Sari la conținut

Tiganii si Nicolae Ceausescu

Treceam ieri ca de obicei cu Canalia pe “scurtaturile” pe care le folosesc pentru a ajunge acasa, niste stradute inguste paralele cu bulevardul Unirii. Zona este plina de case vechi si darapanate locuite in general de tigani.

Avand in vedere ca era duminica, o zi deosebit de insorita si mult asteptata dupa o saptamana obositoare de munca tiganii au iesit la hora… unde asta??? in mijlocul drumului… Un lucru este totusi bun… ca nu si-au uitat obiceiurile si ca le transmit din tata in fiu. Dar totusi? in mijlocul strazii? printre masinile care asteptau finalul dansului ca sa poata trece?

Toata zona adiacenta bulevardului Unirii este locuita de tiganii care se ocupa cu spalarea parbrizele masinilor (cu japca)… cred ca nu le place mizeria si d’aia vor sa contribuie si ei cat pot la curatirea orasului :D cu cersitul la semafor, cu furtul din masini atunci cand nu esti foarte vigilent :P (ne tin mereu in priza ca sa zic asa), cu dansurile lor traditionale… cu mirosul insuportabil ce-l degaja din faptul ca traditia le interzice sa foloseasca sapunul…. cu prostitutia (una dintre cele mai vechi meserii) si alte chestii specifice lor….

Ma intreb… de ce nu si-a terminat Ceausescu treaba… de ce nu a daramat tot…. de ce? De ce se plang oamenii… “vai saracii oameni care au ramas fara case” si “nenorocitul ala de Ceausescu”….

“Nenorocitul ala” a vrut sa faca din capitala acestei tari ceva cu care sa ne mandrim… ceva cu care sa nu ne fie rusine atunci cand ne vin oameni in vizita si pe care stim sa-i ducem numa in zonele care noua ni se par ok de aratat.

Acelasi “nenorocit” a facut atatea chestii pentru tara asta incat “noi” nu suntem in stare sa le vopsim in 100 de ani… a facut el si multe aberatii… dar una peste alta a lasat ceva in urma lui, ceva ce altii n-au sa-l lase in multi ani de acum incolo….

Am fost rau? :D

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
46 comentarii
  1. gabi 18 Jun 2007 @ 16:19

    Nu, nu ai fost rau, doar ai aratat ca sangele care iti curge prin vene e de comunist convins:)))

    Apropo, imi esti dator… Serviciile pe care ti le fac sunt tare scumpe. Am grija de imaginea ta:P

    Raspunde
  2. octavian 18 Jun 2007 @ 18:21

    mesaj RASIST!

    Raspunde
  3. SGS 18 Jun 2007 @ 21:07

    Da, ai fost rau si octavian are dreptate. Nu stiu daca ei sunt de vina ca si-au pastrat traditiile sau noi ca le uitam . Oricum sigur nu sunt numai ei vinovati de tot ce l-i se intampla, avem si noi partea noastra de vina, de generatii i-am tratat ca pe o natie aparte . Nu am stiut sa-i “cizelam”, ne-am multumit ca ni-au facut treburile cele mai urate, pe care noi nu le-am fi facut, si asta se mai intampla si acum. Trebuie sa fim toleranti si sa nu-i tratam pe toti la fel. Unii chiar exceleaza in anumte domenii. In ceea ce priveste pe ai nostrii, sunt destui care nu ne fac cinste.

    Raspunde
  4. liviu 19 Jun 2007 @ 00:22

    Nu-l lua in seama pe Octavian, AI IN TOTALITATE DREPTATE, cred ca mai bun ca Ceausescu era Antonescu, dar na asta este “Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul”.

    Raspunde
  5. kozo 19 Jun 2007 @ 00:59

    Ce te deranjeaza oare mai tare: nonsalanta cu care tiganii par sa ignore toate regulile unui trai ” decent” si, in dauna sapunului, ei aleg sa danseze liberi in mijlocul strazii si sa-si arunce zdrentele in stanga si in dreapta, marcandu-si teritoriul? Sau faptul ca nu observi nici macar o directie a natiei asteia pline de respect si de traditii?
    Hai sa privim lucrurile in fata si sa ne asumam conducatorii pe care-i avem, hai sa nu mai acuzam tiganii pt k sunt ceea ce au fost dintotdeauna, hai mai bine sa ne uitam in jur si sa acuzam niste intelectuali care se injura ca la usa cortului sau, mai bine niste politicieni care dorm la sedinte si lista poate continua…
    Sincer, daca i-as fi vazut dansand… as fi coborat din masina si as fi dansat alaturi de ei… Tu ce-ai facut?

