Sari la conținut

Cum sa va imbracati la manastire

Sambata, pentru ca tot era frumos afara am dat o fuga pana la manastirea Prislop, manastire aflata in apropierea Hategului. Acolo am observat care e noua tendinta in materie de hainele cu care e indicat sa vizitezi astfel de lacase de cult.

tinuta-manastire

Deci, chiar daca o vezi pe prietena ta ca incearca sa fie decenta, acoperindu-si pantalonii iar tu esti intr-o fusta pana sub cur e ok. Ea greseste ca si-a luat blugi pe ea, daca nu isi lua nimic era mult mai bine. Daca nu aveti fusta deloc, dar paltonul poate lasa impresia ca ar fi o fusta pe acolo e si mai bine.

tinuta-manastire1

De asemenea tocurile trebuie sa fie cat mai inalte iar bluzita cat de transparenta se poate. Asa, oamenii aia care merg sa aprinda o lumanare, poate in amintirea celor trecuti in nefiinta, vor uita cu desavarsire de ce s-au dus acolo si le-ati trezi niste impulsuri…

Poate de sila, dar sigur niste impulsuri le-ati trezi.

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
24 comentarii
  1. Flamandu 5 Apr 2010 @ 23:29

    asta nu este nimic,am vazut pe o cantareata,cantareata (curuli)Daniela Gorfi,in biserica la cununia religioasa,fara chiloti,se vede clar ca nu are,rochia de mireasa erea transparenta,dar o alta cantareata,a intrat in biserica cu catelul in brate,tot la o cermonie religioasa,de vina sunt preotii,dece permite asa ceva,dar cam totii slujitorii Domnului sunt de o proasta calitate morala,

    Raspunde
  2. criserb 6 Apr 2010 @ 08:50

    Nu cred ca e DOAR vina preotilor, e vorba si de bun simtul fiecaruia…

    Raspunde
  3. ionut_d 6 Apr 2010 @ 08:58

    Hristos a inviat!

    Ba este vina preotilor intr-o foarte mare masura, Cristi. De unde vin eu femeile nu au voie sa intre fara batic in biserica, fiindu-le puse la dispozitie de imprumut daca nu au. In manastirile din zona pupezelor de mai sus li s-ar fi dat un fel de sort/fusta lunga. Cat despre Bucuresti, am vazut diacon cu cercel in ureche si slujba de cununie catolicizata la maxim si schimbata dupa preferintele platitorilor.

    Raspunde
  4. Alina 6 Apr 2010 @ 09:25

    :) Pfiuuu!!!!

    Sa fim seriosi, daca ar exista un Dumnezeu credeti ca i-ar pasa de cum se imbraca enoriasii?

    @Ionut eu sper ca era la misto postul tau. Batic pe cap? De ce sa nu purtam si Burka…

    Ma intreb ce parere are Dumnezeu despre africanii aia de prin savana de sunt toti la bustul gol, atat barbatii cat si femeile?
    Si de cand tineretul romanesc e atat de bisericos? Tot restul Europei nu mai trece pe la biserica si s-au gasit romanii sa se intoarca in epoca de piatra.

    Raspunde
  5. MooNy 6 Apr 2010 @ 09:31

    @ alina cred ca nu e logic sa compari oameni care nu au cu ce sa se imbrace cu cei care au cu ce, au o societate care se invarte in jurul lor (deci au de unde imita/invata) dar se imbraca ca niste (ma scuzati) curve in biserica (si nu numai). Si da, in unele zone ale tarii, daca nu ai batic pe cap (ca femeie) nu ai voie in biserica. E vorba de respect si traditie vechi de X ani. Si daca ne-am ridica din traditii, asta inseamna sa venim in costum de baie la biserica sau imbracate ca fetitele de pe centura?
    Tie cum ti se pare femeia aia in fusta rosie cu sunculitele batranetii colcaind sub sutienul foarte vizibil prin bluza? Mie mi s-ar face rau numai s-o vad pe strada d’apai la o manastire! (Apropo, nu-s genul bisericos, dar macar respect am si eu…)

    Raspunde
  6. ionut_d 6 Apr 2010 @ 09:33

    Alina, abtine-te. Daca tu nu ai nici o treaba cu Dumnezeu, ai macar bunul simt sa nu hulesti in fata celor pentru care inseamna ceva. In al doilea rand, numai cu putina cercetare, chiar si pe google ai afla lucruri care la prima citire/vedere sunt ti-ar fi incredibile, ai putea astfel vizita si vedea cu ochii tai acele lucruri si apoi nu stiu daca ai mai vorbi aiurea pe aici.

