Sari la conținut

Vrem sa ne cumparam apartament

bloc-nou-sau-vechiDa, e planul nostru din acest an. Pentru moment avem o mare dilema, nu stim daca sa alegem intre un apartament nou-nout in bloc nou sau un apartament intr-un bloc mai vechi pe care sa-l facem asa cum putem noi, dupa posibilitati.

Am avut tot felul de discutii, cu colegii, cu tot felul de oameni si parerile sunt foarte impartite. Unii imi recumanda blocul nou, bloc la care sincer tind si eu, e nou si arata mult mai bine ca unul facut acum N ani, dar  am inteles ca astea noi nu sunt facute tocmai dupa standarde. Ca se fura la materiale, ca sunt tot felul de probleme cu ele…

Blocurile vechi nu prea-mi plac, decat cele facute de Ceausescu (sau pe vremea lui) cele de pe Unirii, 13 Septembrie, Alba-Iulia sau Muncii… dar na astea sunt destul de scumpe…

Nu stiu nici ce bani suntem dispusi sa dam pe apartament dar cautam unul la 3 camere si eu as vrea mare, undeva la 80 – 90 mp.

Voi ce ziceti, sa ne luam nou sau vechi si daca stiti eventual pe cineva care vinde lasati un comentariu, dar… :) nu vrem in orice zona, sa fie in Vitan, Alba Iulia, Titan, Muncii, Iancului, Unirii, Tineretului, 13 Septembrie (pana in Mariott), Coposu si poate mai sunt zone care imi scapa acum, dar va dati voi seama ce fel de zona prefer din cele enumerate mai sus. Mai vreau daca se poate sa fie aproape de metrou :D

Chiar astept sfaturi si ofete, acest post este chiar pe bune.

Ce bloc ai alege daca ar fi sa alegi?

View Results

Loading ... Loading ...
Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
37 comentarii
  1. cipoc 6 Jan 2010 @ 00:42

    daca alegi sa`ti iei un apart intr`un bloc nou, ai grija macar ca blocu` sa aiba macar 5 ani de cand e facut..ai fi uimit cum arata unele dupa nici 5 ani

    Raspunde
  2. Ciprian 6 Jan 2010 @ 00:44

    Cristi stii ca oarecum eu cu asta ma ocup. Am vazut apartamente noi de tot rahatu. Mici , gandite extrem de prost, finisate si mai prost, dar intradevar am vazut si unele foarte ok. Cred ca este foarte important in cazul apartamentelor noi ca blocul sa fie construit, nu sa iti iei un “proiect” si sa te trezesti cu altceva. Sa vezi ce si cum, eventual daca ai posibilitatea sa arunci o intrebare la posibilii vecini.

    Eu personal as inspecta foarte bine si chiar as lua cu mine vreo 2 pers in domeniu sa isi dea o parere. Intradevar ce e nou e bun, dar personal din ce am intalnit, cele vechi sunt gandite mult mai practic, chiar daca sunt mici par mai spatioase. Bineinteles sunt si exceptii fara indoiala.

    Spor sa aveti si mult succes

    Raspunde
  3. criserb 6 Jan 2010 @ 00:44

    Mda… din pacate ai dreptate, de aici si dilema mea :(

    Raspunde
  4. Andrea 6 Jan 2010 @ 08:59

    Eu as opta pentru CASA. La bloc te legi de tot felul de oameni. Important este sa aiba o asociatie de locatari sa nu te trezesti ca atunci cind se fac reparaturi tre sa bati din usa in usa. Apoi poti da peste tine la etaj de niste nebuni care fac galagie non stop si atunci gata linistea.Eu gasesc foarte imporant si cum sint vecinii.Apoi vara e fain sa poti iesii la curte la un gratar sa stai pe balansoar…Deci dupa experientele mele personale la capitolul bloc eu nu as mai opta pentru bloc.Important este la o adica sa aiba si sanse bune sa fie revindut.Ce faci daca gasesti un super job in Timisoara??Cred ca asa cum au scris si altii e bine sa vezi ce cumperi..un proiect e totusi doar un proiect…materielele sint foarte importante din ce este construit…ce te faci daca stai cu mina pe bidinea din 3 in 3 saptamini sa acoperi condensul?Am vazut si asa ceva.Trebuie sa gindesti pe termen lung …un apartament nu iei saptaminal.Poate un amanunt care iar ma leaga de o casa…o curte cit de mica, este o posibilitate pentru viitoarea odrasla sa se joace in curte.Nu cunosc diferenta de pret dintre casa si bloc nou sau vechi…dar eu oricum ar fi tot pentru casa as opta.Un amanunt iar foarte important…o casa are un teren care va fi mereu o valoare ..un apartament nu…pentru ca pereti poti construi doar cind ai un teren;)si asta nu este posibil sa-l inmultesti ;)Bafta !!