    Raspunde
  6. criserb 19 Jun 2007 @ 02:24

    Ce oameni… cica ce ma deranjeaza mai tare… daca eu ies in fata blocului sa dansez, sa beau… sa fac titamai circul imediat vine politia sa ma ia la intrebari… dar pe ei nu… ca sunt “plini de traditii”

    Daca tu kozo stai la semafor si iti sterge unu parbrizul dupa care te scuipa ca nu ii dai bani… zici ca face parte din traditia lor?

    Daca te duci la Paris si iti auzi … “tigan roman” asta din cauza faptului ca e plin de ei pe acolo si se manifesta exact ca aici… te simti bine?

    Daca nimeresti langa un grup de tigani in mijloacele de transport in comun… pun pariu ca nu mai esti asa de indulgenta… si ca eviti sa stai in preajma lor… dar asa e usor sa ii ridici in slavi… si sa-i acuzi pe altii ca “fura mai mult”… stai linistita, ii acuz si eu … dar nu pot sa ii “iert” pe tigani…

    Nu am zis ca nu sunt si tigani ok, dar sunt astia care ne fac de ras… si nu pot sa fiu mandru de asta… ai sa vezi pe pielea ta mai bine cand ai sa fii numita tiganca numa pentru ca esti romanca… si ca noi “ii protejam pe tigani” si traditiile lor…

    Daca tu vrei sa te bagi in hora lor… si sa dansezi alaturi de ei … e numai alegerea ta…

    Raspunde
  7. kozo 19 Jun 2007 @ 13:48

    de-abia acum ai atins culmile rautatii… :-)
    Daca tu iesi in fata blocului sa dansezi, sa canti… si pe nimeni nu deranjeaza asta… atunci politia nu o sa aiba nimic cu tine; nu uita k erai intr-o oarecare masura pe teritoriul lor ( stradutele alea sunt ocupate aproape in exclusivitate de tigani).
    Daca tu, Criserb ai merge cu mijloacele de transport in comun, ai realiza k cei care se imbulzesc sa te buzunareasca mai bine nu sunt neaparat tiganii… cei care aduc injurii sau la care poti observa un comportament agresiv…..
    Eu zic doar k fiecare cu specificul lor… nu e o scuza, nu e o acuza, dar hai sa ne uitam putin in jurul nostru si sa nu ne consideram perfectii pamantului ca si noi, romanii le avem pe ale nostre.
    Tiganii nu sunt o inventie a poporului roman; putin din natia lor se regaseste in intreaga Europa… Deci , dc ajungi la Paris, esti numit roman sau tigan in functie de comportamentul pe care-l ai…
    Daca nimeresc pe langa un grup de tigani , logic k nu voi sta pe langa ei… se numeste prudenta!!! Dar nu voi sta nici pe langa un grup de romani expansivi care se injura, mananca seminte si eventual isi mai trag si cate o palma intre ei, fie baieti sau fete…
    Nu-i ridic in slavi ca nu am de ce … ii accept asa cum ii accept si pe multi imputiti de romani care de mult mai multe ori ne fac natia de rusine…
    Intre a fi judecatorul pasiv si a intra in joc pentru a intelege mai bine, ALEG a doua varianta…

    Raspunde
  8. criserb 19 Jun 2007 @ 13:55

    chiar asa o fi? sau sunt niste cuvinte aruncare aiurea… ca sa imi areti ca eu sunt rau si tu buna :)

    Raspunde
  9. kozo 19 Jun 2007 @ 14:14

    eu nu trebuie sa-ti arat tie nimic :-) aruncarea cuvintelor nu o practic niciodata….

    Raspunde
  10. criserb 19 Jun 2007 @ 15:55

    Hai sa-i protejam… sa nu ii acuzam cu nimic… noi suntem de vina ca nu ne putem integra in lumea lor… noi nu-i putem intelege… daca ne-am schimba noi si am prelua din datinele si obiceiurile lor… toate ar fi ok? nu?