    Aaa, si lui Dumnezeu ii pasa de multe. Am trait pe langa o biserica ani buni si am cunoscut oameni, tineri care gandeau exact ca tine si destul de multi din pacate spuneau “am fugit de Dumnezeu si acum a m-a intors la El…” si crede-ma cateodata metodele nu sunt chiar pe placul tau.

    Raspunde
  7. Alina 6 Apr 2010 @ 09:35

    @Moony Nu-mi face nici o impresie. Nu ma intereseaza cum si de ce se imbraca altii cum se imbraca. Daca ea a considerat ca asa e ok, asa e ok.

    Nu judec pe nimeni si nu aplic etichete gen curva (apropo, daca te refereai la prostitutie, in anumite tari este absolut legal).

    Daca ar fi sa ne luam dupa morala crestina, se spune ca la biserica poate veni oricine. Nu este un loc pur rezervat celor sfiosi si acoperiti din cap pana in picioare.

    Raspunde
  8. MooNy 6 Apr 2010 @ 09:36

    @ Ionut, daca cineva nu are credinta, hai, sa o lasam putin deoparte, dar nici respect? Mai ales respect de sine? Cum sa vina cucoana aia imbracata in asa hal? Oriunde!!! nu numai la manastire.

    Raspunde
  9. Alina 6 Apr 2010 @ 09:38

    @Ionut, o discutie intre mine si tine e clar ca nu are nici un rezultat, din cauza convingerilor total diferite. Asa ca nu are sens sa ne invartim in cerc.

    Raspunde
  10. ionut_d 6 Apr 2010 @ 09:39

    Hai sa privim lucrurile si altfel. Vorbim de o manastire unde sunt calugari, adica oamenii aia cerniti care au depus un vot de castitate printre altele si care au decis sa isi dedice viata bisericii si vine o tipa ca in pozele de mai sus cu airbagurile la vedere si cu fundul gol pentru ca “asa considera ca e bine”. Alina?

    Raspunde
  11. ionut_d 6 Apr 2010 @ 09:40

    MooNy, exact asta ceream, respect pentru cei care au credinta.

    Raspunde
  12. Alina 6 Apr 2010 @ 09:43

    A fi calugar, ca orice job, presupune anumite greutati.
    Daca la un calugar vine o prostituata pentru a se spovedi ar trebui sa o refuze doar din cauza meseriei? Sau doar ca este imbracata nepotrivit?
    Mi se pare ca contraziceti exact credintele si morala crestina.

    Raspunde
  13. ionut_d 6 Apr 2010 @ 09:54

    Alina, te rog, esti total pe langa subiect, de aceea exista diferenta de opinie. Nu ai nici cea mai vaga idee despre asta.

    Calugaria nu este un job, si pana si prostituatele vin imbracate decent cand hotarasc sa termine cu “meseria” lor. A veni in fundul gol la biserica este pe lista pacatelor strigatoare la cer din indreptarul de spovedanie si reprezinta o necinstire a tot ceea ce inseamna Dumnezeu prin acele ziduri numite “biserica”, acei oameni numiti “preoti”, si a Lui Dumnezeu in Sine prin tot.

    Tu duci o discutie si te contrazici pe marginea ei, fara a sti absolut nimic despre tema. Este ca si cum eu as veni cu o experieta asimilata pe google, sa te contrazic pe tine care sa zicem ca esti lidera unei divizii de constructii bombe nucleare.

    Raspunde
  14. Alina 6 Apr 2010 @ 10:02

    @Ionut Faci niste supozitii legate de mine fara sa ma cunosti de nici un fel.

    Eu inteleg ca esti tare religios, dar asta nu inseamna ca trebuie sa adresezi injurii persoanelor care nu sunt. Iar contrazici morala crestina.
    Sau persoanelor care nu sunt de acord cu tine.

    Fiecare are dreptul sa isi exprime opinia. Este un drept fundamental. Cauta in lista drepturilor omului, o sa il gasesti acolo.

    Raspunde
  15. mo 6 Apr 2010 @ 10:12

    ionut_d,
    in prima fotografie se observa fustele de imprumut.
    serb,
    tinuta drei in blugi a fost considerarta la fel de indecenta, daca ne luam dupa “fusta de imprumut” care nu a fost data jos inca…
    alina,
    daca nu ar exista Dumnezeu, ce rost ar avea “vizitele” astea la biserica/monastire?