    Raspunde
  5. MooNy 6 Jan 2010 @ 09:04

    Casa este oarte greu de intretinut.

    Eu un stiu ca intre Muncii si Patinoar sunt blocuri pe laterale si pe stradutele adiacente la preturi super si foarte bune. Titan nu recomand atat de mult (acum ramane si la preferinta ta)

    Raspunde
  6. SIP 6 Jan 2010 @ 09:34

    Eu nu stiu sa-ti raspund la intrebare. Cred ca e bine si unul si altul totul este sa deschizi ochii cand il cumperi si sa tii cont de toate sugestiile facute.
    Normal ca e mai bine nou sau mai bine casa, principala problema o constituie insa banii.
    Cel mai bine este daca este un apartament pe care-l cunosti, tu sau apropiati tie !

    Raspunde
  7. epep 6 Jan 2010 @ 09:44

    Este de preferat unul intr-un bloc nou, dar din pacate multe blocuri noi sunt facute sa arate bine…si atat, calitatea lasa de dorit. Eu recomand un apartament in genul apartamentului pe care il au parintii tai, perioada de construire si impartire. La apartamentele vechi trebuie sa tii cont de faptul ca necesita reabiltare termica dupa noile reglementari.

    Raspunde
  8. elaul 6 Jan 2010 @ 10:03

    la blocurile vechi trebuie schimbate si instalatiile!alti bani, alta distractie..

    Raspunde
  9. criserb 6 Jan 2010 @ 10:28

    Eh, si noi am vrea casa dar din pacate casa nu poti sa-ti iei central sau semicentral si ci undeva la periferie sau in cartiere rezidentiale care sunt tot asa in afara Bucurestiului.

    Iar la drumurile noastre distanta este chiar o problema. Nu vreau sa fac zilnic 1-2 ore pana la munca si inca 1-2 ore inapoi acasa. Casa are o multime de avantaje dar asa cum am zis mai sus n-am chef sa-mi petrec 2-3 ore pe zi in trafic :( si o casa mai central e foarte greu… si in plus curtea e fff mica daca iei casa in centru :P

    Asa cum am zis as prefera apartament nou… dar la cum lucreaza romanasii nostrii trebuie sa ai noroc sa gasesti unul bun… Am sa ma interesez si am sa ma duc sa le vad…

    Raspunde
  10. GGD 6 Jan 2010 @ 10:34

    Iti vand apartamentu meu si bonus iti dau si vecinii! :d

    Raspunde
  11. Andrea 6 Jan 2010 @ 11:43

    Bine probabil acum mai este o problema sa ajungi in centrul Bucurestiului…dar vazut pe viitor banuiesc ca problema se va mai ameliora. Acum sincer si in Frankfurt la ore de virf ai noroc sa innaintezi incet;) si asta nu-i impiedica pe foarte multi angajati din banci sau aeroport sa locuiasca la 20-30-40 km de Frankfurt. Multi apreciaza linistea unui orasel mai mic…la fel ca si preturile ceva mai scazute.Apoi in ritmul in care misca astia cu tehnica…foarte posibil sa nu mai ai nevoie sa mergi la munca. Am vazut acum un studiu care zicea ca generatia tinara va avea sansa sa munceasca mai mult de acasa;)) Spre exemplu la noi deja se opteaza pentru softuri care te lasa sa lucrezi de acasa…si atunci iti imparti munca cum vrei si nu ai nici cheltuieli de transport- ia vezi poate misti ceva la tine in directia asta;))banii economisiti din transport ii bagi in diferenta de pret apartament-casa ;))

    Raspunde
  12. ionut_d 6 Jan 2010 @ 11:48

    CASA. AM fost in zona Tartasesti sa ne interesam. Sunt case la preturi de 60-65-70-80k. Ne-am interesat si de trafic. Este sosea cu 4 benzi, dar se strica treaba in anumite ore la giratoriul de la …imi scapa numele. Am dat peste un nene care sta acolo si ne-a zis ca el face 25 min pana in Bucuresti, dar ca “stie cand sa plece”. Cel mai pesimist scenariu a fost de 2h, dar a fost nevoit sa plece in ora de varf.