    Raspunde
  11. epep 19 Jun 2007 @ 15:57

    kozo, esti cumva de etnie rroma?
    cristiane daca te aude vadim te premiaza

    Raspunde
  12. sip 19 Jun 2007 @ 16:24

    Mi-au placut comentarile…..dar si articolul….
    Daca nu ai trait si in vremuri apuse nu poti sa compari….
    Interesant cum suntem priviti…. in Europa…. noi romanii….
    Mergeti …si ve-ti vedea

    Raspunde
  13. kozo 19 Jun 2007 @ 17:13

    Cine se simte curat ca lacrima sa arunce primul cu piatra…
    A coexista presupune a tolera, a accepta diferentele si a incerca sa modelezi acolo unde e cazul…
    pt Epep: NU, nu sunt tiganca !!! :-)

    Raspunde
  14. Alina 19 Jun 2007 @ 18:02

    Si ca sa completez articolul, eu as zice ca tigancile sa fie sterilizate, ca mi s-a luat sa dau peste ei prin toate orasele mari ale Europei.

    Kozo, am vazut pe TF1 cum o satra de tigani francezi (nu vreau sa compar cu cei Romania, astia aveau rulote de ultima generatie si erau spalati) tot incerca sa se aseze undeva dar nu au reusit pentru toate satele ii refuzau. Cum intrau in sat venea politia si primarul, se crea un consiliu special si se vota ca nu este posibil ca tiganii sa ramana acolo… Si tiganii plecau mai departe pentru ca le era frica de politie… Respectau deciziile autoritatilor…
    As vrea sa o vad si eu pe asta in Romania….

    Ok, am inteles au traditii, dar omul mai merge si mai departe, ca de aia se numeste evolutie… Daca ne urmam traditiile acum eram in fota si ie… si pe caldura asta nu cred ca e cea mai buna alegere….

    Raspunde
  15. Krissa 19 Jun 2007 @ 19:08

    Nu stiu de ce se fac diferentele astea …. pana la urma sunt oameni … chiar daca sunt negri, chiar daca sunt albi, rromi, asiatici sau orice altceva. Corect, sunt o natie aparte … iar noi ne-am obisnuit sa ii tratam intr-un anume fel .. Ca toti fiind infractori, gata sa iti de-a in cap la colt de strada….dar pana la urma sunt multi indivizi care fac asta si nu sunt rromi. De cand ma stiu locuiesc intr-un cartier unde sunt si tigani, poate nu vecini de bloc, dar m-am lovit de ei in copilarie … si nu am facut niciodata diferente intre ei si restul copiilor cu care ma jucam. Poate mai tare ma sperie, romanii tiganizati … de la care nu stii cand si ce te loveste… oameni care au decis ca e mai “fun” sa nu inveti, sa faci bani usor, furand, mintind, ranind oameni din jurul tau. Cris, spunea-i ca te-a deranjat sa ii astepti sa isi termine ritualul din mijlocul drumului. Intradevar, suparator….poate chiar te grabeai iar ei cu dansul lor te tineau din treaba, dar nu cred ca nu ai fost niciodata incurcat de 2 romani care au decis sa isi spele rufele in public, in mijlocul strazii, coborand eventual din masina si mai mai sa se ia la bataie…. Eu am patit-o si nu numai odata. Asta e viata. Cateodata trebuie sa fim mai rabdatori …. indiferent daca cei care ne stau in cale sunt rromi sau romani.

    Raspunde
  16. criserb 19 Jun 2007 @ 23:16

    mda… in locul lor putea sa fie orice alta natie… dar de data asta au fost tigani. Faptul ce m-a deranjat cel mai tare a fost ca nu ii interesa ca ocupa un loc public… un drum… care pana una alta este al tuturor… al rromilor, negrilor, albilor… si pe care ar trebui sa-l folosim (NOI TOTI) in scopul in care acesta a fost creat….

    Pe langa dansul de care am zis… erau copii… copii care puteau in orice moment sa sara in fata masinilor… erau sticle aruncate in mijlocul drumului…. chestii care oricat de tolerant as fi nu pot sa nu le sesizez… intradevar trebuie sa fim rabdatori, sa mai trecem cu vederea unele lucruri… dar daca toti suntem toleranti si nepasatori in fata lucrurilor care pur si simplu nu sunt normale… unde se ajunge? Ii toleram pe hotii din autobuze… ii toleram pe tot felul de obsedati din mijloacele de transport… ii toleram pe huliganii de pe stadioane… ii toleram pe functionarii care te trateaza cu greata… ii toleram pe doctorii de care avem nevoie in unele momente pt ca ei nu au chef sa respecte in primul rand omul si apoi juramantul pe care l-au depus… ii toleram pe politicieni… pe politisti… pe asa zisi prieteni… toleram pe toata lumea… si??? care e rezultatul :D

