Sari la conținut

Parinti, voi sunteti principalii vinovati!

113639752Ma tot uit la povestea cu BAC-ul din acest an. M-am uitat si la povestile de anul trecut cand promovabilitatea a fost de rasul curcii. Si acum vreo doi ani a fost cam tot asa.

Dati-mi voi sa va spun ca pentru esecul copiilor vostri, voi sunteti vinovati dragi parinti.

Ceea ce culeg ei acum la BAC este rezultatul implicarii voastre in educatia copilului.

Si pe vremea noastra era cam tot asa. Nu aveam noi smartphoane si alte chestii d’astea, dar si noua ne placea sa pierdem vremea. Fie ca o faceam afara, batand mingea in fata blocului, fie ca o faceam in fata calculatorului, pierzandu-ne noptile pe mirc, sa stiti ca si noi pierdeam timpul si faceam orice, numai la carte nu ne statea gandul.

Doar ca, atunci, parintii luau masuri. Ne trimiteau la meditatii (fie ca erau platite, fie ca erau gratuite dupa orele de curs, tot la scoala), ba la romana, ba la matematica, ba la alta materie… si, mai presus de toate se si interesau daca ajungem acolo. Da, ii sunau pe profesori regulat, se interesau daca progresam sau nu, le pasa.

Si noi incercam sa-i pacalim, ma rog acum imi dau seama ca pe noi ne pacaleam, dar ei ne tineau in fraie.

Lor nu le era indiferent daca copilul ia sau nu bacul. Parintii nostri ar fi intrat in pamant de rusine daca se intampla asa ceva. Si noi nu aveam cum sa picam bacul, pentru ca eram pregatiti. Poate nu de nota 10, dar o amarata nota de 5 tot luam, pe merit.

Acum sunt alte tentatii fata de vremea noastra, dar nu uitati si atunci erau, iar noi nu ne deosebeam prea mult de cei din ziua de azi. Poate prin moda, prin gadgeturile pe care ni le permiteam, dar tot niste pramatii eram… sau poate deveneam daca parintii nostri nu ne-ar fi pus cu botul pe labe.

Da dragii mei, pe langa faptul ca se interesau de situatia noastra la scoala, ne mai si bateau, atunci cand nesimtirea si ignoranta noastra nu avea limite. Asa era, ne bateau si parca de frica tot invatam. Acum insa… acum nu ne mai batem copiii pentru ca este impotriva drepturilor omului. Acum copilul poate sa-i dea in cap parintelui, pentru ca societatea permite.

Ma rog, au fost si vor fi intotdeauna vremuri diferite, de la o generatie la alta, dar atitudinea voastra de parinti nu ar trebui sa se schimbe. Pentru voi, copiii sunt cei mai importanti. Cel putin asa ar trebui sa fie, iar daca v-a trebuit copil, pai atunci educati-l. Aveti grija de el, puneti-l cu burta pe carte. Sunt convins ca poate invata, macat atat cat sa treaca un amarat de BAC.

Puneti-i pe copii  sa citeasca, cartea nu a omorat pe nimeni. Nu trebuie sa va citeasa intreaga biblioteca, dar macar bibliografia scolara sa o citeasca, pentru ca asta o sa-i ajute, o sa le dezvolte creierul.

Nu-i scapati din mana, supravegheati-i, incercati sa stiti in permanenta ce face al vostru copil, pe unde umbla si mai ales in ce anturaj este. Ajutati-i sa isi gaseasca in viata un drum de care voi sa fiti mandri.

Hai sa nu dam vina numai pe sistem, cu siguranta este praf si nu prea ai ce sa ceri de la el, dar marea vina voi o aveti. Le sunteti parinti si aveti datoria sa-i duceti pe un drum corect.

Mai ales acum, cand vedeti ca sistemul de invatamant este cum este, voi trebuie sa fiti mai apropiati de copiii vostri, sa puneti “biciul” pe ei si sa-i indrumati pe un drum bun.

Daca voi nu o faceti, sistemul nu o face, cine vreti sa o faca?

De unde vreti sa invete ceva copiii vostri, de pe facebook?