    Cu toate astea, cred ca prefer sa fac mai mult in trafic deca sa stau intr-un bloc, sa caut parcare, sa ascult manele, sa imi latre caini sub geam sau sa sparga golanii seminte pana la 2 noaptea si a doua zi dimineata sa calc pe coborul de coji sau pe pet-ul de Noroc…

    Bafta!

    Raspunde
  13. cristi 6 Jan 2010 @ 14:42

    subscriu la ce au scris andrea si ionut_d (totusi departe de oras de lovesti de o maaaare dilema/problema… copiii mici si gradinta/scoala/liceul)

    Raspunde
  14. ionut_d 6 Jan 2010 @ 15:03

    Gradinite au mai toate cartierele astea iar cand vine vremea scolii… e deja marisor :)

    Raspunde
  15. Andrei 6 Jan 2010 @ 17:12

    Bloc nou cu parcare si curte ingradita. Ca sa scapi de grija calitatii executiei, il inchiriezi intai 1 an, stai in el, vezi daca totul e ok (trebuie sa stai 1 an ca sa prinzi toate anotimpurile si toate tipurile de intemperii/fenomene meteo). Daca totusi apar probleme care nu te fac sa renunti la respectivul apartament, acestea vor fi rezolvate pe cheltuiala proprietarului ;) De o luna m-am mutat in asa ceva, si da, sunt unele probleme de executie, desi finisajele sunt din categoria “scumpe”. Inainte sa ma mut am observat o infiltratie cat china in dormitor. Proprietarul a rezolvat problema urgent. Tot blocul are montat termostatul de la centrala termica aiurea. Nu stie nimeni de ce nu functioneaza, pe al meu l-am desfacut eu cu o surubelnita si am rezolvat. Pana la urma toate astea se pot rezolva, iar daca nu se poate, cauti altceva, ca doar stai in chirie. Crezi ca blocurile vechi sunt facute “la standarde” de vre-un fel de muncitori extraterestri? Vezi daca gasesti vre-un perete drept in blocurile vechi. Plus probleme cu canalizarea, instalatia electrica, lift, datorii la utilitati si vecini care nu vor sau nu pot sa plateasca reparatii/cheltuieli. Daca il iei cu credit, pe cand ajungi sa termini de platit ratele e numa’ bun de demolat. Asa ca … choose wisely :)

    Raspunde
  16. mariana 6 Jan 2010 @ 21:46

    …mie imi plac blocurile vechi reabilitate termic. Unele arata super! Iar un apartament de 3-4 camere intr-un bloc vechi reabilitat ca lumea (si blocul si apartamentul), merita interesul. Zona Teiul Doamnei are destule oferte tentante…unele nu mai sunt de actualitate, dovada ca au cautare. Gradinite noi, scoli, metrou aproape, zona0, poate iei in calcul! Dar mai bine puneti mana de la mana, din Focsani pana-n Petrosani si orientati-va catre o CASA DE PIATRA!

    Raspunde
  17. Andrei 6 Jan 2010 @ 23:01

    Salut Cristi,

    Din ultimii 6 ani lucrati aici in Buc in domeniu , cred ca solutia ideala ar fi o mansardare. Daca ai timp sa cauti si sa gasesti o casa cu pod, care sa si fie intr-o zona cu un regim urbanistic care sa permita ai putea sa o mansardezi. Structura, ideal din lemn e usoara (asta inseamna ca nu trebuie sa umblii la rezistenta casei), se construieste foarte rapid si costa si cel mai putin.
    Pe criza asta structura face cam 100-130 de euro pe mp, asa ca (daca nu esti speriat ca majoritatea “clientilor” sa-ti ia uraganul casa) poti face mansardarea pe la 30 mii, neincluzand finisajele.
    Despre blocurile noi iti pot spune ca stau mai bine doar la structura, dat fiind noile normative de rezistenta. Da si aici mai exista uscaciuni (nu dau nume) care la un ansamblu intreg am turnat beton de o marca inferioara.
    La blocurile vechi problema este rezistenta si apoi instalatiile. Restul de termo si fonoizolatie poti sa le faci si tu.
    Iar cand cumperi o casa e o lista cam de doua pagini cu ce trb verificat…

