Sari la conținut

Vizita in HD, un eveniment de promovare a judetului Hunedoara

Am tot stat sa ma gandesc cum sa va povestesc despre "Vizita in HD". Sa scriu un singur post, sa il impart in mai multe posturi, sa iau obiectivele vizitate pe rand, etc. Cert este ca nu am cum sa scriu totul intr-un singur post, pur si simplu nu am timp de asta, decat daca as face ceva gen cuprins, iar judetul Hunedoara merita mai mult de atata.

Voi scrie atat cat am timp, cate putin in fiecare zi, pana ce, am sa va prezint toate obiectivele pe care merita sa le vedeti (sau nu) in Judetul Hunedoara.

Ca sa va faceti o idee, Judetul Hunedoara are o populatie de cca, 400.000 de locuitori si este compus din 7 Municipii (Deva, Brad, Hunedoara, Lupeni,  Orastie, Petrosani, Vulcan) si 7 orase (Aninoasa, Calan, Geoagiu, Hateg, Petrila, Simeria, Uricani). Ca o paranteza, eu nu cred ca Aninoasa este oras, dar daca asa zice wikipedia, asa va zic si eu.

Din ce stiu eu, este unul din judetele cu cele mai multe orase/municipii din tara.

Pentru ca v-am plasat cumva in spatiu, am sa ma apuc acum sa va povestesc despre vizita mea acolo, despre un eveniment pe care eu l-as putea numi "Turist in propriul meu judet". Cei care ma stiu de ceva vreme, stiu ca m-am nascut si trait in Petrosani pana la vreo 20 si ceva de ani, doar de curand (sa tot fie vreo 10 ani) m-am facut bucurestean.

Am fost chemat sa particip la acest eveniment de Sebi si a lui jumatate, Denisa. Pentru ca imi sunt dragi, pentru ca judetul Hunedoara chiar merita promovat, am acceptat cu toate ca a trebuit sa renunt la alte chestii pe care le aveam planificate in perioada respectiva. Si nu mi-a parut rau.

Ziua 1

Ajuns in Hunedoara, undeva pe la ora 18,  m-am cazat la Best Hotel, un hotel dragut in care m-am simtit bine. Camera a fost ok, destul de mare, foarte curata, servirea a fost si ea de nota 9 sa zicem. Pentru 10 ii trebuie totusi 5 stele. Singura chestie care nu mi-a placut la hotel a fost micul dejun. Trebuia sa aleg unul din cele 7 variante de mic dejun disponibile si niciunul nu era chiar pe placul meu. Daca le combinam era ok, dar nu se putea.

Mancarea buna, nu am avut ce sa-i reprosez.

Daca vreti sa va cazati in Hunedoara este un hotel cinstit, frumos si curat.

Seara am iesit la Restaurantul Bulevard, un restaurant care pe mine, care cunosteam cat de cat Hunedoara, m-a surprins. Nu ma asteptam sa gasesc acolo un restaurant asa de bun, sincer va zic.

N-am avut aparatul la mine, l-am uitat la hotel, dar am luat de pe net niste poze ca sa va conving.

629356

Mai jos aveti si un filmulet de prezentare, un filmulet pe care chiar va rog sa-l urmariti, o sa va prezinte mai mult decat restaurantul, o sa va prezinte si ceva despre judetul Hunedoara, iar vocea de pe fundal imi place mult.

Daca va mai spun ca un Carlsberg la 500 ml se bea acolo cu 5 lei, banuiesc ca v-am convins ca preturile sunt mici sau foarte mici in comparatie cu ce sunt eu invatat pe aici prin Bucuresti.

De asemenea meniul este bogat, de la clasicele pizza pana la diferite preparate internationale, preparate care cu greu se gasesc chiar in marile restaurante.

Acum intelegeti de ce am ramas uimit? :) Chiar a fost o surpriza placuta.

Bun, poate unii nu inteleg aceasta uimire a mea, ca sa fie clar pentru toata lumea, eu n-am avut niciodata o parere prea buna despre orasul Hunedoara, pentru mine era un oras imprejmuit de un combinat colos, mult praf si blocuri de nefamilisti. Si credeti-ma, asa era in trecut.

Pe langa restaurant si orasul m-a surprins. Este schimbat in bine fata de ceea ce stiam eu, combinatul a disparut, iar in locul lui incepe sa apara iarba. Mai este pana o sa devina un oras model, dar sunt multe lucruri care s-au schimbat in bine acolo.

Seara, dupa ce-am mancat, am plecat catre un alt local, nu mai stiu exact cum ii zice, undeva in centru, din ce am inteles singurul club deschis la ora respectiva. Acolo am avut parte de karaoke. N-am cantat noi, au cantat altii, noi ne-am simtit bine si am ras pana ce oboseala ne-a facut sa plecam spre hotel. Nu a fost usor pentru nimeni in seara respectiva, cam toti am facut peste 400 km sa ajungem acolo, deci era nevoie de somn.

