa care plagiaza in fiecare zi…

    Raspunde
  14. Ghiocel07 20 Jun 2012 @ 21:08

    @Manwe – de acord cu tine. Din pacate cei cu calitatile enumerate nu pot, nu vor sau nu sunt lasati sa apara. Ii astept de 20 de ani. Sper sa puc sa vad si altfel de politica si politicieni in tara noastra. O seara frumoasa.

    Raspunde
  15. JC 20 Jun 2012 @ 21:11

    Cand ai aspiratii politice si stii ca multi sunt cu ochii pe tine si iti vaneaza fiecare miscare, tu te apuci si iti furi? Adica sa inteleg ca era atat de sigur pe el, incat nici nu si-a pus problema ca fura. Daca ar fi fost un om de rand nimeni nu ar fi comentat nimic. Dar este premierul Romaniei. Iar lucrarea de doctorat a fost facuta dupa ce a decis ca vrea cariera in politica. In orice tara civilizata orice alt om politic si-ar fi dat demisia in secunda 2 doi. Asta inseamna decenta, dar lui Ponta ii lipseste cu desavarsire.

    Imi pare rau, dar nu pot fi de acord cu tine. Ca politician nu te poti compara cu un student obisnuit care copiaza lucrarea de licenta.

    Raspunde
  16. Crox 21 Jun 2012 @ 02:34

    Am avut un prim-ministru excelent, MRU. L-au dat jos pentru ca i-a deranjat atat pe cei de la putere cat si pe cei din opozitie. Acum avem un prim-ministru care se vrea musai la “Consiliu”, care ar apela probabil si la metode oculte (nu m-ar mira sa fie zarit iesind din casa vreunei vrajitoare), pentru ca de la ce declara ca e dispus sa faca pana la asa ceva nu e cale lunga. Nu a reusit sa stranga o echipa de ministri compatibili (prima propunere la invatamant a fost bataie de joc), a pus un afon in politica externa occidentala la externe, un plagiator la invatamant in a doua incercare esuata.
    A promovat ideea supra-impozitarii bugetarilor, promovand astfel discriminarea.
    E asa cum zice el, razboi politic, dar este un razboi politic cat se poate de corect si faptul ca-i cauta inamicul politic nod in papura este minimul la care ar trebui sa se astepte cand ocupa functia de prim-ministru.
    Plagiatul acesta il distruge politic pe Ponta si normal este sa demisioneze. Teza de doctorat nu e licenta. Prin licenta iti insusesti o calitate deja dovedita, teza de doctorat in schimb este unica dovada a calitatii exceptionale insusite.
    PSD nu duce lipsa de resurse umane si sunt sigur ca in linia a doua sunt multi oameni de valoare care au nevoie de astfel de oportunitati. Merita o sansa.
    Poate are si calitati Ponta, dar mie imi scapa. Onoarea de a demisiona mi-ar schimba aceasta parere.

    Raspunde
  17. Mihai 21 Jun 2012 @ 11:32

    Vorbim totusi despre un DOCTORAT in DREPT.
    Cred ca nu se exagereaza deloc. Ba mai mult… ar trebui sa plece direct in Congo… langa Bombo :)

    Raspunde
  18. Anonimus 21 Jun 2012 @ 17:37

    Sa fim seriosi Dreptul nu este un domeniu in care poti avea contributii insemnate. Si sunt absolut convins ca si procurorii nostrii dragi au copiat mai mult decat 20% din lucrari :)
    Asa ca sa nu mai aratam cu degetul.
    Poate daca era fizician mai descoperea ceva, avea o contributie dar la drept…

    Aproape in orice domeniu sunt foarte mari sansele ca cineva inaintea ta sa se fi gandit la acel lucru :)

    Raspunde
  19. Anonimus 21 Jun 2012 @ 17:39

    Problema politicienilor nostrii este ca nu mai exista morala. Hotul striga hotii :)

    Raspunde
  20. vasiliu 22 Jun 2012 @ 11:52

    Sa spuna inaintasii lui Ponta ca n-au copiat,respectiv Boc,care este profesor de drept constitonstitutia,d-na Udrea la care sa dovedit plagiatul si daca mergem mai departe sunt sigur ca ajungem pana la Basescu!
    Primul ministru Ponta sa ramana pe post si sa faca ceia ce poporul asteapta de la el.
    Apropo! SA SE DUCA LA BRUSSELES.
    Basescu sa stea acasa si sa mai scorniceasca pe cine sa mai bage la puscarie.

    Raspunde
  21. Orleanu Mihai 29 Mar 2013 @ 20:49

    ..traditia copy-paste este mult mai veche..luati evangheliile ca exemplu…

    Raspunde
  22. Doctorel Şmecherescu 10 Feb 2014 @ 19:04

    @ Orleanu Mihai: ce fel de educaţie ai dacă amesteci decăderea infracţională a plagiatorilor cu cele spirituale sfinte?! Ca nuca-n perete, vere !
    @Anonimus: dacă un procuror nu găseşte nimic nou de scris în domeniul dreptului, nu trebuie să îşi dea musai doctoratul în drept. De unde moda asta că orice om , are sau nu ceva nou de spus, trebuie să aibă doctorat?! Dacă mintea cuiva nu poate produce decât intrigi politice şi şmecherii cu care să-şi fenteze adversarii, asta nu echivalează cu inteligenţa creatoare specifică unui cercetător în ştiinţele dreptului , ori în alte ştiinţe.
    Azi tot mediocrul-şmecher vrea să aibă diplome universitare, de masterate, de doctorate !
    Despre cei care nu au fost descoperiţi că ar fi plagiat, nu are rost să trăncănim , ca ţaţele pe şanţ la ţară, care le bănuie pe toate vecinele de aventuri amoroase imaginare…

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)