    Mult succes

    Raspunde
  18. elaul 7 Jan 2010 @ 10:14

    eu zic sa nu “te setezi” pe un anumit tip de bloc. Cauta ambele variante, ca nu se stie niciodata ce oferta tentanta gasesti.Succes!

    Raspunde
  19. Andrea 7 Jan 2010 @ 11:53

    @Andrei…nu stiu daca se pune problema sa iesi ieftin intr-o asemenea situatie…ai locuit undeva la mansarda? Eu am prieteni aici in Germania care locuiesc in asa ceva. Vara te sufoca ,,caldura, iarna este oricum mai rece decit in restul casei. Daca pun in cintar ca neamtul lucreaza cu alte materiale si cu o alta constiinta decit muncitorul constructor roman…crede-ma nu optez pentru varianta mansarda. Bineinteles ca exista si Penthouse de lux …dar nu cred ca se pune problema in Ro.

    Raspunde
  20. Alex 7 Jan 2010 @ 12:04

    Bloc vechi = constructie solida (ca sa facea totusi ceva pe vremea lui ceasca), dar instalatii praf imbatranite de vreme; daca nu a facut proprietarul vechi (si probabil nu a facut) cam trebuie demolat pana la pereti si schimbat tot. Daca ai noroc si a mai facut cel de dinainte atunci te-ai scos.
    Bloc nou sau casa noua facuta la kilogram = si mai praf; se fura, se construieste dupa ureche hei rup, pereti din rigips nici macar cu vata minerala ca s-a furat, si tot felul de porcarii de astea, mai rau ca pe timpul comunistilor.
    Singura solutie viabila daca te tine e casa construita in regie proprie, dar sa stai cu ochii pe ei ca pe butelie, ca altfel ajungi tot la punctele de mai sus.
    Asta e, traim in rromania.

    Raspunde
  21. Andrei 7 Jan 2010 @ 12:20

    @Andreea

    Nu pot sa comentez situatia pritenilor tai intrucat nu cunosc casa, iar despre calitatea germana, da ai dreptate. Ce am scris mai sus am scris mai mult sau mai putin “in cunostinta de cauza”, eu lucrand in domeniul arhitecturii. Pentru problema incalzirii excesive in timpul verii exista sistemul de invelitoare ventilata (natural, si aici ma refer exact la cum este facut sistemul invelitorii), iar pentru iarna exista mii de izolatii. Daca vrei pot sa-ti pun la dispozitie un mic excel unde introduci grosimea si tipul de zid si iti calculeaza automat rezistenta termica.

    Raspunde
  22. Alina 7 Jan 2010 @ 14:30

    Depinde de planurile voastre de viitor.
    Cu un bb la activ pot sa zic ca as prefera o casa, dar asta inseamna undeva la periferie, deci nu tu cresa sau gradinita. Doar daca gasesti un ansamblu de vile care au si cresa si gradinita.
    Ideal, dupa parerea mea, ar fi sa gasesti undeva o bucata de pamant, cat de cat situata si apoi sa iti faci casa dupa placul inimii.
    Legat de Tartasesti, parintii mei sunt din TGV deci am batut drumul ala de muuulte ori, intr-adevar se ajunge foarte repede la gara de nord, pb e de aici incolo.

    Raspunde
  23. Itmadness 7 Jan 2010 @ 16:11

    Avantaju de a cumpara un apartament nou este acela ca vecinii pot sa fie unii mai open mind , scara blocului curata , dezvoltatorii de asambluri rezidentiale noi incep sa lase la pret pentru ca trebuie sa isi vanda marfa , spre diferenta de proprietarii de apartamente vechi care nu prea vor sa lase deloc pentru ca ei doar “dau cu batul” si in plus poti cumpara un apartament nou nefinisat si sa il aranjezi cum vrei tu .
    Sanatate.

