Sari la conținut

Speed

N-am fost niciodata genul care sa creada ca viteza ucide. Viteza nu ucide, alti factori ucid atunci cand sunt combinati cu viteza. Viteza e ok atata timp cat nu e mai mare decat conditiile traficului/drumului si indemanarii (ma rog, indemanare toti cred ca au, dar asta e alta poveste).

Veneam azi de la Otopeni si doua masini m-au depasit in timp ce eu aveam undeva in jur la 80-90km/h. In general nu am putut sa-mi dau seama cu ce viteza circula o masina care ma depaseste. Nu am putut sa aproximez nici azi.

Voi puteti?

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
20 comentarii
  1. dragoshy 18 Jun 2011 @ 00:51

    viteza e ok atat timp cat se face o devansare (ca in cazul de fata) si nu o depasire :)

    Raspunde
  2. criserb 18 Jun 2011 @ 00:55

    Corect, cuvantul e devansare si nu depasire cum m-am exprimat eu.

    Raspunde
  3. Fanne 18 Jun 2011 @ 04:59

    Devansare (ca in cazul de fata)!? Hai sa ne uitam mai bine la cel cu masina alba! Devanseaza doua masini, dupa care ce face? Trece brusc pe prima banda si depaseste? Dar stai putin… ceilalti participanti la trafic sunt de vina. Aveau obligatia de a reveni pe prima banda, aceasta fiind libera. :)
    Nu sunt de acord. Viteza cu care circulau cei doi nu este ok. Nu este adaptata condiitilor din trafic.

    Raspunde
  4. Sami 18 Jun 2011 @ 11:45

    150 daca aveau ..
    eu aproximez gandindu’ma ce viteza am cand trec pe langa oamenii care stau pe strada..
    sau cand stau eu pe strada si trec altii pe langa mine .. :D

    Raspunde
  5. alin 18 Jun 2011 @ 11:52

    160

    Raspunde
  6. marius28 18 Jun 2011 @ 12:04

    eu zic ca aveu in jur de 130 km/h…

    Raspunde
  7. Cezar 18 Jun 2011 @ 13:01

    130-140 zic si eu.

    Raspunde
  8. Amzis 18 Jun 2011 @ 13:08

    cu siguranta cu 5 secunde inainte de a filma tu avea 150 . presupun ca de cand a intrat in cadru avea in jur de 120

    Raspunde
  9. octavian 18 Jun 2011 @ 17:39

    ce masina naspha ai :D te-au facut aia… hahaha

    Raspunde
  10. phidas 18 Jun 2011 @ 18:00

    Raspunsul este 120 sau 130.

    Raspunde
  11. SIP 18 Jun 2011 @ 18:28

    Cu siguranta aveau mai mult ca tine .

    Raspunde
  12. alin 18 Jun 2011 @ 19:09

    Tinand cont ca acolo nu e radar niciodata… mergi cu cat vrei :) Aici e singurul Autobahn din Romania :P Si ce e misto ca nici nu se poate pune radar vreodata din cauza aeroprturilor. Asa ca pedala de acceleratie poa’ sa iasa prin radiator :D

    Raspunde
  13. cipri 19 Jun 2011 @ 00:34

    cred ca aveau in jur de 130

    Raspunde
  14. sfx 19 Jun 2011 @ 02:32

    @ alin care e treaba cu aeroporturile si radarele care nu pot fi puse din cauza lor? interfereaza frecventele? explica-mi te rog ca-s in ceata. Eu am vazut radare chiar din cele noi pe MCV in Otopeni…tks

    Raspunde
  15. jules 19 Jun 2011 @ 11:55

    @sfx : ai vazut masinile echipate cu radar. Asta nu inseamna ca te opresc pentru ca te-au luat cu radarul.
    Acelasi motiv pentru care nu poti folosi telefonul mobil in avion.

    Raspunde
  16. sfx 19 Jun 2011 @ 19:01

    @jules – atunci ce le scriau agentii celor opriti retete de cozonac?
    este recomandat sa se opreasca telefonul mobil in timpul zborului ptr ca “ar putea interfera” cu sistemele avionului si cele de comunicare, dar explicatia ta nu o pot lua ca fiind convingatoare – la intrarea in Otopeni la “unitatea de alimentatie – junk food” in general vinerea cand pleaca romanu la munte MCV + radar e acolo, deasemeni sunt cazuri cand este radar pana la intrarea in Otopeni dinspre Balotesti – pana in pod – de la acea distanta dupa explicatia ta nu ar putea interfera frecventa aparatului de radar cu vreun sistem al aeroportului OTP???
    Deasemeni pe str erou Iancu Nicolae mai sunt radare – alea nu interfereaza cu sistemle de pe Baneasa???
    Si cum se poate ca spre exemplu un radar amplasat la 3-4 km de OTP – sa interfereze de la distanta aia cu vreun sistem al aeroportului sau al avioanelor de pe OTP?
    Sunt de acord ca poate exista o explicatie – dar nu de tipul interferenta tel mobil – avion – cand avionul este la gate nu se vorbeste la tel mobil???