    Toate astea se intorc asupra noastra la un moment dat si atunci nu cred ca ne mai convine sa toleram cand suntem noi la mijloc.. si asta pentru ca stam cuminti undeva deoparte si inghitim… si toleram…

    Raspunde
  17. Krissa 19 Jun 2007 @ 23:22

    Si solutia care ar fi Cris?Sa ne luam cu mainile de cap si sa varsam doua lacrimi amare, ca nu se dau ei din mijlocul drumului? Sau sa ne dam jos din masini si sa le tragem una peste ceafa? Trebuie sa ii toleram, si pe ei si restul care ne inconjoara si care poate nu sunt gand la gand cu noi….Toata viata e un mare compromis cu mici scapari de libertate pana la urma…

    Raspunde
  18. criserb 19 Jun 2007 @ 23:24

    Eu totusi cred ca solutii sunt… la toate problemele pe care le-am enumerat mai sus… stand cu mainile in san si sperand ca lucrurile se vor indrepta spre normal nu vom rezolva nimic… :) (sunt optimist, nu)

    Raspunde
  19. Adrian 20 Jun 2007 @ 00:08

    Criserb, am compus in onoarea blogului tau un mic monolog in 5 acte… la care nu trebuie sa raspunzi.

    —-
    Criserb: “Daca nimeresti langa un grup de tigani in mijloacele de transport in comun… pun pariu ca nu mai esti asa de indulgenta…”

    Adevarul e ca ei put in autobuz. Unii put intr-un fel, altii in doua feluri, altii chiar in mai multe.

    Am aflat intr-o calatorie ca noi, albii, putzim a pui la rotisor. In aceeasi calatorie am simtit ca indienii si pakistanezii put a mort iar dentistul meu arab avea o putoare asemanatoare cu igrasia. Fiecare popor se pare ca pute pentru ceilalti… si asta e primul fel de putoare.

    Al doilea fel in care put oamenii nu are legatura cu rasa: mirosul de transpiratie nu are frontiere sau bariere sociale. Alte feluri de mirosuri fara frontiere sunt pisulica, guritza cariata, bauturica&ciroza si lista poate continua.

    Cand simt mirosuri infioratoare in autobuz (ipotetic vorbind :P ), nu cred ca m-ar interesa foarte mult sa descompun felul mirosului aplicand criterii de rasa. E ca si cum as scormoni intr-un mare cacatzel ca sa aflu ce-i acolo. Nu ma caracterizeaza, asa ca voi clasifica argumentul tau rasist ca irelevant.


    Acelasi lucru si la capitolul furat. Cand eram pe balcon si am vazut live cum mi se spargea masina, nici pentru o secunda nu m-am gandit daca tipul era tigan sau roman sau ugandez. Sincer mi se rupea de originile lui, eram doar ingrijorat ca bolovanul cu care imi lovea geamul va invinge fara ca eu sa pot face ceva. Etnia e un argument irelevant cand ajungi la momentul adevarului.


    Hai sa vorbim despre dans. Ma voi inscrie la mica tiganiada din mijlocul strazii… Asta de indata ce ma voi duce la prietenii nostri romani din parcul din fata blocului sa beau o bere, sa sparg seminte si sa imi exprim dorintele sexuale in gura mare (ca sa ma auda tot cartierul). Adica niciodata. Sunt multe metode de a sfida bunul simt, si nu imi pierd timpul sa le subclasific in functie de specificul etnic.

    Nu sunt etnolog, si am lucruri mai bune de facut decat sa studiez impactul fiecarei civilizatii asupra armoniei societatii. Pur si simplu nu ma intereseaza, rezultatul ar fi irelevant.


    Toleranta:
    – iti urez mult succes in a le spune tuturor oamenilor care circula cu autobuzul sa se spele pe dinti si sub brat , sa schimbe chiloteii mai des si eventual sa dea putin parfum ca sa ascunda mirosul natural.
    – iti urez mult succes in a patrula pe strazi si a prinde toti hotii.
    – iti urez mult succes in a dizolva toate tiganiadele, semintiadele, baietii de dupa blocurile gri si oamenii care isi plimba cainii fara sa le stranga excrementele intr-o punga.

    Fii intolerant la mitocanie, hotie, prostie si la ce vrei tu. Dar incearca sa iti gasesti niste cauze mai normale, risti sa devii un Don Quijote.