[sursa poza]

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
21 comentarii
  1. George Paraschivescu 4 Jul 2013 @ 16:29

    ai pus punctul pe i

    Raspunde
  2. Maddy 4 Jul 2013 @ 16:35

    Gresit. Parintii mei in afara ca mi’au asigurat conditii si mi’au platit meditatii nu m’au verificat niciodata. Am stiut singura ca e responsabiliatea mea sa invat si sa’mi fac temele. La 18 ani esti adult si daca pici Bacul e strict vina ta.

    Raspunde
  3. Cristian Florea 4 Jul 2013 @ 16:38

    Sunt de acord cu Maddy şi sunt cam în aceeaşi situaţie. Aş mai adăuga şi că, pe undeva, e vina profesorilor (am motivat într-un articol de pe blogul meu acest lucru).

    Raspunde
  4. criserb 4 Jul 2013 @ 16:38

    @Maddy – parintii tai au procedat asa pentru ca tu ai fost o fata constiincioasa. Eu nu am fost, pe mine ei m-au indrumat pe drumul cel bun. Si sunt convins ca la fel faceau si cu tine daca vedeau ca o iei pe aratura ;)

    Raspunde
  5. criserb 4 Jul 2013 @ 16:42

    @Cristian Florea – este si vina profesorilor, dar tu ca parinte, cand vezi ca al tau copil e praf, din cazua profesorilor sau a sistemului, ce faci? Iti pui palma in fund si astepti sa treaca bacul?

    Raspunde
  6. liana 4 Jul 2013 @ 17:02

    Ia intra tu pe site-ul http://www.edu.ro si vezi ce tampenii s-au dat la capacitate.
    Problema e ca li se cer lucruri penibile copiilor, ajung in clasa a8-a si li se cere sa spuna cat fac 7-5.
    Profesorii dau note foarte mari pe lucruri penibile, asta e problema,copiii nu mai invata nimic pt ca nu li se cere sa invete.Stau 4 ani in liceu, iau 10 pe linie ,iar ei nu mai stiu tabla inmultirii pt ca nimeni nu le pretinde s-o stie.Nu citesc nicio carte pt ca nimeni nu le cere.Repet:vezi ce subiecte penibile li s-au dat la capacitate!
    Daca eram clasa a8-a acum eu as fi iesit din examen, alea erau subiecte pt cretini nu pt copii normali!

    Raspunde
  7. Maddy 4 Jul 2013 @ 17:06

    Se zice ca fetele sunt mai responsabile decat baietii in copilarie, eu si in clasele 1-4 inainte faceam temele apoi ieseam sa ma joc. Baietii faceau invers si pe seara apareau vreo 3-4 mame agitate la geam strigandu’i sa vina ca au lectii de facut :)

    Raspunde
  8. valyco 4 Jul 2013 @ 18:00

    ” Every day of our lives we make deposits in the memory banks of or children.” -CHARLES R. SWINDOLL
    Ai foarte mare dreptate. Am spus-o si o mai spun: Doar pentru ca te ocupi in mod profesional de “procesul tehnologic” de a face copii, actiune ce trebuie sa recunoastem este o placere pentru toata lumea, pentru unii chiar un mod de viata , asta nu te face demn de a te numii PARINTE.
    Cunosc, personal nemernici care fac copii cu droaia doar pentru beneficii materiale sau pentru a fi recunoscuti ca Taurii Comunali ai neamului, fara a se gandi la viitorul acestora. Eu-ul personal si inconstienta e mai presus de toate la aceste creaturii.
    Imi cer scuze daca am fost “putin” cam acid.

    Raspunde
  9. Andrada 4 Jul 2013 @ 19:07

    Stii, eu am activat mult timp in publicitate – nu e deloc relevant asta, ce e relevant este ca inca am prieteni care lucreaza in domeniu. Si printre altele, ca ne place ca nu, se cam fac multe researchuri in ultima vreme.
    Si imi povesteste o prietena acum vreo jumatate de an o chestie surprinzatoare (pentru mine). Daca pana acum problema generatiilor de adolescenti era ca nu sunt ,,lasati sa-si traiasca viata”, ca sunt ingraditi de parinti, ca sunt obligati sa urmeze cai care nu sunt ale lor etc (stii povestea), acum problema acestei generatii este ca trebuie sa se descurce singuri. Exact, ei se plang ca nu sunt ajutati suficient de parinti, ca parintilor nu le pasa, ca trebuie sa le faca singuri pe toate si ca e foarte greu.