    Raspunde
  24. Ghiocel07 8 Jan 2010 @ 14:42

    Interesante pareri.

    Raspunde
  25. marie jeanne 11 Jan 2010 @ 16:36

    Cele mai tazapene sunt cele interbelice. Chiar si cele cu bulina sunt mai bune decat 50% dintre cele noi. Se poate sa gasesti in bloc nou frumos si bun, insa asta se reflecta f tare in pret. Toate apartamentele astea noi si relativ ieftine te lasa cu gura cascata dupa cativa an :-(. Un bloc interbelic a rezistat 60 de ani, pe cand despre unele cartiere dinastea noi nu cred ca o sa se poata vorbi peste atata timp

    Oricum, bafta!

    Raspunde
  26. dana 20 May 2010 @ 12:41

    :) :) :) BUNA CE POT SATI SUGEREZ …AI MARE GRIJA BLOCURILE NOI NU SUNT ASA DE REZISTENTE PE CUM PAR SUNT FACUTE LA …TERMEN MAI BINE ZIS LA NORMA LA REPEZEALA VRAND SA DEMONSTREZE FIECARE CE REPEDE LA CONSTRUIT..DAR ASTA NU INSEAMNA CA SUNT SI BINE FACUTE .EU AM UN AP CU 3 CAMERE IN LOC PETROSANI JUD .HUNEDOARA LA 200M LANGA VIITOAREA TELEGONDOLA DECI DACA TE INTERESEAZA SAU PE ORICINE ESTE DE VANZARE LA PRETUL DE 19000 EURO MOBILAT SI UTILAT IL VAND URGENT ARE IMBUNATATIRI AVAND IN VEDERE CA ESTE ZONA URISTICA PRETUL ESTE FFFF. MIC DEOARECE VREAU SA PLEC LA TARA LA BATRANI CAS SINGURI DACA CINEVA ESTE INTERESAT POATE SUNA LA NR.DE TELEFON:0354880278 , 0767421943 SAU 0721468539 NEGOCIABIL SI SE POATE VEDEA LA ORICE ORA DIN ZI SAU NOAPTE VA MULTUMESC DACA MA PUTETI AJUTA SAL VAND MAI REPEDE … AR FI MINUNAT

    Raspunde
  27. olariu lucian 23 Feb 2013 @ 23:27

    de preferat bloc vechi , sau nou daca avem referinte despre constructor

    Raspunde
  28. cristina 4 Aug 2014 @ 17:11

    ce ati ales pana la urma?si noi suntem in aceiasi dilema

    Raspunde
  29. criserb 4 Aug 2014 @ 17:21

    @cristina – până la urmă am ales un bloc vechi, undeva de prin 90 și ne-am făcut apartamentul așa cum ne-am dorit noi ;)

    Raspunde
  30. cristina 5 Aug 2014 @ 15:50

    De prin 90..este chiar bine nu f vechi…si eu gandesc la fel doar ca sotul inclina spre bloc nou. Am vizionat multe imobile noi, unele frumoase altele nu, nu stiu si cat de bine erau facute insa ce se incadreaza in bugetul nostru (3 camere aprox 57000) este ori prea mic dar in titan, ori in zone indepartate si mediocre gen rahova, dimitrie leonida, ori compartimentari cu rigips, ori militari care este destul de departe, ori strazi neasfaltate inca zic ei dezvoltatorii :) Pentru ce zona ai optat si ce pret?

    Raspunde
  31. criserb 5 Aug 2014 @ 16:04

    Pentru Mall Vitan, 62.000€, două camere.

    În momentul ăla pentru mine era foarte important să fim în centru, acum însă avem alte priorități și încercăm să ne facem o casă. La varianta asta v-ați gândit? Uite aici una pe care am văzut-o în construcție și mi-a plăcut mult. Era vreo 50.000 euro. Mai pui vreo 10.000 pentru teren și aia este.

    Mai sunt cartierele rezidențiale de prin localitățile din împrejurimi, acum eu le văd și pe alea o opțiune… depinde ce vreți voi.