    Iar legatura cu etnia e in cel mai bun caz una statistica. Nu am de gand sa imi deschid un birou de sondaje si statistica, deci din nou pur si simplu nu ma intereseaza.

    Raspunde
  20. criserb 20 Jun 2007 @ 00:22

    nu ar avea nici un rost Raca sa iti raspund la ineptiile de mai sus… stiu prea bine ca cu tine m-as certa zile intregi cu placere… daca nu ai fi tu asa nu ai fi PRIETENUL meu :)

    P.S. Cu tine m-am obisnuit… dar restul prefer sa se spele :D

    Raspunde
  21. ionut_d 20 Jun 2007 @ 09:11

    Cum nu vii tu Tepes Doamne….

    Raspunde
  22. Alina 20 Jun 2007 @ 10:09

    Fiecare natie are niste caracteritici definitorii. Neamtul este muncitor, olandezul este zgarcit, francezul lenes, dar visator, rusul e prieten bun cu vodca, romanul este … smecheras :).
    Cum am putea oare caracteriza tiganii. Primele chestii care imi vin in cap: hoti, murdari, lenesi… Atunci cand esti o minoritate te adaptezi mediului inconjurator, nu il distrugi. Cate sute de ani le trebuie sa invete niste reguli considerate de bun simt in societatea noastra? Chiar nu se pot debarasa de mentalitatea adusa de pe unde au venit ? (din cate am inteles au venit din India, dar sincer mie mi se pare ca se aseamana mai mult cu arabii… alta natie cu care nu vreau sa mai am contacte…)
    Poate ca suntem si noi de vina, dar personal singura vina pe care o vad este cea a autoritatilor ca nu ii baga la zdub imediat ce i-au prins cu matza in sac (lucru valabil pentru orice persoana prinsa in acesta situatie).
    Mama mea este invatatoare intr-o scoala dintr-un cartier de tigani. Parintii nu vor sa ii dea la scoala, prefera sa ii care dupa ei prin gunoaie. Nu ii poti forta sa isi educe plozii.
    Dupa un an jumatate petrecut in Elvetia in care singurii tigani pe care i-am intalnit cersind au fost romani si portughezi, un an jumate in care nu mi-a fost frica in autobuz ca imi dispare portofelul, un an jumate in care mi-am lasat geanta in masina parcata pe strada, un an jumate in care culoarea tuciurie a unei persoane nu m-a facut sa devin defensiva si sa imi strang mai bine geanta in brate, eh, dupa un an pot zice : vreau si eu acasa sa traiesc asa!

    Raspunde
  23. kozo 20 Jun 2007 @ 11:22

    Cred k subiectul a fost dezbatut si probabil k ar mai exista comentarii de facut…
    Pornind de la profeticele vorbe “Eu totusi cred ca solutii sunt… la toate problemele pe care le-am enumerat mai sus… stand cu mainile in san si sperand ca lucrurile se vor indrepta spre normal nu vom rezolva nimic… ” , ti lansez o provocare, domnule Criserb: propune tu un plan de exterminare a hotiei, ipocriziei, imputiciunii in care traim si noi, toti ceilalti, il vom supune la vot.
    Daca tot crezi ca nu ajuta la nimic sa stai in masina si sa fii un spectator pasiv ( ceea ce ai facut, de altfel ), atunci fa ceva!! Nu mai acuza stand pe scaun protejat de monitorul tau !!!

    Raspunde
  24. criserb 20 Jun 2007 @ 15:39

    :)

    eu nu trebuie sa propun nimic, fiecare stie ce are de facut daca vrea sa faca ceva intr-un scop nobil… ca exemplu… eu le atrag atentia celor care arunca chestii pe strada… (sa stii ca multi se simt jenati si chiar iau de pe jos… poate a doua oara nu mai arunca… cine stie)… au fost cazuri in care le-am zis oamenilor ca put si le povesteam ce miracol poate sa faca apa in combinatie cu sapunul… La fel se poate face in orice caz… cand un doctor ne trateaza cu curu’ sau ne cere spaga… putem sesiza asta, nu doar sa ne plangem in stanga si in dreapta… si exemplele ar putea continua…

    Raspunde
  25. kozo 20 Jun 2007 @ 15:59

    … :-)
    detasare… scumpa detasare…

    Raspunde
  26. Adrian 21 Jun 2007 @ 00:21

    Alina, arabii sunt curati. Gasesti prosoape ude peste tot, se spala inainte de fiecare rugaciune (si se roaga des). In arabia si in orientul indepartat au invatat europenii sa se spele, si nu de multe sute de ani.