    A fost uimitor, eu nu cred ca s-a mai intamplat asta vreodata in istoria umanitatii. Conflicte intre generatii au existat forever and ever, este absolut normal, dar forma asta de conflict este total noua si – iata, da nastere la tot felul de …esecuri.

    Raspunde
  10. Andrada 4 Jul 2013 @ 19:11

    Si – as mai adauga eu – ca e un bulgare de zapada asta. Unul dintre motivele pentru care parintii se comporta asa este ala – ,,eu n-o sa fac niciodata asa cu copilul meu”. Stii? Cu totii am zis asta la un moment-dat, mai in gluma, mai in serios. Daca bunicii nu le-au mai impus parintilor cu cine sa se casatoreasca iar ei la randul lor ne-au lasat mai mult sau mai putin sa ne alegem o facultate, cei de azi ii lasa pe copii sa faca fix ce ii taie capul. Adica s-a dat usor in cealalta extrema, dar eu banuiesc ca asta-i mecanismul. Incercand sa nu repetam greselile parintilor nostri (facute cu noi) o dam pe partea cealalta si facem altele, poate si mai grave.

    Raspunde
  11. Cristian Florea 4 Jul 2013 @ 20:34

    @criserb, păi tu, ca părinte, nu ştii că plodul tău e praf, pentru că notele nu-s chiar proaste. Şi ai încredere în el când spune că se poate copia la BAC deşi sunt camere.

    Raspunde
  12. criserb 4 Jul 2013 @ 21:57

    @Cristian Florea – man, notele sunt informative, un parinte isi da seama destul de multe despre copil atata timp cat se implica. Cat despre “ai încredere în el când spune că se poate copia la BAC” da-mi voie sa spun ca acel parinte este un cretin Cum sa accepti numai ideea ca el o ca copieze la BAC? Ce-ti spune tie ca parinte asta, ca e pregatit pentru viata?

    Raspunde
  13. garetbora 5 Jul 2013 @ 15:14

    Cristi cam ai dreptate. Doar ca BAC-ul e egal cu zero in Romania, facultatea la fel… Ai nevoiede PCR pentru reusita (pile, cunostinte, relatii).

    Raspunde
  14. Rodica 6 Jul 2013 @ 19:05

    Una este sa faci comentarii, alta este “realitatea reala” caci este cel mai simplu. Sunt multi parinti care lucreaza din greu, sa nu-si piarda sursa de finantare mai ales pentru cheltuielile copilului, copiilor plus altele. Stiu cat lipseau ai mei de acasa sa vina cu banutzul pentru 1-2 meditatii unde simteam nevoia, acolo cateva luni dar eu stiam ce aveam de facut cum spunea Maddy. Daca in urma cu atatea ani constientizam, acum cu atat mai mult. Intamplator am fost intr-o scoala dupa multi ani si am ramas siderata de “atitudinea si limbajul profesorilor” fata de elevi, de conducatorul ei, un Popescu, ce sa mai spun !!! Au si parintii rolul lor dar scoala DA TONUL iar acesta depinde tot de ei. Si noi pregateam o tratatie cu ceva gustari, prajituri facute de parinti in zilele de examen, asa, ca nu era timp sa mearga “tovarasii la masa” dar mai mult nu-si permiteau sa ceara parintilor. Asa ca lasati parintii in pace, caci ei sunt destul de stresati si disperati. Da ?!

    Raspunde
  15. Alin 6 Jul 2013 @ 21:55

    Ma fetelor, ce va agitati asa ?! Voi chiar nu pricepeti ca STATUL NE VREA PROSTI ?! Sistemul e facut intentionat asa, pentru a reduce IQ-ul tot mai mult. Cand ai cateva milioane de prosti-gramada care actioneaza ca robotii, sub comanda ta, poti sa ii folosesti pentru a te imbogati, e singurul lucru care conteaza pentru cei ce ne “conduc” !

    CE DRACU E ASA GREU DE INTELES ?!