    Ori o zonă centrală și mai scump, ori chiar pe lângă București și mai ieftin…

    Raspunde
  32. cristina 5 Aug 2014 @ 17:15

    O casa pe pamant cred ca este idealul fiecaruia sau cel putin al nostru, al vostru si a inca cativa..doar ca…ca si cartierele de blocuri ce se incadreaza in buget este intr-o zona indepartata ceea ce nu am vrea. Mall vitan este zona noastra favorita, multi prieteni in zona, jobul in zona(dar hai jobul nu e un lucru dupa care ne ghidam caci nu il ai o viata), accesibil de ajuns in centru si zonele unde noi iesim. Este zona unde am locuit aproape 4 ani si am prefera o locuinta centrala pentru acest moment.

    Raspunde
  33. Nea Cutare 25 Dec 2017 @ 01:05

    @Andrei –
    A lucra in imobiliare nu-nseamna a lucra in domeniul constructiilor (ci dimpotriva, vanzari dar cum casele nu-s pixuri si caiete, intr-o inconstienta diversiune si dezinformare totala, mai periculoasa decat daca n-ai sti nimic si ai sti ca nu stii nimic, fiindca atunci incerci sa afli). 99.99% din casele asa-zis mansardabile nu sunt mansardabile (trebuie obligatoriu placa de beton -fiindca nu e cabana provizorie, ci permanenta, poti sari in sus de bucurie si sa treci prin planseul incarcat de mobilier greu: placa de beton e obligatoriu peste stalpi de fier-beton, obligatoriu infipti in fundatie continua de fier-beton de minim 1m adancime pt. a rezista la inghetz). Asta e legea de prin 2000, nu de ieri de azi, altfel puscarie se cheama, nu casa mansardabila !!!

    Raspunde
  34. Nea Cutare 25 Dec 2017 @ 01:14

    Continuare:
    Nu mai dau dimensiunile minime de armare ca sa nu te sperii. Daca e calcan si vrei sa faci subzidire, e obligatoriu sa subzidesti si casa vecina pt. a avea fundatie continua. Asta se face din metru in metru, manual, se scoate caramida cu caramida si se toarna beton, si costa mai mult decat sa faci o casa de la zero (aproape dublu), renteaza doar in cartierele gen Primaverii unde 1m2 poate costa suficient ca sa acopere costul triplu final de constructie a casei.
    De asta n-am zis 100%, ci 99,99% din casele dinainte de 2000 nu sunt mansardabile !!!
    Niciuna fratilor, e teapa gen Caritas (pretul umflat la dublu de aceasta promisiune falsa)!!!

    Raspunde
  35. Nea Cutare 25 Dec 2017 @ 01:41

    Subscriu la toate problemele zise de ceilalti la blocuri, insa nimeni nu-nsiruie cele de la case:
    – departarea de institutii de cultura si civilizatie (si frizeria poate fi o astfel de institutie, ca nu-i obligatoriu sa te tunzi, e doar “de preferat”)
    – izolarea sociala mai mare (la copii poate deveni chiar un factor de subdezvoltare) dar ulterior din lipsa gastii poate recupera prin studiu si depasi pe cei “din gasca de la bloc” care ajung sa se influenteze negativ inca din pre-adolescenta
    – igrasia (imposibil de scos fara cateva straturi exterioare de pana la fundatia propriuzisa: pietris, folie impermeabila, izolatie hidro, izolatie termica, placa deasupra si-n exteriorul fundatiei pt. scurgere de minim 1m latime, etc), in practica posibile doar la casele noi
    – soarecii si sobolanii care par ca pot trece prin orice in afara de beton, avand reteaua lor complexa urbana de trasee de la o casa la alta pe care le viziteaza periodic si in gasti.
    – gandaci negri de canal care par din ce in ce mai bine adaptati la otravuri (ca pacientii ce devin imuni la antibiotice fiindca au luat prea des)
    – mirosurile de la gurile de canal (care la bloc nu le simti fiindca nu le ai sub geam)
    – problemele cu depozitarea si ridicarea gunoiului
    – iarna cu eliberarea cailor de acces de zapada si gheata
    – vizitele mexicanilor peste gard, cand esti la servici (la bloc e mai greu ca sunt pensionarii care stau geana pe vizor)

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)