    Alina, arabii nu fura, in Dubai gasesti o masina din 3 cu cheile in contact (probabil pentru ca li se taie inca mana daca sunt prinsi).

    Alina, intr-adevar sunt lenesi. :D

    Tot Alina… Scoala e obligatorie in Romania. Capitolul III art.20 din Legea ÃŽnvăţământului Art.6: “învăţământul obligatoriu este de 9 clase. Frecventarea obligatorie a învăţământului de zi încetează la 17 ani.”.

    Criserb, eu nu arunc nimic pe jos sau de pe balcon… :D
    (dar totusi, ce facea apa cu sapunul ala? :P )

    Raspunde
  27. criserb 21 Jun 2007 @ 19:52

    chestiile biodegradabile nu se pun ;)

    Raspunde
  28. criserb 22 Jun 2007 @ 17:49

    povestea continua. Cititi aici first!

    Deci… au primit case noi, sa aiba si ei un trai decent (pariez ca nu au avut pana acum un acoperis decent deasupra capului) si ei ce fac… “conform traditiei” continua sa traiasca in corturi… si mai mult decat atat… dezmembreaza ceea ce au primit in scopul de a face multi, multi bani… ce draq fac astia cu banii… ca nu se vede nimic la ei…

    Hai sa aud sustinatorii rromilor cu o explicatie logica referitoare la cele din articolul de mai sus… ca eu chiar nu pot sa ii inteleg….

    Inteleg ca isi pastreaza traditiile dar lumea evolueaza… ei nu vor de nici o culoare…

    Raspunde
  29. iodelaeu 24 Jun 2007 @ 16:08

    ok. io sunt ‘sustinator al rromilor’ dar vreau sa te intreb ceva inainte de a aduce explicatia logica pe care o cauti: cu ce te deranjeaza faptul ca esti rasist? esti rasist si asta e, e normal, multi oameni sunt rasisti, romani, francezi, germani si in toate natiile ‘civilizate’, deci nu e o rusine. de ce vrei sa te justifici pt lucrurile pe care le crezi? tu consideri ca rromii au obiceiuri dezgustatoare, fac romanii de rusine in lume si comit infractiuni cind li se pune pata. pe deasupra, ai si la tot metrul in bucuresti probe intemeiate pentru credinta ta. mai sunt si rromi ok, dar putini, exceptia care-ti confirma regula.

    toate astea sunt ok. e ok sa fii rasist atita vreme cit te accepti ca atare. faptul ca consideri ca apartenenta la o etnie, rroma in cazul de fata, determina anumite caracteristici care fac ca rasa rromilor sa fie una inferioara e ok. exista multe statistici care sa o confirme. rata criminalitatii e mare in rindul rromilor, traiesc in conditii mizerabile, etc.

    altii explica aceste aspecte prin constructe sociale (de mediu, de perceptie, etc) si nu de rasa, ceea ce e iar ok. atii se bucura sa vada si sa traiasca intr-o diversitate de culturi. deci fiecare e dupa cum vrea. nu cauta prea multe explicatii pentru lucrurile in care crezi!

    Raspunde
  30. criserb 25 Jun 2007 @ 02:21

    hmmm… NU, nu sunt rasist… povesteam doar o intamplare dintr-o calduroasa zi de duminica…

    Daca as fi rasisit nu as avea nici cea mai mica retinere de a recunoaste asta… de ce sa ma ascund?

    Sau daca ii vad pe tigani cu o multime de minusuri, inseamna ca sunt rasist?

    Raspunde
  31. kozo 25 Jun 2007 @ 14:37

    Hmmm… :-) Amuzant articolas, mai ales daca-l citesti printre randuri :-).
    Argument pro-rromi, actiunea lor fiind un gest cugetat si justificat, dincolo de caracterul lor nomad ;-) :
    …” Rromii au luat materialele de la case si le-au dus unde isi construiesc noile case, in Stefan cel Mare…Rromii au fugit in comuna vecina invocand lipsa apei potabile si a curentului electric. Cei care mai locuiesc acolo iau apa din doua gropi sapate in pamant, cu putin peste jumatate de metru adancime. „Uitati de unde bem apa. Si noi si caii. M-am imbolnavit de la apa asta si eu si cei patru copii ai mei. Uite asa ne forfotesc matele si nu mai nimerim sa ajungem in spatele casei. Nu avem un dispensar, de unde sa luam o pastila“, se plange Maria Stanescu, de 48 de ani…”
    Si pentru a nu crede ca acest gest ramane fara ecou in constiinta nationala: …” Si romanii s-au infruptat din materialele de constructie pentru satul sinistratilor. Anul trecut, au disparut din Gura Vaii aproape 300 de metri cubi de cherestea, trimisa de Guvern din fondul de rezerva…”
    Acestea fiind spuse, mi-am incheiat pledoaria :-) DIXIT !!!!
    PS: nu sunt o sustinatoare a tiganilor, dar nici a romanilor.