    Raspunde
  16. ionut_d 6 Apr 2010 @ 10:38

    Alina, arata-mi te rog un rand/cuvant unde ti-am adus injurii. Si ai dreptate, nu te cunosc, asa cum nici tu nu cunosti o discutie pe o tema pe care nu o cunosti absolut deloc si totusi esi in ea si sustii si contrazici chiar morala crestina despre care tu vorbesti si este de datoria mea de crestin sa iti arat ca gresesti, mult.

    Aici deja nu mai este vorba ca nu iti accept parerea ci ca tu nu poti accepta ca nu poti fi de acord cu lucruri care sunt cum sunt de mii de ani, atat moral cat si in scris in Tipicul Bisericesc, si in alte carti, inca o data, de mii de ani. Este un lucru sinonim cu cei care care spun ca un pacat nu este pacat doar pentru ca ei nu il considera pacat.

    Fa te rog diferenta si ia ceea ce scriu asa cum este, nu cum vrei tu sa vezi, imperativ.

    Raspunde
  17. maddy 6 Apr 2010 @ 12:03

    mi se pare ca fata din drapta in prima poza e urat imbracata si arata ponosit.
    eu ma imbrac la fel ca in exemplele tale “negative”, diferenta e ca nu ma duc la manastire/biserica. tipa in camasa neagra transparenta are niste pantofi superbi.

    Raspunde
  18. criserb 6 Apr 2010 @ 12:09

    Sunt exemple “negative” pentru a merge la manastire in rest nu am nimic cu ele, imi plac si mie. (cu exceptia respectivei camasi transparente)

    Raspunde
  19. ionut_d 6 Apr 2010 @ 12:13

    maddy, tinuta purtata la biserica nu trebuia sa fie extravaganta si nici nu poti merge cu un parfum care sa dea dureri de cap celor din jurul tau, pentru ca prezenta ta acolo este pentru tine si pentru sufletul tau, nu pentru a fi admirata de ceilalti, ba chiar poti savarsi “pacatul smintelii”. In rest, poti purta ce doresti, este vorba doar de decenta si bunul simt ce se impun momnetului. Sper sa nu ma intelegi si tu gresit, nu vreau sa par habotnic, dar asa sunt regulile, atat scrise cat si nescrise.

    Raspunde
  20. mo 6 Apr 2010 @ 14:47

    maddy,
    tipa din dreapta din prima poza e imbracata ok, doar ca nu si a dat jos “fusta de imprumut” pe care tipa din stanga o tine in mana. e in jeans, incaltari sport si un sacou (pare din velur/catifea). nu cred ca o astfel de tinuta e ponosita…

    Raspunde
  21. maddy 7 Apr 2010 @ 12:32

    eu inteleg regulile. am judecat tinutele pur dupa gusturile mele, eu nu ma duc la biserica si nici la manastire.

    Raspunde
  22. raca 8 Apr 2010 @ 00:48

    Gege Alina, cel mai mult mi-a placut ca te-ai retras din discutie la fix ;)

    Ionut, discutia de aici este evident laica, deci pot spune cu certitudine ca nu exista morala adevarata. Poate ar fi bine sa iti adaptezi discursul in consecinta.

    Mo, eu vad credinta ca un bonus pentru a te simti bine la o manastire. Totusi si pentru un ateu (educat) manastirea e un loc excelent de meditatie si observatie. Si in plus ies poze frumoase… mai ales la cele din Maramures, poate mergem sa le vedem really soon :D.

    Criserb,
    Intamplator am ajuns la o manastire in Bucuresti in noaptea de inviere si m-au enervat extraordinar de tare cohortele de evlaviosi care aveau exact genul de preocupari din thread-ul asta: “uita-te la ala cum e imbracat”, “hai mai incolo ca aia sunt tigani” samd. Mai erau si cei care vroiau sa ajunga in fata impreuna cu cei care vorbeau la telefon. Toti foarte galagiosi, dar mai nimeni nu medita la semnificatia serii (nici macar eu, n-am putut din cauza vacarmului).

    Din lacustelor astora nu ma intereseaza catusi de putin care sunt orientarile religioase sau preferintele vestimentare ale vizitatorilor manastirilor, din partea mea sa fie toti rasta imbracati in chiloti. Macar o sa aiba de ce sa se scandalizeze evlaviosii :D

    Raspunde
  23. cristi 15 Aug 2015 @ 13:06

    Trecand peste parte de haine, eu cred ca e un loc deosebit si foarte linistit. Merita vizitat macar odata in viata.

    Raspunde
  24. Pomponiu 23 Aug 2021 @ 14:32

    @Alina – asta tine de respect. Nu te duci la Dumnezeu ca o pupaza

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)