    Raspunde
  16. AndreaS 9 Jul 2013 @ 01:32

    Noi am crescut si educat un copil ca familie in care amandoi parintii muncesc. Iar cand scriu muncesc…o scriu la modul serios. Fata noastra a crescut cu cheia la gat…cu mancare gatita de pe o zi pe alta…cu un program la fel de incarcat si pentru ea. Daca dupa scoala a trebuit sa-si faca lectiile…am incercat sa ii ocupam timpul ramas liber cu tot felul de activitati. Muzica, sport , dans,activitati scolare, implicare in diferite programe ale orasului in care traim..cand au un program clar copii nu au timp sa “vegeteze”. Bineinteles ca a facut si prostioare adecvate varstei cu gasca…dar bineinteles ca am fost atenta cu ce “gasca” e pe drumuri. Nu i-am interzis niciodata nimic. Astazi dupa 20 de ani pot sa afirm cu bucurie ca am crescut un copil cu care ma mandresc! Eu traiesc cu convingerea ca nu exista copii problema…doar parinti care nu stiu sa traga sforile necesare pentru a ajunge la rezultatul pe care si-l doresc. Exista mii de metode sa-ti atingi un tel.Profesorul de matematica trebuie sa te invete matematica. Cel de engleza- engleza. Iar tu ca parinte trebuie sa il predai la scoala…cu lectia bunului simt. Pentru ca scoala nu trebuie sa ti-l educe! Asta e treaba ta ca parinte ! Nu vreau sa intru in detalii -fustele scolaritelor sunt adesea direct proportionale cu ceea ce le-a mai ramas prin cap dupa toate noptile de club si petrecerile date sub ochii indulgenti ai parintilor. Modele au destule de netrebnici care traiesc din furat…de fitze care apar pe copertile revistelor…dar e datoria ta ca parinte sa ii arati care este drumul o in viata. Problema in tara este ca toata lumea incearca sa ofere totul copiilor…sa lucrezi in vacanta? Cine a mai auzit asa ceva? sa faci o practica voluntara in facultate? ce-o mai fi si aia…dar lumea se intreaba…oare ce-o fi vrand angajatorul cand eu abia mi-am luat licenta…cand imi cere experienta profesionala? pai iti cere sa vada daca teoria aia care ai invatat-o sau nu la facultate ai fost capabil( a) sa o imbini cu practica prin vacante.
    Alin – unui om cu capul pe umeri ii este egal ce vrea statul…tu ca om trebuie sa iti asumi anumite responsabilitati fata de tine si fata de cei din jur. Problema este ca numarul celor responsabili este in cadere libera…si scuze gasesc cu totii – la infinit !

    Raspunde
  17. VladB 9 Jul 2013 @ 01:47

    Nu vreau sa intru intr-o polemica, insa cand ai peste 20 de ani, indiferent de anturaj si ce inveti in facultate, prin ambitie incepi sa iti creezi propriul drum. Cand ai ajuns in Bucuresti viata ta depinde doar de tine si de valorile dobandite in anii in care ai stat acasa

    Raspunde
  18. criserb 9 Jul 2013 @ 01:54

    @VladB – corect, dar pentru asta tre’ sa iei bacul… iar daca la pentru ala parintii tre’ sa te indrume… sa alegi un drum corect.

    Raspunde
  19. VladB 9 Jul 2013 @ 02:32

    Corect. Scuze, tocmai avusesem niste discutii cu niste prietene care au dat bacul si am deviat

    Raspunde
  20. Alin 9 Jul 2013 @ 07:27

    @Andrea, da, toti avem niste responsabilitati. Dar cand eu vad ca sunt “condus” de niste scelerati, distrusi si nebuni, nu prea mi se pare ca, indiferent de ce as face eu in viata si cum mi-as indeplini scopul, mai are rost sa fac ceva ! Ca tot tampitii aia decid pentru mine

    Raspunde
  21. Alin 9 Jul 2013 @ 07:42

    Nu are rost sa va agitati, oricum “fetitele” care n-au luat Bacul vor ajunge ca astea 2 in curand…sigur, si celelalte, doar ca pe bani mai multi :

    http://www.youtube.com/watch?v=aUvP4nrKDzk

    Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)