    Raspunde
  17. Canalia 19 Jun 2011 @ 23:38

    Propun un raspuns mai complex.

    Fata de tine aveau cam cat ai tu fata de sol. Sa zicem 180 km/h viteza lor fata de sosea.
    Portiunea de drum e orientata aproximativ nord-sud, la 45 grade latitudine nordica.

    Din cauza rotatiei Pamantului, aveau o viteza de circa 830 km/h pe axa est-vest, pe care ar trebui s-o compun cu viteza de 180 pe axa nord-sud. Ar rezulta o viteza de 850 km/h, intr-un unghi de 12 grade fata de axa soselei in momentul masurarii (spre spatiul cosmic, practic ) :)

    Daca mi-ai spune la ce ora ai facut inregistarea, as putea sa calculez unghiul vectorului determinat de viteza lor relativa la soare (e data de miscarea de revolutie a Terrei si e circa 107.200 km/h.) As putea sa aproximez, observ ca e seara, soarele e undeva la 15 grade fata de orizont, dar, disproportia intre viteze fiind atat de mare, rezultatul compunerii va fi foarte apropiat de valoarea cea mai mare, respectiv 107.200 km/h.

    Sa recapitulam:

    180 km/h fata de sosea, spre nord.
    850 km/h luand in calcul rotatia pamantului. Apropo, tu aveai 835 km/h, intr-un unghi de 6 grade fata de axul soselei. :)
    107.200 km/h luand in calcul revolutia pamantului

    Nu voi lua in calcul viteza cu care se deplaseaza sistemul solar, pentru ca in ritmul asta nu mai ajungem nicaieri. :))

    Raspunde
  18. Fanne 20 Jun 2011 @ 04:25

    @Canalia – Am inteles aproape tot. Am o mica nelamurire totusi: Ce viteza are pietonul care sta pe marginea drumului? :))

    Raspunde
  19. jules 20 Jun 2011 @ 16:48

    @sfx : daca avionul sta la gate si poti vorbi e una. Alta e sa vorbesti cind tuma decoleaza sau aterizeaza. Pentru ca orice eroare de masuratoare poate fi fatala.
    Radarele politiei pot bate si la 5 km.
    Eu nu fac reclama la faptul ca radarele nu au voie in anumite zone. Pentru ca nu stiu nimic oficial. Insa daca in Otopeni mai opreste politia pe cite unul e cel mai probabil ca ala a mai facut si altceva. Daca mergi cu viteza sigur mai schimbi o banda fara semnalizare sau tai fata unuia.
    Am vazut si eu masini de politie dotate cu radar prin Otopeni. Pe unele le-am depasit lejer cu vreo 90 km/h, cu alte ocazii n-am vrut sa testez teoria. Faptul ca mai stau si stii sigur se opreste pe baza radarului, atunci pot fi doua explicatii. Una, cea de mai sus, si se folosesc doar de partea de inregistrare si taxeaza pentru altceva.
    Doi: radarele au mod de functionare pentru astfel de zone.

    ps: zici ca stau si pe I Nicolae ? mersi: tre sa fiu mai atent in cazul asta.

    Raspunde
  20. sfx 20 Jun 2011 @ 22:23

    @ jules de acord ca la decolare/aterizare nu trebuie utilizat tel – dar asta arata ca influenta tel este pe raza mica de actiune, pe cand radarele zici tu ca bat pe 5 km!!! Ce sa zic asa o fi dar imi permit sa verific chestia asta cu “bataia radarelor” si posibila lor influenta asupra aeroporturilor si a avioanelor – am o cunostinta care lucreaza la OTP si ii voi supune atentiei problema ridicata.voi informa corespunzator daca aflu ceva concret.
    Cat despre viteza cu care a fost depasit proprietarul blogului – este greu de apreciat posibil 130 -150 dupa timpul si distanta pe care o parcurg din dreptul lui criserb si pana la pasarela – este de spus ca indiferent cu ce viteza s-ar circula prin zona respectiva tot periculos este – din cauza miniscuarului de pe mijloc – ala mi se pare atentat la siguranta circulatiei si a omului- poarta rol de trambulina scrbele dracului cei de-l facura si cei de-l aprobara!!!!

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)