    Raspunde
  32. criserb 25 Jun 2007 @ 15:14

    Cred ca esti tiganca :)

    Dar asta e un lucru bun… blogul meu e citit de tot felul de “rase” :D

    Raspunde
  33. kozo 25 Jun 2007 @ 15:28

    Cred k nu stii sa-ti sustii parerea cu argumente credibile, asa ca alegi varianta cea mai simplaeste: lansezi teorii aberante !!!
    PS: ma cunosti ;-)… Ai fi stat tu de vorba cu o tiganca? Mai mult, ai fi mers in aceeasi masina cu o tiganca?

    Raspunde
  34. criserb 25 Jun 2007 @ 15:30

    DA!

    pentru ca sunt si exceptii de la regula… cunosc tigani care sunt cu mult deasupra romanilor, crede-ma :) (cu foarte mult)

    Raspunde
  35. kozo 25 Jun 2007 @ 15:33

    ajungi sa te contrazici singur…alte comentarii sunt de prisos.

    Raspunde
  36. criserb 25 Jun 2007 @ 15:46

    yo? :P

    Unde am zis eu ca toti sunt la fel?

    Raspunde
  37. Mr Blah 27 Jun 2007 @ 14:10

    In primul rand vreau sa incep prin a ma autodeclara rasist, xenofob, intolerant, fascist sau orice altceva v-ar face placere, asta pentru ca sa nu fie nevoie ca ce am scris sa fie citit, ci doar desfintat din principiu.

    Exista mai multe lucruri legate de postul asta si de comentariile aferente care ma fascineaza:

    1. Pe mine ma depaseste partea in care poporul rrom isi pastreaza traditiile. Asta in cazul in care respectivele traditii nu sunt: destrabalarea pe manele, alaptarea plozilor in mijloacele de transport in comun, datul in cap, procurarea din surse dubioase a fierului si vinderea lui. Toate fiind activitati in care i-am vazut prinsi de destule ori pe preaiubitii nostri concetateni de etnie rroma. In mintea mea imaginea tiganului „traditional” ar trebui sa fie ceva in genul: om cu mustati lungi, palarie cu bor larg si vesta care face burlane, imagine care nu prea am apucat sa o vad prea des transpusa in lumea reala

    2. La un moment dat Kozo il provoaca pe Criserb sa gaseasca el o solutie pentru problemele mentionate. Ma amuza faptul ca de obicei in toate discutiile de genul asta persoana care „ataca” este somata sa gaseasca o solutie. Imi pare rau, dar Criserb nu poate gasi o solutie „democratica” deoarece el, fiind un intolerant, este o parte din problema (Criserb – revizuieste-ti atitudinea!!! Intoleranta ta nu poate fi tolerata!). Eu, fiind la randul meu un intolerant, as putea propune cateva solutii pentru problema tiganilor: epurarea etnica, deportarea s.a.m.d. Evident ca fiind, totusi, o fiinta umana nu mi-as dori sa vad aceste metode aplicate, dar la urma urmei chiar sunt solutii. Sunt foarte curios care ar fi solutiile „tolerante” ale problemei.

    3. Daca tot am abuzat de cuvantul „toleranta” si de familia lexicala a acestuia hai sa il repet inca o data. Din experienta proprie am constatat ca mirificii exponenti ai speciei umane pe care noi ii numim tigani, la randul lor, nu sunt foarte TOLERANTI, sau cel putin asta m-au facut sa cred pietrele care mi-au vajait pe langa urechi venind din directia unor tigani care, in acelasi timp, erau ocupati cu descrierea verbala, pe un ton ridicat, a unor activitati care o implicau si pe mama mea, descriere care cred ca este mai prudent sa nu o reproduc. Poate ma insel eu, dar am impresia ca scena respectiva cade foarte bine in categoria discriminarii. Punand la socoteala si faptul ca am un numar de prieteni care au fost batuti de tigani si ca in orasul meu natal (Resita) exista cel putin doua zone locuite de ei in care as prefera sa nu ajung nici ziua (asta fiindca pun oaresce pret pe integritatea mea corporala) mi se pare destul de absurd ca sa mi se ceara sa ii accept cum sunt ei, mai ales avand in vedere ca ei nu ma accepta doar pentu ca nu sunt „de-al lor”.