Dar, cum planul din targ nu se potriveste cu planul de acasa, la hotel ne-am mai intins la cateva beri pana pe la 3 dimineata. Ca deh, asa este cand te vezi cu oameni pe care nu i-ai vazut de mult timp.

Ziua 2

Ziua a 2-a inceput bine. Nu am fost nevoiti sa ne trezim cu noaptea in cap, am avut un program relaxant ca sa zic asa. Am luat micul dejun si am plecat spre Castelul Huniazilor sau Castelul Corvinilor (asa este cunoscut el, sub ambele denumiri).

L-am vizitat, am facut o multime de poze si ne-am simtit bine acolo. Adevarul este ca nici nu prea ai cum sa zici ca nu iti place, este pana la urma unul dintre cele mai mari castele din Europa.

Va las mai jos cu niste poze.

DSC_3242DSC_3240DSC_3165DSC_3166DSC_3169DSC_3170DSC_3172DSC_3231DSC_3174DSC_3175DSC_3179DSC_3230DSC_3192DSC_3197DSC_3199DSC_3229DSC_3235DSC_3236

Totusi ca sa fiu cinstit pana la capat, ca deh, asa este frumos, va spun de pe acum ca se poate si mai bine, daca pe exterior castelul este refacut in mare parte, in interior mai este de lucrat. Salile sunt goale, lipsesc decoratiunile, lipsesc tot felul de chestii, dar speram ca se lucreaza si acolo, si o sa vedem si in interior ceea ce se poate vedea acum in exterior.

Lasand castelul in urma am plecat spre Hateg unde se gasea pe vremuri capitala Daciei romane, Ulpia Traiana Sarmizegetusa. O zona pe care eu am vazut-o de foarte multe ori, este situata chiar pe marginea drumului dintre Hateg si Caransebes, dar n-am avut curiozitatea pana acum sa o vizitez. In capul meu erau o multime de bolovani, unde nu prea aveai multe de vazut. Am gresit, iar :)

Este interesant de vizitat complexul Arheologic de la Sarmisegetuza, si mai ales de citit pancardele plasate in fata vestigiilor. Veti vedea acolo: Amfiteatrul, Templul zeitei Nemesis, Templul lui Liber Pater, Templul zeilor Domnus si Domna, Sanctuarul Zeilor Aesculapius si Hygia, Templu Mare, Templul zeului Silvanus, Horreum, Praetorum procuratoris, Forul lui Traian, Forum novum, Capitoliul, Insulele de locuinte de la vest de cele doua foruri si Necropola estica

DSC_3294_stitchDSC_3293DSC_3263DSC_3265DSC_3266DSC_3267DSC_3275DSC_3277DSC_3281DSC_3291

Interesant este ca pe vremea Romanilor in cetate era canalizare si apa, acum in noua localitate, apa si canalizarea nu au ajuns :) Oare aia cum puteau, acum mii de ani, si noi inca n-am reusit sa aducem apa in Sarmizegetusa in secolul XXI? :)

O chestie de-a dreptul enervanta (Gaben chiar avea dreptate) este taxa foto. Noi am intrat cu organizatorii, n-am avut probleme cu taxa foto, dar el cum a intrat singur a trebuit sa o plateasca. Si nu este vorba de cei 4.5 ron cat trebuie sa scoti din buzunar, este vorba de principiu. La ce naiba sa dai banii aia pentru niste pietre? In marea majoritate a muzeelor din lume, aceasta taxa foto nu exista, numai la noi exista asa ceva, dar… o sa vorbim despre acest lucru cu alta ocazie.

De la Sarmizegetusa ne-am indreptat spre Simeria unde urma sa vizitam Parcul Dendrologic, dar despre asta intr-un post viitor ;)

Toate pozele de la Vizita in HD le gasiti aici, am facut cateva.

Au mai scris: Adrian Ciubotaru, Robin Molnar, Raluca Popa, Spanac, Tudor Popa, Toma Nicolau (lista este în curs de actualizare).

Vizită în HD 2013 a fost un eveniment organizat de Denisa şi Sebastian Bârgău şi HD Travel. Proiectul este susţinut de Primăria Oraşului Simeria, Agenţia de turism TOC Internaţional, Best Hotel Hunedoara, Cred ONG, CastelulCorvinilorHD.ro, Webbusiness.ro. Partenerul media a fost săptămânalul REPLICA.

In mod special va rog, daca v-a placut acest atricol sa dati un like/share. Numai asa putem raspandi vestea, sa facem un bine si pentru judetul Hunedoara. Multumesc!

Ti-a placut acest articol?