Sari la conținut

Tot pe drumuri – Transalpina

Ma intreba cineva de dimineata daca nu e obositor sa fii plecat in fiecare weekend pe drumurile patriei. Daca nu e obositor sa faci sute de km pentru ca duminica sa ai de unde te intoarce.

Probabil nu sunt singurul care face chestia asta si na, nu am un raspuns foarte exact. Sunt momente in care e obositor, sunt momente in care nu. Depinde de partenerii de drum, depinde de zonele in care mergi, depinde de atmosfera de acolo, depinde, depinde…

Noua ne place, ne place sa ne stim plecati, ne place sa vizitam tot felul de locuri noi, ne place sa avem de unde ne intoarce duminica, sau luni, atunci cand hotaram sa ne luam o zi libera.

Din pacate locurile care noua ne plac mai mult, sunt departe de Bucuresti, cat mai departe. Nu ne place sa mergem pe Valea Prahovei si pentru asta facem multe sute de km in plus pentru a ne simti bine.

Incercam de fiecare data sa o luam pe drumuri noi, drumuri pe care nu am mai fost si e frumos atunci cand descoperi ca mai sunt si locuri frumoase in tara asta.

Ieri am fost pe Transalpina, portiunea pe care nu o mai facusem, cea dintre Obarsia Lotrului si Sugag. Pot sa va zic ca nu ne-a placut. E frumoasa, peisajul e ok dar pentru noi ca am vazut multe astfel de zone nu ne-a dat pe spate. Un drum plictisitor, care inca nu e gata, cu multe portiuni fara asfalt pe care se circula destul de greu.

Daca sunteti obisnuiti cu drumurile de munte cu defileele serpuinde printre muntii stancosi, partea aceasta a Transalpinei nu merita vazuta. E monotona si cum am mai zis nu e gata. Tre’ sa franezi la fiecare podet (si credeti-ma sunt foarte multe, cate unu la 200-300m) si sa treci foarte incet ca drumul nu e asfaltat in zonele respective. Peisajul nu e cu nimic mai spectaculos decat cel de pe Valea Oltului sau Defileul Jiului. Ma rog, fiecare cum crede… eu va zic ca nu merita…

DSC_6157 DSC_6160 DSC_6161 DSC_6163

DSC_6164 DSC_6167 DSC_6169 DSC_6171 DSC_6176

DSC_6177 DSC_6178 DSC_6182 DSC_6185 DSC_6186

Si ce-am uitat sa va zic, e mult praf, foarte mult praf pentru ca se lucreza la drum…

In schimb daca vreti sa vedeti partea fumoasa a Transalpinei, exista si asa ceva, puteti parcurge drumul dintre Obarsia Lotrului si Ranca, acolo aveti cu adevarat ce vedea.

Ti-a placut acest articol?
comentarii Facebook
3 comentarii
  1. ianacosti 19 Sep 2011 @ 12:27

Am fost si eu week-end-ul trecut. Am ales traseul: Brasov-Sibiu-Sebes-Sugag-Ranca-Novaci-Baia de Fier.

La Baia de Fier ne-am cazat la o pensiune chiar la gura pesterii, pestera pe care am vizitat-o a doua zi. La intoarcere am ales Bumbesti-Jiu-Petrosani-Hateg-Simeria-Sebes-Sibiu-Brasov. 820km in total.

Inspre Obarsia Lotrului am intalnit un cuplu cu un Audi 80 care a aruncat pe geam ditamai punga si alte hartii.

Pacat ca s-a asfaltat Transalpina!!!!

Raspunde
  2. George 19 Sep 2011 @ 15:07

like it..foarte frumos

3. Raca 20 Sep 2011 @ 23:05

Cea mai frumoasa portiune este de la intrarea in Hunedoara pana pe Jiet. Indubitabil.

Si da, mie imi vine sa plang cand ma gandesc ca iar vine weekendul si iar trebuie sa plecam o mie de km cu masina :D

Raspunde
Comentează și tu

Sfat: Inainte de a apasa butonul de mai jos asigura-te ca ai folosit un limbaj decent si ca nu te cheama “masina de spalat”, daca nu vrei ca vorbele tale sa ajunga in spam ;)