    4. Sunt constient ca sunt si oameni de etnie rroma care nu se incadreaza in categoria pe care am descris-o mai sus, pe acestia prefer sa nu ii consider tigani ci romani. Din punctul meu de vedere a fi „tigan” ar destul de putin de a face cu etnia sau culoarea pielii (desi marea majoritate a oamenilor pe care i-as numi tigani sunt de etnie rroma), ci mai mult cu conduita. Pe de alta parte imi e la fel de lehamite si de romani care sunt la acelasi nivel, de fapt, nici nu am pretins sau voi pretinde ca romani ar fi un neam mult mai evoluat.

    5. Solutia mea la toate aceste probleme: o sa incerc sa emigrez cat mai curand posibil.

    Raspunde
  38. Xena 27 Jun 2007 @ 15:03

    Vezi ce tara alegi, sunt pretutindeni :P

    Raspunde
  39. criserb 27 Jun 2007 @ 15:50

    Hai ca vin si eu cu o solutie: sa-i castram :D (pana la urma e si asta o solutie, nu?)

    Mai asteptam solutii…

    Raspunde
  40. puck 28 Jan 2008 @ 02:45

    A vrut pe dracu ghem.Eu as fi vrut ca acest ‘experiment socialist’ sa nu fi existat niciodata.Sa fi ramas cu Antonescu si cu monarhia.Ceusescu era un paranoic obsedat de propia imagine,imbatat de putere.Dintre toate tarile estice am fost singurii cu dictator,singuri care am avut revolutie/lovitura de stat.

    Raspunde
  41. guard dogg 5 Apr 2008 @ 19:36

    mai dal dreacu de tigan, roman chestia este ca atunci cand se comite vre o infractiune sa fie tratat ca individ nu ca rasa a facut ceva baga l in m ti lui la zdup

    Raspunde
  42. the killer 7 Oct 2009 @ 22:28

    cel mai bun lucru pe care putea sal faca Ceausescu era sa curete tara de gunoaie(TIGANI) ….ei sunt marea noastra problema ….creanga uscata a copacului…si in mare parte din cauza lor avem o reputatie proasta prin toata Europa (Italia,Spania…ETC.)

    Cum a facut Hittler cu evrei asa trebuia sa faca si Ceausescu cu Tigani…..doar sa nu mai strice bani pe lagere de gazare…..trebuiau impuscati k pe niste caini…. ca pe ultimele gunoaie

    Ps: EU PERSONAL ASA AS FACE……SI SUNT FERM CONVINS CA CEL PUTIN 2 TREIMI DINTRE ROMANI AR PROCEDA LA FEL(POATE IAR SI TORTURA INAINTE)

    Raspunde
  43. the killer 7 Oct 2009 @ 22:32

    Stiti ce a zis Dumnezeu cand a facut tiganu?………………………..Bata-l Dumnezo k il arsai si pe asta

    PS: stiti ce faceau aia din evul mediu cu vrajitoarele(pt ca erau considerate un ,,defect” pt societate) LE ARDEAU PE ROG FRATILOR…….asa ar trebui tratati tigani din ziua de azi …INCEPAND CU DESHIDRATATUL DE GUTA PANA LA ULTIMUL

    Raspunde
  44. KRS 25 Aug 2010 @ 21:26

    Da ai fost chiar foarte rau…..avand in vedere k si eu sunt tigan …..tot ce pot sa iti spun este k….nu ai dreptate si iti zic si dc…..1.Pt k tiganii pastreaza traditiile
    2.De multe ori tiganii au mai mult respect k romanii….si cu asta cred ca ti-am dat putin de gandit….dar tu k un roman rasist ce esti…nu ma astept sa reactionezi prea frumos la asta

    Raspunde
  45. CHARLIE 22 Oct 2018 @ 01:23

    @octavian – Multi romani sunt tigani! Grigoras Dinicu etc. ROMANII sunt xenofobi si isi creiaza prin asta ca sut mai de sus!

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)